Šis priemiesčio maršrutais važinėjantis reklaminis autobusas užsuks ir į Žibininkus, kuriuose veikia du didžiausi rajono turizmo objektai.

Trijų karalių dieną po Kretingą ratus suko spalvingas reklaminis autobusas, papuoštas vizitine kortele tapusio Žiemos sodo fragmentu ir rajono prekės ženklu – stilizuota akimi bei šūkiu „Pamatykite širdimi“. Taip išmargintas priemiesčio maršrutais važinėjantis autobusas keleivius turėtų vilioti labiau pažinti Kretingos kraštą.

Vasarą rajoną aplankė daugiau nei 1 mln. turistų
Pirmaisiais Kretingą reprezentuojančia reklama papuošto autobuso keleiviais tapo žiniasklaidos atstovai.
Kol autobusas važinėjo po Kretingą, apie naująjį 2020 metų turizmo sezoną bei laukiančias naujoves papasakojo turizmo rajone organizatorės – Kretingos rajono švietimo centro direktorė Adelė Mazeliauskienė bei Centrui pavaldaus Turizmo informacijos centro turizmo vadybininkės.
Į labiausiai turistų lankomų šalies savivaldybių TOP 10-ką patenkantis Kretingos rajonas šių metų turizmo sezonui jau aktyviai ruošiasi.
Reklaminis autobusas – viena iš naujovių, kuri, manoma, patrauks ne tik vietos, bet ir aplinkinių vietovių gyventojų bei svečių dėmesį. Juo labiau, kad rajoną aplankantis turistų srautas kasmet didėja.
Skaičiuojama, kad vien per tris praėjusių metų vasaros mėnesius populiariausiuose Kretingos rajono turizmo objektuose – Kretingos muziejuje ir Žiemos sode, pramogų komplekse „HBH“, poilsio ir sveikatingumo centre „Atostogų parkas“, pramogų parke „Boom park“, vandenlenčių parke „313 cable park“, Japoniškame sode – apsilankė daugiau nei milijonas poilsiautojų.
„Manome, kad reklama ant autobuso bus patraukli, matoma, trauks dėmesį, skleis žinią apie rajoną. Gali būti, kad ateityje tokių autobusų pasirodys ir daugiau“, – teigė A. Mazeliauskienė.
Reklamos idėją sugalvojo ir įgyvendino vilniečių įmonė „Be pavadinimo“. Reklama apipavidalinti bendrovės „Kretingos autobusų parkas“ autobusą Savivaldybei kainavo 1790 eurų.
Kita naujovė – žemėlapių dėžės. Jose turistai ras atnaujintus stilizuotus žemėlapius su patraukliausiais rajono lankytinais objektais, kitą informaciją.
Klaipėdos dizaino centro sukurtos dėžės su nemokamais žemėlapiais bus pastatytos turistų lankomiausiose vietose: prie muziejų, geležinkelio ir autobusų stotyje, Salantų regioniniame parke, Žibininkuose, šalia Japoniško sodo ir kitur. Dešimt tokių dėžių kainavo 3400 eurų.


Rengs nuolatines ekskursijas
Pernai daug vietos bei užsienio turistų dėmesio sulaukė ekskursijos – jų Kretingos turizmo informacijos centras surengė daugiau nei 80.
Ateinantį sezoną nuo birželio 15 d. iki rugsėjo vidurio trečiadieniais, ketvirtadieniais ir sekmadieniais lankytojams bus siūlomos nuolatinės ekskursijos.
Trečiadieniais gidė lankytojus pakvies leistis „Vienuolių takais“ ir papasakos apie daugiau nei 400 metų senumo Kretingos pranciškonų vienuolyną bei bažnyčią, pakvies pažvelgti į Kretingą iš bažnyčios bokšto.
Ketvirtadieniais bus galima rasti „Dingusią Kretingą“. Šios ekskursijos metu jos dalyviai sužinos apie buvusią miesto Rotušę, joje vykdytas bausmes, apie pamaldas sinagogoje bei cerkvėje, mieste gamintus lūpdažius ir pirmąją „Shell“ degalinę.
Sekmadieniais bus siūloma prisiminti „Pamirštas dvaro istorijas“: apie pirmąją telefono liniją, pirmąją hidroelektrinę, pirmąjį lietuvišką darželį, stebuklingą Meilės akmenį, ypatinguosius monarchų stalo vertus kalakutus ir kitas.
Nuo birželio 17 iki rugpjūčio 18 dienos dvi nuolatines ekskursijas – „Paskendusi Kartenos pilis“ bei po Salantų parką – siūlys ir Salantų regioninio parko direkcija. Ji organizuos ir tradiciniu tapusį šiemet jau penktąjį festivalį „Kuršių genties vartus pravėrus“.
Pasiūlymų turės ir verslas
Įvairių naujovių ketina pasiūlyti ir turizmą plėtojančio verslo atstovai.
Pavyzdžiui, „Atostogų parkas“ jau pradėjo parengiamuosius darbus Nefrito pirčiai įrengti. Joje vietoj įprastų pirties akmenų bus naudojami tikro nefrito akmenys, kurių gydomąja galia Rytų medicinoje tikima nuo senų senovės.
HBH pramogų komplekso lankytojai turės galimybę degustuoti žemaitiškus-lietuviškus patiekalus, daryklos alų, maisto degustacijas planuoja ir „Vienkiemis“, kavinė „Pas grafą“.
„313 cable park“ naujam sezonui bus įrengtas dirbtinis ežeras su nauja sistema ir trasomis pradedantiesiems, „Boom parke“ vasarą sezono metu startuos vaikų stovykla, orientuota į gamtos pažinimą ir fizinį vaikų lavinimą.
Į pažintines ekskursijas, edukacinius patyriminius užsiėmimus pakvies Baltų mitologinis parkas, kuris organizuos ir tradicinę Baltų vienybės dieną.
Japoniškame sode šiemet planuojama baigti formuoti reljefą, įrengti takus, pavėsines, suoliukus.


Laukia investicijų į viešbutį
Naujo turizmo sezono pristatyme dalyvavęs Savivaldybės meras Antanas Kalnius kalbėjo, jog su kitų Klaipėdos regiono savivaldybių vadovais jau tariamasi apie bendros septynių savivaldybių turizmo plėtros strategijos parengimą.
Mero įsitikinimu, pasiekti efektyvių rezultatų turizmo srityje, pritraukti dar daugiau turistų galima tik bendradarbiaujant su gretimais rajonais.
Vicemeras Dangiras Samalius teigė, kad pajudėjo seniai laukiamo dviračių tako palei plentą Šiauliai-Palanga tiesimo darbų pradžia. Jau suformuota takui reikalinga žemė, statybos darbai turėtų prasidėti šių metų pabaigoje.
Šiais metais planuojama atnaujinti bei naujai pastatyti labiausiai turistų lankytinus objektus žyminčias rodykles. Tam numatyta apie 95 tūkst. eurų.
Pasak D. Samaliaus, į Kretingą atvykstantiems turistams labai trūksta viešbučio, tad jau ieškoma investuotojų, jį galinčių įrengti pastate, kuris liks tuščias įvykdžius suplanuotą dalies administracijos padalinių perkraustymą. Tačiau apie kokį pastatą kalbama, vicemeras nenurodė.

 1,284 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes