Ūkininkai prašo panaikinti „Stop“ ženklą prie šios geležinkelio pervažos kelyje į Darbėnus.

Rajono ūkininkai juokauja, kad meras Antanas Kalnius, matyt, laukia, kada pro Darbėnus atriedės traukinys supuvusiais bėgiais, tarp kurių auga dvimetriniai beržai ir žaliuoja pušelės.


Kliūtis pesčiojo greičiu – kartą per mėnesį
Ketvirtadienį su rajono vadovais susitikę vietos ūkininkai jiems išdėstė metų metais nesprendžiamas problemas. Viena iš jų – sveiku protu nesuvokiamas reikalavimas sustoti ties neveikiančio geležinkelio pervaža kelyje Darbėnai – Palanga.
To reikalauja prieš pervažą įrengtas „Stop“ ženklas. Nors šis, ūkininko teigimu, čia visiškai nereikalingas, nes geležinkelio pervažą žymintis eismo ženklas reikalauja transporto priemones sustoti, o vairuotoją apsidairyti kairėn ir dešinėn.
Lietuvos ūkininkų sąjungos Kretingos skyriaus pirmininkas Antanas Stonkus tokį rajono vadovo lūkestį vadina pasityčiojimu iš vairuotojų, ypač – iš valdančių sunkiasvorę techniką.
Šioje pervažoje kliūtis vairuotojui čia pasirodo tik kartą per mėnesį, ir slenkanti, anot pašnekovo, 6-7 km per valandą greičiu. Pusvagonis iš Kretingos į Darbėnų asfalbetonio gamyklą gabena skaldą.
Vos kirtęs pervažą, už kokių 10-15 m perjungia bėgius ir grįžta atgal.
„Šalia šio pusvagonio be vargo galima eiti pėsčiomis“ , – sako ūkininkas.
Pakaktų atsukti kelis varžtus
„Be to, apskritai čia per gyvenvietę visi automobiliai sulėtina greitį, o artėdami prie pervažos, mes važiuojame gal kokiu 10 km per valandą greičiu“, – pasakoja A. Stonkus.
Ūkininkas pabrėžia, kad vairuojant sunkiai pakrautą traktorių, šis „Stop“ ženklo reikalavimas labai apsunkina.
„Pabandykite įsivaizduoti, ką reiškia traktoriui, pakrauto grūdais, sustoti ir vėl pradėti važiuoti ties geležinkelio pervaža! Sakau atvirai – kiekvieną kartą, kai čia sustoju, jaučiuosi taip, tarsi iš manęs tyčiotųsi!“, – apmaudo neslėpė A. Stonkus.
Ūkininkui antrino ir sūnus, ūkininkaujantis kartu su tėvu: „Kiekvienas turime teisę gyventi patogiai. O svarbiausia, kad panaikinti tokį ženklą nereikalauja nei daug jėgų, nei papildomų lėšų.
Tegu ir tie stulpai lieka. Tegu tik nusuka tuos kelis varžtelius. Užtruktų kelias minutes!“


Tarp bėgių auga beržai ir pušys
Ketvirtadienį su rajono valdžia susitikusius Kretingos rajono ūkininkus pribloškė mero A. Kalniaus reakcija į šį prašymą.
„O gal kada nors traukinys čia pravažiuos?“ – atsakęs rajono vadovas ir dar pridūręs, kad apskritai tuo turėtų pasirūpinti akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.
Norėdamas parodyti mero posakio absurdiškumą A. Stonkus „Švyturio“ žurnalistei aprodė geležinkelio bėgius, kuriais metų metais nevažinėja traukiniai.

Geležinkelio bėgiai išpuvę, o jų atnaujinti „Lietuvos geležinkeliai“ neplanuoja.


Tarp išpuvusių bėgių į dangų stiebiasi jaunas beržynas: kas žingsnį, kas du auga jauni berželiai. Kai kurie jau ir nebe jaunikliai – siekia gerokai daugiau nei du metrus.
Gražiai želia ir jaunos pušelės – šios dar nepasiekusios metro aukščio.
Mero viltis verta milijonų
„Tarp bėgių augant medžiams, niekas net neduotų leidimo traukiniui išvažiuoti. Nepaisant to, jeigu kas nors ir galvoja, kad medis traukiniui nėra kliūtis.
Be to, išvogti bėgių sutvirtinimai, lentos išpuvusios. Aišku, kinai per per 10 dienų sugebėjo pastatyti ligoninę, bet lietuviai geležinkelio bėgių neatstatytų gal net ir per metus, jeigu ir planuotų atnaujinti traukinių judėjimą šiuo maršrutu“, – kalbėjo A. Stonkus.
Neslėpdamas susierzinimo, ūkininkas sako, kad jeigu jau šitaip laukia to traukinio, tegu meras pasirūpina Darbėnuose įrengti šlagbaumą ir įdarbinti žmogų, kuris jį nuleistų, artėjant traukiniui. Svarbiausia – kad automobiliams nereiktų beprasmiškai čia sustoti.
Ūkininkas atkreipė dėmesį, kad nuoširdžiai tikįs, jog traukiniai – ateities transportas.
„Vis dėlto, jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ norėtų atnaujinti bėgius, vien nuo Darbėnų iki Skuodo yra apie 30 kilometrų, bet geležinkelis tęsiasi dar iki Mažeikių. Taigi, dar apie 60 kilometrų“, – skaičiuoja A. Stonkus, leisdamas suprasti, kad mero viltis sulaukti atidundančio traukinio verta milijonų eurų.


Atnaujinti traukinių marštuto neplanuoja
Tačiau AB „Lietuvos geležinkeliai“, nuo kurių ir priklauso – atdundės tas traukinys kada nors ar ne – neturi jokių planų atnaujinti šį maršrutą.
Įmonės Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas paaiškino ir tai, kad tikrai ne „Lietuvos geležinkelių“ kompetencija – įrengti ar panaikinti kelio ženklus.

Ant geležinkelio bėgių kelyje Darbėnai-Skuodas auga jau dvimetriniai beržai. Autorės nuotr.


„Lietuvos geležinkelių“ aiškinimu, vadovaujantis pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių punktu Nr. 52 kelio ženklą nuimti gali nuspręsti Eismo komisija, kurią sudaro policijos komisariato, automobilių kelio savininko, automobilių kelius prižiūrinčios įmonės bei Savivaldybės atstovai.
Komisijai priėmus atitinkamą sprendimą, kelio ženklą nuima automobilių kelią eksploatuojanti įmonė.
„Jei vairuotojams blogai matomi artėjantys traukiniai, prieš nesergimąsias pervažas statomas ženklas Nr. 204 „STOP“. Komisija nustato, kokiu atstumu nuo pervažos šis kelio ženklas turi būti pastatytas – ne mažesniu kaio 10 m atstumu nuo artimiausio geležinkelio kelio bėgio.
Kelio ženklo „STOP“ galima neįrengti, o įrengtą nuimti, jeigu komisija nustato, kad eismo saugumas pervažoje bus užtikrinamas ir nesant minimo ženklo“.

Beržus ant geležinkelio jau vejasi ir pušelės.


G. Liubino teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu neplanuoja atnaujinti minimo maršruto.
„Linija Kretinga – Mažeikiai yra sudaryta iš kelių geležinkelio linijų, kuri kerta ir Lietuvos–Latvijos sieną, todėl jos atidarymas priklauso ne tik nuo AB „Lietuvos geležinkeliai“ sprendimų. Ruožas nuo Darbėnų iki Skuodo ir Mažeikių yra uždarytas ir šiuo metu jo atidarymas nėra planuojamas“, – atsakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

 2,941 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes
One thought on “Reikalavimas sustoti – prie neveikiančios pervažos”
  1. Autoriau, tai gal nutiesti kelia iš tavo lauku iki namu, kad vien tik pagrindinis kelias tau butu??? Kad nereikėtu sustoti niekur. Traukinys kad ir mėnesyje karta pasirodo, privalo būti ženklas.

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE