Rajono Tarybos sprendimų viešinimui keletą šimtų eurų sutaupanti Kretingos savivaldybė, panašu, lengva ranka numoja į rajono biudžetą nepasiekiančias šimtą kartų didesnes sumas, kurias turėtų mokėti mieste užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidėjai.

Pažeidėjų – begalė

Vaizdo kameromis Kretingos miesto viešąsias erdves stebintys sostinės įmonės „Lyderio grupė“ Klaipėdos padalinio darbuotojai per praėjusius metus iš viso užfiksavo 3565 Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Šiemet iki rugsėjo – per 2800 pažeidimų

Dalis iš jų – už šviesoforo draudžiamų signalų pažeidimą, ištisinės linijos kirtimą – patenka policijai, kuri už tai įgaliota surašyti administracinio nusižengimo protokolus.

Tačiau automobilių stovėjimo pažeidimai yra savivaldybės Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyriaus kompetencijoje ir protokolus surašo šio skyriaus darbuotojai, o jų paskirtos baudos papildo rajono biudžetą.

Automobilių stovėjimo pažeidimus fiksuoja ir Šaulių sąjungos Kretingos 305–oji kuopa, kuri pagal pernai su savivaldybe pasirašytą sutartį Kretingoje prižiūri viešąją tvarką.

Visuomeniniais pagrindais patruliuodami mieste kuopos šauliai pernai papildomai užfiksavo 150, o šiemet iki rudens – 70 automobilių, kurie pažeidė stovėjimo taisykles.

Baudų surenkama per mažai

Tačiau įvertinus šiuos skaičius kyla pagrįstų įtarimų, kad didžioji dalis užfiksuotų pažeidėjų išvengia baudų.

Pagal užfiksuotus atvejus, jei ir pirmą kartą įkliuvusiems visiems pažeidėjams būtų taikomos minimalios 15 eurų baudos, pernai iš viso turėjo būti skirta beveik 60 tūkst. eurų baudų, o šiemet iki rudens – apie 40 tūkst. eurų.

Tačiau pernai Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyrius skyrė tik apie 15 tūkst. eurų baudų, o šiemet – vos kiek daugiau nei 5 tūkst. eurų.

Reiduose Rotušės aikštėje dalyvavusiems „Švyturio“ žurnalistams yra net atsigirdę, kad esą neskirti baudų čia užfiksuotiems pažeidėjams Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyriui liepusi Savivaldybės administracija.

Kad tai gali būti panašu į tiesą, galima spręsti iš pažeidėjų surenkamų nedidelių sumų.

Tai kokia prasmė stebėti, kaip Rotušės aikštėje laikomąsi 4 valandų stovėjimo taisyklės, jei pažeidėjai vis vien išvengia bausmės? Vadinasi, čia pažeidėjus fiksuojantys šauliai veltui gaišta laiką?

Kaltina prastos kokybės nuotraukas

Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėja Rasmina Beniušienė tokias kalbas kategoriškai paneigė.

Anot jos, jokių panašių nurodymų iš Savivaldybės administracijos skyrius nėra gavęs ir negalėjęs gauti, nes visi pažeidėjai prieš įstatymą lygūs.

Tuomet kaip paaiškinti, kad iš gausybės mieste automobilių stovėjimo tvarką pažeidusių asmenų nubaudžiamas tik kas kelintas?

„Visų pirma, apie pusę visų mums pateikiamų pažeidimus užfiksavusių nuotraukų yra brokuotos:  neryškios, blogai įžiūrimi mašinų valstybinės registracijos numeriai, kartais sunku suprasti, ar draudžiamoje stovėti vietoje automobilis nejudėjo“, – aiškino R. Beniušienė.

Pagal atrinktas nuotraukas surašius ir pažeidėjams išsiuntus administracinius protokolus ima aiškėti, kad tie asmenys už automobilio priekinio stiklo buvo užkišę Neįgalumo statymo korteles.

Vadinasi, tuomet prie vaizdo kamerų pulto budėję „Lyderio grupės“ darbuotojai prieš fiksuodami mašiną nepritraukė vaizdo iš arčiau ir neįsitikino, ar tie automobiliai turi teisę stovėti neįgaliųjų vietose.

Taip esą didžioji dalis užfiksuotų bei baustinų pažeidėjų ir sumažėja.

Be to, R. Beniušienė minėjo ir pernelyg didelius krūvius.  Pagal gaunamas automobilių stovėjimo taisyklių pažeidimų fiksacijas administracinio nusižengimo protokolus skyriuje pildo vos du darbuotojai, kurie nespėja to daryti laiku.

Pavyzdžiui, šiuo metu skyriuje išrašomi protokolai tik už gegužę ir birželį padarytus pažeidimus.

Detalesnės statistikos nėra

Tačiau daugelyje šalies miestų vaizdo kameromis viešąją tvarką stebinčios bendrovės „Lyderio grupė“ vadovas Gediminas Bartkus vardino visai kitas tokių nedidelių Kretingos rajono surenkamų baudų priežastis.

Pasak G. Bartkaus, Kretingoje dirbti itin sudėtinga, nes vasarą jis tampa tranzitiniu miestu ir čia yra labai didelis transporto priemonių srautas.

„Sezono metu automobilių judėjimas Kretingoje yra intensyvesnis nei didmiesčiuose. Todėl ir pažeidėjų skaičius yra didelis“, – tikino „Lyderio grupės“ direktorius.

G. Bartkus įsitikinęs, kad mažesnioji dalis užfiksuotų pažeidimų savivaldybę pasiekia todėl, kad apie pusę pagal Kelių eismo taisyklių pažeidimo pobūdį nukreipiami policijai.

Pašnekovas sutiko, kad dėl blogo oro arba techninių salygų, purvais užtaškytų valstybinių numerių dalis padaromų nuotraukų yra nekokybiškos ir padaryto pažeidimo neįrodo.

Tačiau G. Bartkus nenorėjo sutikti, kad tokios nuotraukos sudaro pusę visų užfiksuotų pažeidimų.

Beje, kokia dalis pažeidimų atiduodama policijai, kiek iš viso skyriuje gaunama brokuotų ir administracinio protokolo surašymui netinkamų nuotraukų, kiek protokolų tenka atšaukti dėl nepastebėtų Neįgaliųjų statymo kortelių Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėja R. Beniušienė negalėjo pasakyti.

Tokia statistika, kuri neabejotinai padėtų išsiaiškinti pažeidimo fiksavimo procese dalyvaujančių darbuotojų atsakomybę, paprasčiausiai nevedama.

Parkomatams nerandama lėšų

Už viešąją tvarką atsakingo savivaldybės skyriaus darbą ir papildomų lėšų surinkimą į biudžetą būtų galima gerokai palengvinti paprastu būdu: Rotušės aikštėje ir kitose riboto automobilių stovėjimo vietose pastatant parkomatus.

Keturių valandų stovėjimo ribojimas Rotušės aikštėje atsirado siekiant išguiti čia iš aplinkinių kaimų į darbą atvažiuojančių rajono gyventojų mašinas. Tai daroma tam, kad aikštėje vietos savo mašinai galėtų rasti trumpam į centrą atvažiavęs žmogus.

R. Beniušienė pripažino, kad šį stovėjimo ribojimą yra labai lengva apeiti.  Užtenka tik per pietus ateiti prie savo mašinos ir persukti už priekinio stiklo paliktą stovėjimo laikroduką.

Parkomatas būtų žymiai veiksmingesnė stovėjimo ribojimo priemonė.

Pirmąją valandą leidus stovėti nemokamai, už tolesnes valandas būtų galima imti po 50 centų mokestį.  Jei kam už visą darbo dieną negaila pakloti 3–4 eurų, tegu jo mašina stovi aikštėje, tačiau rajono biudžetas gautų ne sudėtingai išieškomas baudas, o realias pajamas.

Palangoje, senosios autobusų stoties aikštėje apmokestinta aikštelė yra viena iš didžiausias pajamas už automobilių stovėjimą atnešančių vietų.

R. Beniušienė sakė, kad ankstesnei valdžiai parkomatų idėją buvo išsakiusi, tačiau buvo atsakyta, kad tam nėra lėšų.  O naujiesiems rajono vadovams  pasiūlyti įdiegti modernią stovėjimo ribojimo priemonę ji iki šiol dar neprisiruošusi.

Alvydas Ziabkus

 1,279 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes