Brolis Astijus Kungys ramina parapijiečius, nuosekliai papasakodamas apie įvykius Kretingos bažnyčioje nuo penktadienio vakaro, kai iš kelionės po Čekiją ir Lenkiją sugrįžo koronavirusu užsikrėtę brolis kunigas ir vienas parapijietis. Povilo Zaleckio nuotr.

„Šiandien Kretingos bažnyčia yra, manyčiau, saugiausia vieta visoje Kretingoje – saugesnė už bet kokią parduotuvę ar kitą visuomeninę vietą, kurioje lankosi žmonės, nes yra dezinfekuota, o darbuotojų, kunigų sveikata patikrinta“, sako Kretingos Viešpaties Apreiškimo Švenčiausiai Mergelei Marijai bažnyčios klebonas Astijus Kungys.

Brolis Astijus šiandien video įrašu kreipėsi į parapijiečius ir nuosekliai papasakojo apie pastarųjų dienų įvykius bažnyčioje, kai buvo diagnozuotas COVID-19 koronavirusas vienam parapijos dvasininkui bei parapijiečiui, penktadienį grįžusiems iš dviejų savaitės kelionės po Lenkiją ir Čekiją.

Pateikiame brolio Astijaus kalbą, kuria šiandien prieš pietus jis kreipėsi į kretingiškius, linkėdamas visiems ramybės.

„Ką tik 12 valandą suskambėjo Kretingos bažnyčios varpai, kviečiantys į Viešpaties angelo madą. Ir kaip simboliška, kad ta malda prasideda žodžiais: „Viešpaties angelas apreiškė Švenčiausiai Mergelei Marijai Dievo sūnaus įsikūnijimą. Ir būtent mūsų bažnyčios titulas yra Apreiškimas Švenčiausiai Mergelei Marijai.

Perskaitysiu Jums šios dienos Dievo Žodžio ištrauką iš pranašo Ozėjo knygos:

‚Izraelis – vešlus vynmedis. Jo vaisiai – kaip ir jis pats. Kuo gausiau turėjo vaisių, tuo daugiau jis statė auurų. Kuo geresnis buvo jo krašto derlius, tuo daugiau jis pasistatė šventųjų stulpų. Jų širdis melaginga. Dabar jie turi kentėti už savo kaltę. Viešpat sugriaus jų aukurus ir sunaikins jų šventuosius stulpus. Sėkite sau teisumą, pjaukite ištikimos meilės derlių, plėškite sau dirvoną, nes jau metas ieškoti Viešpaties, kad Jis ateitų ir apšviestų juos teisumu‘.

Taigi, šios dienos žodis mums kalba, kad Izraelio gerovė augo, kad Izraelis klestėjo, bet kuo gyvenimas buvo geresnis, tuo daugiau Izraelis statė aukurų svetimiems dievams, pagonių dievams. Ir Viešpaties žodis sako pabaigoje: „Ieškokite Viešpaties, nes Jis yra arti“.

Ir žvelgiant net į mūsų gyvenimą atrodo, kad tikrai daugelis dalykų gerėja, bet žmonės tolsta nuo Viešpaties. Ir aš nuoširdžiai kviečiu jus, mūsų bendruomenės narius, jus, Dievo vaikus, – ieškokite Viešpaties, nes Jis yra tas tikrasis gyvybės šaltinis.

Dabar mano žodis yra skirtas mūsų bendruomenei ir mūsų parapijos bažnyčios ir vienuolyno lankytojams.

Įvykiai, kurie prasidėjo praėjusį penktadienį. Ir tie įvykiai prasidėjo su vienu mūsų broliu kunigu ir su parapijiečiu, kurie kartu keliavo Čekijoje, Lenkijoje.

Jis grįžo po dvejų savaičių kelionės penktadienį. Atėjo ryte į vienuolyną, pavalgė pusryčius ir pusryčių metu šiek tiek trumpai pabendravęs su vienu iš mūsų brolių studentų išvyko atgal aplankyti savo artimųjų kitame Lietuvos kampelyje.

Ir šeštadienį naktį jau grįžo į vienuolyną ir pasijutęs nekaip. Ir mes tą sužinojome –niekas jo nematėm, nesusitikom – jau sekmadienio ryte, kai aš paklausiau brolio Gedimino, o kur yra mūsų keliauninkas.

Ir mes paskambinom jam, jis pasakė, kad turi aukštą temperatūrą virš 38 laipsnių. Tuoj pat sekmadienio ryte pasakėme, kad jis užsiregistruotų Klaipėdoje, kad priduotų mėiginius tyrimams dėl COVD-19. Ir jis, naudodamas apsisaugojimo priemones, sekmadienį išvyko į Klaipėdą, pridavė mėginius, atgal grįžo.

Ir jis nuo šeštadienio vakaro buvo savo celėje iki pat išvažiavimo antradienį į Klaipėdos ligoninę. Jį išvežė greitoji pagalba į ligoninę.

Truputį plačiau apie jo istoriją: yra tai, kad jis nuo šeštadienio vakaro buvo izoliuotas savo celėje. Su juo buvo komunikuojama telefonu, maistas nešamas prie jo celės durų. Niekas su juo nėjo į kontaktą, išskyrus tą penktadienio rytą trumpą pabendravimą ir prasilenkimą su vienu iš mūsų brolių studentų.

Taigi, kai jis antradienį praktiškai po dviejų parų gavo atsakymą, kad tyrimai yra pozityvūs, tai yra, jis yra užsikrėtęs COVID-19, mes skambinome mūsų Kretingos rajono merui Antanui Kalniui ir pranešėme apie tą įvykį.

Ir tuoj pat [Savivaldybės] administracijos direktorė ponia Jolanta [Girdvainė] ėmė vadovauti šitam visam procesui, taip pat – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Kretingos skyriaus vedėja ponia Dalia [Jociuvienė]. Taip pat mus kontaktavo, teikė visą informaciją, ką mes turime daryti, kaip turime elgtis.

Taip pat ir  Kretingos miesto ligoninės vadovė Ilona [Volskienė] tame procese dalyvavo.

Ir antradienį gavome pranešimą, kad atvyksta tarnybos, kurios dezinfekuos bažnyčią ir visas patalpas, kuriose galimai lankėsi šitie sergantys žmonės.

Tai – apie mūsų brolį kunigą. Jis grįžo, buvo saviizoliacijoje ir iš saviizoliacijos greitoji pagalba jį išvežė į Klaipėdą. Tai viena istorija.

Antroji istorija – kelionės draugas.

Tai čia buvo tokia mums nemaloni žinia. Tas kelionės draugas, jis jautėsi prastai ir šeštadienį, ir sekmadienį, bet pirmadienį vakare atėjo į bažnyčią. Ir, laimei, aišku, ta pirmadienio diena yra mūsų išeiginė diena. Vienintelė diena savaitėje, kada visi broliai turi laisvą dieną ir praktiškai nė vieno brolio čia nebuvo. Ir darbuotojų taip pat.

Vienintelis brolis Gediminas, kuris pirmadienį turėjo vesti pirmadienio Mišias. Jis eidamas klausyti išpažinčių pamatė tą mūsų parapijietį, sėdintį bažnyčioje, ir paklausė: „Kaip tu jautiesi?“

Jis sako: „Buvo paskutinės dienos prastai, dabar jaučiuosi gerai“.

Jis [brolis Gediminas] sako: „Mūsų broliui Arūnui yra blogai. Dar pirmadienio vakare mes nežinojome, ar jis yra užsikrėtęs šituo virusu. Bet brolis Gediminas po trumpo pokalbio paprašė, kad šitas parapijietis paliktų bažnyčią ir išeitų iš bažnyčios. Jis išėjo iš bažnyčios, net nedalyvavo šventose Mišiose.

Taigi, pirmadienio vakare tiktai brolis Gediminas turėjo tą tokį trumpą pokalbį su šituo parapijiečiu, bet vis dėlto tai buvo kontaktas su šituo mūsų parapijiečiu.

Noriu visus patikinti, kurie buvote [bažnyčioje] penktadienį, šeštadienį, krikštijote vaikučius, tuokėtės, dalyvavote Mišiose ir sekmadienio liturgijoje, – nebuvo jokio užkrato. Nes tiktai pirmadienio vakare tas žmogus, kuriam paskui antradienį pasidarė labai blogai, išvežtas tas mūsų parapijietis į Klaipėdos ligoninę. Ir jau antradienio pavakare mes žinojome, kad jis taip pat turi pozityvų tyrimą, tai yra, serga COVID-19, šituo virusu užsikrėtęs.

Taigi, visi žmonės, jūs tikrai jauskitės ramūs, nes jokiu būdu negalėjo jūsų paliesti tas užkratas. Tiktai tie, kurie galimai pirmadienio vakare dalyvavote šventose Mišiose ir greičiausiai prasilenkėte su juo ar buvote [bažnyčioje], tai jūs sekite savo sveikatą ir tikrai pasitikrinkite temperatūrą ir truputį pakontroliuokite save.

Pasikartosiu. Brolis Gediminas dalyvavo sekmadienį ir Žemaičių Kalvarijoje. Jis neturėjo jokio sąlyčio nei su mūsų broliu kunigu čia, Kretingos vienuolyne, iki pirmadienio vakaro, kol sutiko ir turėjo pokalbį su šituo mūsų parapijiečiu. Tai čia tokia istorija.

Dabar noriu tikrai padėkoti, kad operatyviai mes antradienį ryte, kai sužinojome, kad brolio kunigo tyrimas pozityvus, mes antradienį uždarėme bažnyčią, uždarėme šventorių, padalinome informacinius pranešimus, kad laikinai dėl COVID-19 yra uždaryta bažnyčia ir šventorius. Laikinai.

Tada tarnybos viską dezinfekavo: ir koridorių, ir tas vietas, kur vaikščiojo ir vienas, ir kitas užsikrėtęs žmogus. Dezinfekavo patalpas mūsų tarnybines, ofisus, zakristiją, raštinę ir brolio kunigo celę.

Dabar ir antradienį po pietų atvyko medikų komanda, kuri paėmė mėginius iš čia esančių penkių brolių ir iš aštuonių darbuotojų. Trylikos žmonų mėginių šiandien ryte gavome visus rezultatus – neigiamus tyrimus. Tai yra, šiuo metu konstatuota, kad požymių, jog sirgtume COVID-19, nėra. Visi broliai, net ir brolis Gediminas, ir tas brolis studentas, kuris trumpam prasilenkė su broliu kunigu, kuris yra ligoninėje, šiuo metu neturi nustatyto viruso.

Primenu, kad viena informacijos priemonė žinių reportaže, kalbėdama apie įvykius čia, Kretingoje, nenorėdama niekuo pakenkti, parodė brolį Gedimin. Ir žmonėms sukėlė asociaciją, kad tas užsikrėtęs brolis yra brolis Gediminas.

Patikinu jus, kad brolio Gedimino atsakymai yra neigiami, jis yra sveikas. Bet kadangi jis kontaktavo su sergančiu asmeniu, 14 dienų jis yra saviizoliacijoje čia, vienuolyne. Ir aš kontaktuoju su juo telefonu, nešame jam maistą vienkartiniuose induose.

Taip pat brolis studentas, kuris trumpai kontaktavo su sugrįžusiu iš kelionės broliu kunigu, taip pat yra saviizoliacijoje 14 dienų. Taip pat kontaktuojama telefonu ir maistas atnešamas vienkartiniuose induose, padedamas prie celės durų. Jo tyrimai taip pat yra neigiami, jis laikomas sveiku, bet taip pat yra saviizoliacijoje. Po 7 dienų bus atliekamas antras tyrimas.

Ir visus jus patikinu, kad šiandien Kretingos bažnyčia yra, manyčiau, saugiausia vieta visoje Kretingoje – net už bet kokią parduotuvę ar kitą visuomeninę vietą, kurioje lankosi žmonės, nes yra dezinfekuota, o darbuotojų, kunigų sveikata patikrinta.

Todėl būkite ramūs, lankykitės, bet, kaip pasakė ponia Dalia Jociuvenė, kad dabar yra nemažai grįžtančių iš užsienio, todėl vertėtų į bažnyčią ateiti su veido kaukėmis. Yra pilna skysčių pridėta, kad galėtume plauti, nusipurkšti rankas, kad vienas kitą bažnyčioje saugodami galėtume garbinti ir šlovinti Dievą.

Taip pat nebučiuokite kryžių, nėra šventinto vandens. Per ramybės palinkėjimą linktelkime galva, šventą Komuniją priimame į ranką.

Tikrai linkiu jums sveikatos, geros nuotaikos, kad baimės ta šmėkla jau išsisklaidė. Ir visų laukiame bažnyčioje, bet atsakingai.

Ir tikrai nuoširdžiai sakau, jeigu jaučiate, kad turite temperatūros, nepadarykite taip, kaip padarė šis mūsų parapijietis. Jis, žmogus nenorėdamas [nieko blogo], bet taip jau atsitiko.

Laikykimės visų instrukcijų, kurias pateikė Sveikatos [apsaugos] ministerija. Ir dar griežčiau žiūrėkime į šiuos reikalavimus, kai lankomės mūsų bažnyčioje. Tada visi būsime sveiki, geros nuotaikos ir nugalėsime bet kokias kliūtis.

Būkit palaiminti ir Viešpats tebūna su jumis”.

Brolio Astijaus kalbą galite perklausyti čia.