Nacionalinis visuomenės sveikatos centras jau keletą metų iš eilės nustato mažiau paslaugų teikėjų veiklos trūkumų, susijusių su visuomenės sveikatos saugos reikalavimų įgyvendinimu. Šis mažėjimas siejamas su nuosekliu ir kryptingu darbu konsultuojant bei teikiant jiems metodinę pagalbą. Tad NVSC kviečia verslo atstovus – paslaugų teikėjus ir toliau bendradarbiauti, kad būtų apsaugota visuomenės sveikata, o verslo naujokams primena apie lengvesnes sąlygas pirmaisiais veiklos vykdymo metais.

Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, paslaugos turi būti saugios. Tai reiškia, kad kirpyklų, baseinų, soliariumų, mokymo, gydymo ir kitų paslaugų vartotojai neturėtų jaudintis nei dėl galimų pavojų sveikatai, nei dėl to, kaip jų išvengti naudojantis šiomis paslaugomis. Paslaugų saugą turi užtikrinti patys paslaugų teikėjai. O kad jiems būtų lengviau suprasti ir taikyti nustatytus visuomenės sveikatos saugos reikalavimus, rūpinasi Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, kurio pareiga – padėti laikytis nustatytų reikalavimų ir prižiūrėti, kad jų būtų laikomasi.

„Didžiausią savo dėmesį esame sutelkę ne į pažeidimų nustatymą, o į veiksmus, kurie padeda mažinti tų pažeidimų skaičių, t. y. į konsultavimą, pagalbą, informacijos teikimą. Siekiame, kad paslaugų teikėjai žinotų, geriau suprastų reikalavimus, juos tinkamai įgyvendintų ir teiktų saugias paslaugas“, – sako NVSC vadovas Vaidotas Gruodys.

Kad tokia kryptis pasiteisina, rodo ir pastarųjų metų patikrinimų rezultatai – neatitikimų mažėja. Pernai patikrinimai, kurių metu nustatyti visuomenės sveikatos saugos reikalavimų neatitikimai sudarė apie 17 proc., ankstesniais metais (pavyzdžiui, 2018 m., 2019 m.) tokie patikrinimai sudarydavo apie 24 proc.

Tad iškilus bet kokių klausimų, susijusių su visuomenės sveikatos saugos reikalavimų įgyvendinimu, NVSC specialistai visoje Lietuvoje yra pasirengę konsultuoti ir padėti – tiek telefonu, tiek bet kuriame NVSC teritoriniame padalinyje. Per mėnesį NVSC suteikia apie 4 tūkstančius konsultacijų visoje Lietuvoje. Pagal NVSC atliktas apklausas 99 proc. ūkio subjektų teigiamai vertina suteiktą metodinę pagalbą ir konsultacijas.

Mažiau tikrinti – daugiau konsultuoti

NVSC kasmet atlieka apie 9 tūkstančių paslaugų teikėjų patikrinimų visoje Lietuvoje. Į kasmet sudaromą periodinių patikrinimų planą ūkio subjektai  įtraukiami atsižvelgiant į veiklos rizikingumą. Šis nustatomas pagal veiklos pobūdį bei ankstesnių patikrinimų rezultatus.

Šiemet periodinės priežiūros planas sutrumpėjęs – į jį įtraukta apie 5500 objektų. Tokie mažos rizikos objektai kaip žmogaus palaikų laidojimo, šarvojimo, balzamavimo paslaugų teikėjai, interneto kavinės ir klubai, radiotechniniai objektai, skalbyklos, į šių metų periodinio patikrinimo planą neįtraukti.

Šie pokyčiai sudaro didesnes galimybes konsultuoti ir teikti metodinę pagalbą – daugiau dėmesio ir laiko bus skiriama konsultacijoms tiek gyvai, tiek telefonu, viešųjų konsultacijų organizavimui, vykimui konsultuoti į vietą pagal išreikštą poreikį, informacijos interneto svetainėje rengimui ir kitoms priemonėms.

Pagalba pirmaisiais veiklos vykdymo metais 

Labai svarbu, kad pirmus metus po leidimo-higienos paso išdavimo visi paslaugų teikėjai turi  galimybę gauti konsultaciją veiklos vykdymo vietoje. Tam tereikia užsiregistruoti per mūsų interneto svetainę https://metodinepagalba.nvsc.lt/ ir pasirinkti tinkamą laiką. NVSC specialistai atvyks, pakonsultuos, atsakys į visus rūpimus klausimus, o jeigu bus pastebėti kokie nors veiklos trūkumai, nebus skiriamos baudos. Taip nutikus, specialistas patars, kaip šiuos trūkumus pašalinti ir ateityje jų išvengti, paaiškins, kokią riziką žmogaus sveikatai sukelia pastebėtų reikalavimų nesilaikymas.

„Suprantame, kad pradėjus veiklą ir taip kyla nemažai iššūkių. Visuomenės sveikatos reikalavimų įgyvendinimas gali tapti vienu iš jų.  Tad norime paraginti kreiptis į NVSC – tai puiki galimybė gauti visus atsakymus į klausimus ir išvengti nesklandumų, susijusių su grėsmėmis sveikatai. Visų pirma siekiame ūkio subjektus konsultuoti ir jiems padėti, o ne nustatyti pažeidimus ar skirti baudas. Puikiai suprantame, kad  žodžiai „kontrolė“, „reikalavimai“, „higienos normos“ gali kelti įtampą ir reakciją, kad laukia kažkas sudėtingo. Mes siūlome savo pagalbą dėl bendro tikslo – saugių paslaugų ir sveikos visuomenės“, –  kviečia V. Gruodys.

Daugiau informacijos, susijusios su pirmaisiais veiklos vykdymo metais ir galimybėmis gauti metodinę pagalbą, galima rasti čia: https://nvsc.lrv.lt/lt/atmintine-verslo-naujokams/

Visą informaciją, susijusią su ūkio subjektų priežiūra – periodinių patikrinimų planus, kontrolinius klausimynus, kurie padeda tinkamai vykdyti veiklą ir pasiruošti patikrinimams, ir kt. galima rasti čia: https://nvsc.lrv.lt/lt/administracine-informacija/ukio-subjektu-prieziura/

 184 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes