Mokslo metų pradžia į paviršių iškėlė didelę problemą, kurios neišsprendė ir Žemaitės alėjos bei Vilniaus gatvės sankirtoje įrengtas vadinamasis turbožiedas – Kretingos Marijono Daujoto progimnazijos mokiniams saugiai pasiekti mokyklą sudėtinga, o automobiliais vaikus atvežantys tėvai priversti trikdyti eismą.

Eismą stabdo gatvę

kertantys mokiniai

Užvakar  Eismo saugumo komisijos posėdyje M. Daujoto progimnazijos direktorė Raimunda Viskontienė prašė komisijos narių įvertinti susiklosčiusią situaciją Žemaitės alėjos ir Vilniaus gatvės sankryžoje ir padėti užtikrinti mokinių saugumą.

Akivaizdu, kad neseniai sankryžoje įrengtas turbožiedas buvusias problemas sušvelnino, tačiau iki galo jų neišsprendė. Dabar rytais į M. Daujoto progimnaziją atvykstant mokiniams, sankryžoje susidaro kamščiai. Autobusais atvažiuojantys vaikai turi pereiti gatvę stabdydami itin intensyvų eismą.

Mokinius nuosavais automobiliais atvežantys tėvai irgi neturi kur sustoti, kad saugiai išlaipintų vaikus. Dažniausiai tai daroma autobusų sustojimo aikštelėse ar pačioje gatvėje. Tai irgi stabdo eismą, sudaro sąlygas susiformuoti kamščiams.

Tačiau svarbiausia, jog tokioje judrioje vietoje mokiniams itin nesaugu. Pasak progimnazijos direktorės R. Viskontienės, labiausiai nerimaujama dėl pradinukų saugumo, o jų mokykloje mokosi beveik 500.

„Pastebėjome atvejų, kai susidarius kamščiui tėvai vaikus išlaipina net antroje eismo juostoje“, – pasakojo direktorė.

Vėluoja maršrutiniai autobusai

Rytais susiklostančią itin sudėtingą situaciją sankryžoje patvirtino ir bendrovės „Kretingos autobusų parkas“ direktorius Arvydas Dyburys. Pasak jo, vaikus atvežusiems automobiliams sustojus stotelėse, autobusams nebelieka vietos, todėl jie priversti sustoti gatvėje, taip stabdydami paskui juos važiuojančias mašinas. Be to, anot direktoriaus, žmonės skundžiasi vėluojančiais autobusais.

„Spėliojome, kur tie autobusai dingsta, kol išsiaiškinome, jog vėluoja dėl sankryžoje susidarančių kamščių“, – sakė A. Dyburys.

Po M. Daujoto progimnazijos teritoriją žvalgęsi Eismo saugumo komisijos nariai nutarė, jog išspręsti šią problemą įmanoma.  Tam reiktų įrengti specialius įvažiavimus vaikus atvežantiems automobiliams, kad tėvai savo atžalas galėtų saugiai išlaipinti.

Tačiau kur ir kaip įrengti mokinių išlaipinimo vietas, kol kas nesutarta. Todėl šio klausimo svarstymas atidėtas kitam posėdžiui. Iki jo komisijos nariai planuoja nuvažiuoti į vietą, taip pat pasitarti su Vilniaus gatvės rekontrukcijos projektą paruošusiais projektuotojais.

Vis dėlto manoma, jog saugioms aikštelėms įrengti būtų galima panaudoti pačios mokyklos teritoriją.

Negirdi prašymo

sumažinti greitį

Nei sodų bendrijos „Minija“, nei Savivaldybės administracijos vadovams niekaip nepavyksta Automobilių kelių direkcijos specialistų įtikinti, jog kelyje Šiauliai-Palanga neseniai įrengta sankryža yra nesaugi, nors ir yra saugos aikštelė.

Ir sodininkai, ir Savivaldybės administracija kreipėsi į Kelių direkciją ir prašė įrengti automobilių greitį iki 70 kilometrų per valandą ribojančius kelio ženklus, tačiau suprasti nebuvo.

Kelių direkcijos atstovai teigė, jog vietoje prie įvažiavimo į sodų bendrijos „Minija“ teritoriją yra visos sąlygos, leidžiančios išlaikyti greitį iki 90 kilometrų per valandą.

Tokį kelininkų atsakymą kai kurie komisijos nariai pavadino nekorektišku, paprasčiausiu „atsirašinėjimu“. Akivaizdu, kad tokioje sankryžoje būtinas greičio ribojimas, nes abiejose kelio pusėse yra autobusų sustojimo vietos, taip pat šioje vietoje dviračių taku važiuojantys dviratininkai turi pervažiuoti į kitą kelio pusę. Neabejotina, jog dabar sankryža yra nesaugi.

Komisija nusprendė dar kartą kreiptis į Kelių direkciją ir išdėstyti visus įmanomus argumentus, motyvuojančius prašymą apriboti automobilių greitį.

Kelią užstoja žmonių gyvatvorės

Kretingos miesto seniūnija bei viešąja tvarka besirūpinantis Civilinės saugos ir viešosios tvarkos skyrius turės susitarti, kam priklauso pasirūpinti privačioje valdoje esančia gyvatvore, kad ji būtų tinkamai prižiūrima ir atitiktų reikalavimus.

 Mat Eismo saugumo komisijai gyventojai skundėsi, jog važiuojant Palangos gatve sukti kairėn į Tiekėjų gatvę itin sudėtinga. Dėl aukštos gyvatvorės nematyti iš kairės artėjančio automobilio, dažnai susiklosto avarinės situacijos.

Pasak Kretingos seniūnijos seniūnės Gintarės Liobikienės, panašių vietų mieste labai daug. Jos nuomone, gyvatvorėmis turėtų pasirūpinti viešosios tvarkos saugotojai, paraginti savininkus, kad jos būtų reikalaujamo aukščio ir netrukdytų vairuotojams.

Kas kuo turėtų pasirūpinti, komisija įpareigojo išsiaiškinti pačioms įstaigoms, o savo sprendimą nutarė priimti kitame posėdyje, kai komisijos nariai situaciją Palangos-Tiekėjų gatvių sankryžoje įvertins savo akimis.

Aistas Mendeika

 1,249 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes
One thought on “Turbožiedas problemos neišsprendė”

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE