Į Klaipėdą traukiniu kretingiškiai važiuoja labai retai. Editos Dargienės nuotr.

Kadaise Kretingos geležinkelio stotyje virdavęs gyvenimas yra aprimęs – čia sustoja 10 traukinių, kuriais įvairiomis kryptimis kasdien važiuoja nuo 40 iki 100 kretingiškių ir miesto svečių.


Paliko krepšį su tūkstančiais dolerių
Kretingos geležinkelio stotyje bilietų kasininkė Irena Balsienė su pertraukomis dirba nuo 1995-ųjų. Tuomet traukiniai dar važiavo ir į Skuodą, Mažeikius. Traukinių į Maskvą ar Rygą jau nebebuvo.
Pasak moters, per tiek metų teko patirti įvairių nutikimų, sutikti visokių žmonių.


Vienas iš labiausių įsimintinų, kai prieš gerą dešimtmetį traukinyje buvo paliktas krepšys su keliolika tūkstančių JAV dolerių.
„Pardavė žmogus Vilniuje automobilį ir laimingas su pinigais grįžo namo. Pakelėje išlipo, o krepšį paliko traukinyje.
Atėjo į bilietų kasą visas drebėdamas, prašo padėti. Paskambinau į Klaipėdos stotį, kur traukinys su pamirštu krepšiu nuvažiavo, pasakiau, kas ir kaip.
Pasisekė tam žmogui, kad niekas krepšio nepaėmė. Atvažiavo padėkoti, atidarė ir parodė, kas jame – gyvenime nebuvau tiek pinigų mačiusi!“ – juokėsi Irena.
Vienas vaikinas buvo palikęs kompiuterį – šie daiktai tuomet tik buvo atsiradę. Jo paimti atvažiavęs vaikino tėvas buvo piktas ir ant užmaršuolio sūnaus, ir ant stoties darbuotojų, kad šie neperspėjo vaiko daikto nepalikti.
Kitas vaikinukas stotyje paliko sportinį krepšį. Pasiimti neatėjo. Jame buvusį maistą po kelių dienų teko išmesti, o sportinė apranga ir dabar radinių skyriuje tebeguli.


Bendravimą išstūmė technologijos
Anot I. Balsienės, buvo laikai, kai stotis prieš traukiniams atvykstant dūzgė kaip bičių avilys. Dabar mirtina tyla ir ramybė, nebent šeimos su vaikais važiuoja, šie dar pakrykštauja.


„Visų – nuo mažo iki senjoro – rankose dabar yra telefonai, sėdi akis įbedę, pirštais klapsi. Toks įspūdis, kad vienas su kitu bendrauja rašydami žinutes. Jokių pokalbių, jokio gyvo bendravimo.
Sėdi, naršo telefone iki paskutinės minutės, o išgirdę apie atvykstantį traukinį lekia laukan nežiūrėdami, ar ko nepaliko“, – pasakojo bilietų kasininkė.
Ir dar žmonės labai pikti, ypač vyresni. Anot moters, neduok Dieve, kokią minutę pavėluoti ir kasos neatidaryti. Tuoj skundais grasina.
„Iš pat ryto pyksta, kad šviesa prie kasos per blanki, kad centralinis per daug karštas. Pavėlavusieji į traukinį arba nebegavę nusipirkti bilieto irgi visą pyktį ant darbuotojų išlieja“, – šypsojosi moteris.
Ypač taip būna, kai atėję nusipirkti bilieto jo nebegauna. Pyksta, esą lėktuvu iš Vilniaus į šiltus kraštus turįs išskristi, o laiku nenuvažiavęs pavėluos į reisą.
Paklaustas, o ko iš anksto nepasirūpino ne tik lėktuvo, bet ir traukinio bilietais, dažnas sako negalvojęs, kad jų nebegaus. Esą kas čia tais traukiniais jau taip važiuoja?
„Į Klaipėdą tikrai nedaug kretingiškių važiuoja – mokinių grupės per atostogas arba šeimos su vaikais, kai tėvai jiems traukinį nori parodyti.
O štai į Vilniaus pusę keleivių, ypač vasarą, tikrai yra daug“, – teigė I. Balsienė.


Keliauja ne tik žmonės
Kretingos geležinkelio stotyje sustoja 6 traukiniai, važiuojantys maršrutu Vilnius–Klaipėda, ir keturi – Radviliškis–Klaipėda.
Iš Vilniaus į Klaipėdą kursuoja traukinys su trimis vagonais, kuriuose yra 150 sėdimų vietų, iš Radviliškio – dyzelinis traukinys RA2 su 3 vagonais ir iki 205 sėdimų vietų.
Stotyje bilietą galima nusipirkti ir į vietos, ir į tarptautinius traukinius. Traukinio bilietą vietinio susisiekimo maršrutais anksčiausiai galima įsigyti prieš 1 mėnesį, tarptautinio susisiekimo – prieš 1,5 mėnesio.

„Likus 5 minutėms iki traukinio išvykimo bilietai nebeparduodami. Juos tada jau tenka pirkti traukinyje ir mokėti brangiau. Pavyzdžiui, bilietas į Klaipėdą perkant jį traukinyje kainuoja 2,50 euro“, – pasakojo I. Balsienė.
Vaikams, mokiniams, mokytojams, studentams, neįgaliesiems, senjorams, asmenų grupėms, turintiesiems Šeimos kortelę taikomos įvairios nuolaidos.
Per dieną žiemos metu Kretingos geležinkelio stotyje parduodama iki 40 bilietų, vasarą – daugiau nei 100. Nemažai keleivių ateina bilietus pasikeisti, pavyzdžiui į kitos dienos ar kitą tos pačios dienos traukinį, taip pat grąžinti.
Stotyje teikiama ir siuntų vežimo paslauga. Kretingiškiai turi galimybę traukiniu siuntas nuvežti į 17 Lietuvos miestų.
Priklausomai nuo svorio, tai kainuoja nuo 1,7 iki 6 eurų. Didžiausias galimas siuntos svoris yra apie 10 kilogramų. Daugiausia siunčiamos siuntos sveria 3–4 kilogramus.
Anot pašnekovės, kretingiškiai šia paslauga noriai naudojasi. Dažniausiai siunčiama į vokus telpanti korespondencija. Pernai prieš Kalėdas į Vilnių iš Kretingos traukiniu buvo gabenamas net tortas.
Traukiniu keliauja ir gyvūnai. Tiesa, už juos šeimininkui irgi tenka mokėti. Didžiausi keliautojai – šunys, katės, šinšilos. Kartą vienas keleivis vežėsi net kelias žąsis.


Laukia nemažai naujovių
Didžiausiai Baltijos šalyse geležinkelių grupei „Lietuvos geležinkeliai“ priklausančios keleivių vežimo bendrovės „LG Keleiviams“ duomenimis, praėjusiais metais traukiniais važiavo rekordinis skaičius keleivių – net 5,5 milijono. Palyginti su prieš tai buvusiais metais, tai yra 6,7 proc. keleivių daugiau.
Bendrovės atstovės Justinos Molytės teigimu, moderniausius traukinius turinčio ir daugiausia susidomėjimo sulaukiančio maršruto Vilnius–Klaipėda populiarumas pernai išaugo dar 11 procentų.
Į Kretingą ar iš jos keliaujančiųjų skaičius 2019 m. didėjo 9 proc.
Tarp sostinės ir uostamiesčio nuo pernai gruodžio 8 dienos kasdien kursuoja net 12 traukinių – po 6 reisus į abi puses. Pusė traukinių yra ekspresai, tad šiais traukiniais kelionė užtrunka trumpiausiai.
„Kaip ir kasmet, vasarą didelio susidomėjimo sulaukė „Pajūrio ekspresas“, kuomet kelionė traukiniu iš Vilniaus nuo Klaipėdos geležinkelio stoties toliau buvo tęsiama užsakytais autobusais į Palangą ir Nidą. Šią kryptį rinkosi 14 proc. daugiau keleivių nei 2018 m.“, – teigė J. Molytė.
Nors didžioji dalis keleivių draugiškiausią aplinkai transporto priemonę renkasi asmeninėms ar laisvalaikio kelionėms, sparčiausią augimą pernai turėjo maršrutai, kuriais žmonės vyko į darbus ar verslo reikalais kituose miestuose.
Šiais metais kelionėms traukinį pasirinkusių keleivių laukia nemažai naujovių. Daugumoje traukinių bus įdiegta nauja belaidžio interneto ryšio įranga.
Pasak J. Molytės, nors kasose įsigyjamų bilietų skaičiaus dalis vis dar didesnė nei kitais pardavimo kanalais, kasmet stebimas bilietų pardavimo internetu augimas.
Antroje metų pusėje keleiviai savo keliones galės planuotis dar patogiau – bilietus į traukinius galės įsigyti šiuolaikiškoje mobiliojoje programėlėje, naujame tinklalapyje ar bilietų pardavimo automatuose stotyse.


Stoties pastatas keitėsi tris kartus
Kretingos geležinkelio stotis yra svarbus Vakarų Lietuvos geležinkelio mazgas, kurį sudaro 7 bėgių linijos, čia manevruoja krovininiai traukiniai.
Geležinkelio stotį Kretingoje 1915 m. pastatė vokiečiai, nutiesę geležinkelio liniją Kretinga–Priekulė. Šis geležinkelis vedė į Kuršo guberniją Latvijoje.
Po Pirmojo pasaulinio karo Kretingos geležinkelio stotis buvo sugriauta. 1925 m. pastatyta nauja medinė stotis. Vietoj jos dabartinis stoties pastatas iškilo 1953 metais.
1930–1932 m. Danijos geležinkelių statybos firma „Hojgaard ir Schultz“ nutiesė geležinkelio liniją iš Kretingos per Telšius ligi Šiaulių.
Pirmasis geležinkelio stoties viršininkas buvo Domininkas Litvinas.
Kretingos geležinkelio stotyje nuo 2013 m. balandžio įsikūrė ir Kretingos autobusų stotis. Joje bilietus galima nusipirkti į 7 kryptimis vykstančius autobusus: į Biržus, Naująją Akmenę, Mažeikius, Skuodą, Panevėžį, Zarasus ir Uteną.
Priemiestinių maršrutų iš viso yra 15-a: autobusai važiuoja į Klaipėdą, Palangą bei rajono vietoves.

Klaipėdos regione iš viso kursuoja trys maršrutai: Klaipėda–Šiauliai–Vilnius–Klaipėda, Klaipėda–Šilutė–Klaipėda ir Klaipėda–Šiauliai–Radviliškis–Klaipėda.
Į Klaipėdą iš Kretingos jie išvyksta 8.32, 10.25; 15.57, 18.48 ir 22.37 val., iš Klaipėdos į Kretingą – 6.50, 8.31, 12.25, 18.24 ir 18.46 val.
Traukinys Radviliškis–Klaipėda stoja ir Kūlupėnų geležinkelio stotyje. Šiuo traukiniu į Kretingą ar Klaipėdą kūlupėniškiai gali važiuoti 8.16 ir 18.32 val.
Kelionė į Klaipėdą kainuoja 1,50 Eur, iš Vilniaus važiuojančiu greituoju traukiniu – 2,10 Eur. Bilieto kaina į Vilnių antroje klasėje – 16,60 Eur, pirmąja arba taip vadinama verslo klase – 23,90 Eur.
Pirmos klasės keleiviams skirta patalpa su 18 vietų yra traukinio priekyje. Bilietai yra su nurodytomis vietomis. Maršruto Vilnius-Klaipėda šios klasės keleiviams tiekiami nemokami gėrimai ir užkandžiai.
Traukiniu važiuojantieji į Plungę moka 2,70 Eur, jeigu tai greitasis traukinys – 3,70 Eur. Kelionė iš Kretingos į Šiaulius atitinkamai kainuoja 5,90 ir 8,50 Eur.
Kretingos geležinkelio kasa dirba nuo 6.30 iki 22.40 val. Pertraukos: 8.45–10 val., 12.30–15.15 val. 19.20–22 val.

 4,201 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes