Kretingos geležinkelio stotis tarpukariu.

Šiandien visa Lietuva ūžia nuo šnekų apie geležinkelį iki pat Palangos, o prieš 3 savaites „Švyturiui“ pirmajam paskelbus šią žinią, straipsnis „Geležinkelis iki pat Palangos. O kodėl gi ne?“ sumušė visus www.svyturiolaikrastis.lt iki tol buvusius skaitomumo rekordus ir iki šiol tebesipuikuoja mėgstamiausiųjų sąrašo viršuje.

Nors kai kurie komentarai po minimu straipsniu nestokojo sarkazmo, kad prieš kiekvienus rinkimus ši žinia vis paleidžiama į eterį, bet tapo akivaizdu, kad geležinkeliu didžiausiame šalies kurorte anaiptol ne visi būtų patenkinti.

„Negana to, kad daugiabučių statybos vykdomos, naikinant medžius, parkus, dar sugalvojo geležinkelį! Valdžia, jūs čia rimtai tai svarstot? Per kokius sklypus tiesis geležinkelis? Per jūsų? Giminių?” – štai vienas iš priešiškai nusiteikusių vietos gyventojų komentarų.

Nesiplečiant į argumentus už ir prieš geležinkelį iki didžiausio šalies kurorto, juolab, kad tai – dar tik ketinimai, prisiminkime, kokios traukinių problemos buvo aktualios prieš beveik 100 metų.

Perspausdiname 1933 m. rugpjūčio 8 d. laikraščio “Lietuvos žinios” paskelbtą palangiškio Cezario Petrausko nuomonę apie kurortinį traukinį su “miegamomis vietomis” (kalba netaisyta):

“Lietuvos žiniose” 1933 m. rugpjūčio 8 d. skelbta skaitytojo iš Palangos paskelbta nuomonė apie traukinį iki Kretingos.

Aš važiavau traukiniu, kuris išeina į Palangą (į Klaipėdą). Šiam traukiniui yra parduodami miegamoms vietoms bilietai. (jis išeina iš Kauno 21.40 v. [val.], o jau Kretingoje būna 7 val., tai yra – važiuoja visa  naktį). Turėjau laimės įsigyti tokį bilietą miegamam vagonui Nr. 721 už 10 litų, Kaune “Vagons Lits” kontoroje visą parą anksčiau, prieš išvykstant traukiniui.

Įsėdus į traukinį, man ir mano šeimos nariams pradėjo siūlyti ne tas vietas, kurioms mes buvome įsigiję bilietus: vyrus su svetimomis moterimis sodinti ir pan. Pareiškiau, kad tai yra netvarka, nes man su šeima priseina prisiglausti pagal budėjančio [budėjusio] valdininko nuožiūrą. Bet niekas į tai dėmesio nekreipia.

Tai dar ne viskas. Žiūrime, kur gi tos miegamos vietos ir savo akimis netikime. Lentos aptrauktos audeklu ir ant jų skurdi patalynė. Tai vadinasi “miegamoji vieta”, už kurią iš kiekvieno žmogaus imama 10 litų.

Ir tai dar ne viskas. Šis traukinys stoja veik visose stotyse ir stabdomas paprastu stabdžiu visu smarkumu, kad visuomet išmuša iš tos “miegamos vietos” kiekvienoj stoty… Štai tau kurortinis traukinys su “miegamomis vietomis”, kuris skiriamas vasarotojų patogumui.

Šitokiose sąlygose keleiviai, įsigiję “miegama vagone” po 10 litų vietas, negali miegoti. Patekę į tokį vagoną, pasivarto ant tos lentos ir kaip tik pradeda švisti, pašoka nuo jos ir per traukinio langą iškišę galvą liūdnai žvelgia į Žemaitijos laukus.

Nežinau, kam priklauso tų “miegamųjų vagonų” aukso šaltinis, bet kaip žmonės nupasakoja, tai p. Iljinui. Tos pačios “miegamos lentos” yra pabrangintos šiais metais iki 10 litų, nes pereitais metais, kaip žmonės prisimena, tekainoję 6 litus.

Reiktų skubiai tą nenormalumą pašalinti, nes žmonės nusiskundžia.

 9,976 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes