Kaista ne tik oras, bet ir „Sidabrinė linija“ – vieta, kurioje nuolat susitinka skirtingo amžiaus žmonės ir verda daug draugiškų, jautrių ir informatyvių pokalbių. Tai patvirtina ir skaičiai – 2021 m. liepos 12 d., pirmadienį, po pietų draugystės pokalbiais besidžiaugiantys pašnekovai tapo istorinio įvykio liudininkais ir kartu „prakalbėjo“ 2 000 000-ąją visų pokalbių minutę.

„Kuri iš mūsų pašnekovų porų tiksliai šią jubiliejinę minutę kalbėjosi – sunku identifikuoti, tačiau pagal esamus duomenis, tai galėjo įvykti tarp 14 ir 15 val. penkių pokalbių, sujungusių penkis Lietuvos miestus – Vilnių, Kauną, Panevėžį, Marijampolę ir Joniškį, metu.

Šią pokalbių minučių sukaktį pažymėję penketukai gražiai atliepia ir šiais metais mūsų švenčiamą penktąjį „Sidabrinės linijos“ gimtadienį. Tad sveikiname visus pokalbių dalyvius – šios poros šiandien pagrįstai gali vadinti „jubiliejinėmis“, – sako Kristina Čiuželienė, „Sidabrinės linijos“ Skambučių centro vadovė ir viena iš M. Čiuželio labdaros ir paramos fondo steigėjų.

Fondo vadovo ir steigėjo Mariaus Čiuželio teigimu, pirmąjį milijoną pokalbių minučių „Sidabrinės linijos“ pokalbių poros pasiekė per beveik 47 mėnesius nuo veiklos pradžios ir tai įvyko praėjusių metų gegužės 18 d. Antrasis milijonas „tiksėjo“ greičiau – jis pasiektas per šiek tiek daugiau nei metus. Tai nestebina – tiek savanorių, tiek pašnekovų skaičiai nuolat didėja, vis labiau jaučiamas bendravimo poveikis, tad trečiasis milijonas pokalbio minučių gali būti pasiektas ir dar greičiau.

„Tačiau reikia suprasti, kad „Sidabrinė linija“ pašnekovams yra ne apie skaičius, augimus, pinigus ar bet kokius kitus kiekybinius rodiklius, o apie svajones išgirsti žmogaus balsą, turėti pašnekovą ir galimybę kalbėtis, dalintis, duoti ir imti, pamiršti vienatvę ir vėl jaustis reikalingu. Esame dėkingi visiems, kurie sudaro galimybes šiems pokalbiams, bendravimui nenutrūkti“, – pabrėžia jis.

Šiuo metu „Sidabrinės linijos“ paslaugomis jau naudojasi daugiau kaip 4 300 senolių. Paskambinę nemokamu telefonu 8 800 800 20, jie gali rinktis iš trijų paslaugų: reguliarius draugystės pokalbius su bendraminčiu, paguodai ar nusiraminimui reikalingą emocinę paramą ar informacinę pagalbą atsakymams į visus rūpimus klausimus. Jau keturis mėnesius „Sidabrinės linijos“ skambučių centras pasiekiamas ilgesnėmis darbo valandomis: savaitgaliais ir švenčių dienomis nuo 11.00 iki 19.00 val., o šiokiadieniais telefono linija veikia nuo 8.00 val. iki 22.00 val. Skambinantiesiems kitu laiku, kaip buvo įprasta iki šiol, perskambinama artimiausią darbo dieną.

Apie „Sidabrinės linijos“ kuriamą poveikį – vienišumo ir atskirties mažinimą – byloja ir kiti skaičiai. Vien per 2020 m. reguliariai bendravo 1 545 pašnekovų poros, arba 30 proc. daugiau nei 2019 metais. Nuo veiklos pradžios 2016 metais „Sidabrinėje linijoje“ įvyko daugiau kaip 90 000 pokalbių, o nuolatinį bendravimą su pašnekovais šiuo metu užtikrina daugiau kaip 600 aktyvių savanorių bei 13 žmonių komanda.

Dalyvauti „Sidabrinės linijos“ veikloje ir prisidėti prie vienišumo bei atskirties mažinimo gali kiekvienas. Tai padaryti galima keliais būdais: ne tik savanoriaujant ar padedant vienišiems senoliams pasiekti reikiamą pagalbą, bet ir išsiuntus trumpąją žinutę su tekstu „Parama“ trumpuoju numeriu 1483. Tokiu būdu užtikrinamas bent vienas nemokamas vienišo ir bendravimo stokojančios senjoro pokalbis su savanoriu arba kitaip, – dovanojama iki 20 šiltų draugystės minučių, kurių mums visiems trūksta.

 6,459 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes