Net dvylika Kretingos rajono pedagog? ?iemet pripa?inti Met? mokytojais. Visame pasaulyje ?ven?iamos Tarptautin?s mokytojo dienos i?vakar?se apdovanojimai u? ?vairias veiklas  jiems buvo ?teikti tradicin?je popiet?je ?Skrendantys ant pa?aukimo sparn??, ? kuri? buvo pakviesti beveik 800 Kretingos mokytoj?.

Jauniausia i? ?iemet ?vertint? pedagog?  ? 26-eri? met? Jok?bavo A. Stulginskio mokyklos-daugiafunkcio centro pradinio ugdymo mokytoja Alvadorija Keblyt?, nominuota u? lyderyst?, inovatyvi? metod? taikym? pamokose, mokymo priemoni? k?rim?, k?rybi?kum?, originalum? ir gerosios patirties sklaid?.

Pedagog?s ugdomi tre?iokai vienbalsiai tvirtina turintys geriausi? mokytoj? pasaulyje.

Toks vaik? ?vertinimas mokytojai glosto ?ird?. A. Keblyt?s teigimu, visko pertekusius ?iandienos vaikus pedagogams yra labai sunku sudominti, nustebinti, o standartin? pamoka mokiniams  tampa  nebe?domi. 

? Darbo sta?? turite ne itin didel?, tad pelnytas pripa?inimas grei?iausiai buvo netik?tas?

? Tikrai didel? staigmena. Mokytoja dirbu tik penktus metus, manau, yra daug vertesni? u? mane. Ta?iau ?i ?inia, ?inoma, buvo labai maloni.

? B?ti mokytoja ? pa?aukimas, gimin?s tradicijos t?simas? Ir kod?l pradinukai?

? Gimin?je yra nema?as b?rys mokytoj?: mo?iut?, trys tetos, pusseser?s. A? visada nor?jau b?ti kirp?ja, ta?iau 11 klas?je, kai at?jo laikas rinktis profesij?, nusprend?iau ateit? sieti su mokykla. Baigiau Klaip?dos universitet?, tuomet? Pedagogikos fakultet?, specialyb? ? Vaikyst?s pedagogika ir ankstyvasis u?sienio kalbos mokymas. Galiu ne tik dirbti su pradinukais, bet ir angl? kalbos mokyti iki ketvirtos klas?s.

Su pradinukais dirbti smagiau d?l keli? prie?as?i?: jie ?aismingi, smals?s, laisvi, nuo?ird?s, vis? teisyb? ? akis pasako, ?iltesni bendrauti.

Tur?jau prog? palyginti miesto ir kaimo vaikus, nes metus teko dirbti Klaip?doje ? skiriasi kaip diena nuo nakties.

Kaime paprastesni ne tik vaikai, bet ir j? t?vai, net kolektyvas. Labai nor?jau dirbti rajono mokykloje, ir tokia laim? prie? keturis metus nusi?ypsojo: likus kelioms dienoms iki rugs?jo 1-osios su?inojau apie galimyb? dirbti Jok?bave. Labai d?iaugiuosi, kad esu ?ia ? ir d?l nuostabi? vaik?, koleg?, ir d?l sutaupomo laiko, mat ? darb? va?in?ju i? Kretingos.

? Esate nominuota u? lyderyst?, inovatyvi? metod? taikym?, mokymo priemoni? k?rim?, k?rybi?kum?. Kiek viso to naudojate savo pamokose?

? Kai vaikams pamokose tampa ne?domu, sunku juos suvaldyti ir tuoj kyla problem? d?l tvarkos klas?je.

A? apskritai nesu i? t? mokytoj?, kurios reikalauja s?d?ti kaip kareiviukams ir nejud?ti, nekalb?ti. Pas mus klas?je visada yra darbinis ?urmulys, vaikai jau i?moko patys j? valdyti. Stengiuosi ? pamokas ?diegti informacines technologijas, mokyti pasitelkiant ?aidimus. 

Kad pamoka b?t? ?domesn?, labai gelbsti plan?et?s, juo labiau, kad mano vaikams labai patinka komandinis darbas.

Mokymo priemones taip pat kuriu d?l mokini?, kad jie tur?t? kuo daugiau motyvacijos mokytis, gra?iai elgtis, tobul?ti.

Pavyzd?iui, kiekvienas ant stalo turi savo kreditin? kortel?. U? aktyv? darb?, ger? elges? vaikas gali ?u?sidirbti? netikr? pinig?li? ? vienoje kortel?s pus?je jie klijuoja lipdukus-kvadra?iukus. Kai surenka de?imt toki? netikr? pinig?li?, vaikas keliauja ? Priz? roj? ?apsipirkti? ? i?sirenka vien? priz? ir vien? dien? juo gali naudotis.

Vaikams labiausiai patinka vis? dien? s?d?ti mokytojos k?d?je arba su mokytoja praleisti popiet? prie arbatos puodelio, ?aisti stadione.

?domiausia tai, kad vaikai gali rinktis ir vien? dien? nedaryti nam? darb?, ta?iau ?is ?prizas? nelabai populiarus. Kortel?s itin motyvuoja dirbti, ypa? po namuose praleisto savaitgalio ar penktadien?, kai laukia laisvos dienos.

Klas?je turime ir nam? darb? kavin?: trimestrui kiekvienam vaikui duodami 5 netikri ?sivaizduojami eurai. Jeigu nepadaro nam? darb?, i? jo atimama 20 cent?. Trimestro pabaigoje priperku ?vairiausi? skanumyn? ir pakvie?iu vaikus ? kavin? ? joje jie gali nusipirkti u? tiek, kiek yra i?saugoj? pinig?.

Toks b?das labai ugdo atsakingum?, pareigingum?, be to, taip vaikai mokosi skai?iuoti pinig?lius, juos taupyti. Visi 12-a vaik? labai stengiasi i?saugoti visus 5 eurus, kad gal?t? nusipirkti kavin?je to, ko jie nori.

Feisbuke turiu savo puslap? ?Ne/mok?? atradimai?, kur savo patirtimi dalinuosi su kolegomis. Labai d?iaugiuosi, kad mano naudojamomis priemon?mis, darbeliais, naujov?mis domisi, patarim? pra?o daugiau negu 1000 pedagog?.

 Reikia mokytojams naujovi?, reikia dalintis patirtimi, nes sudominti ?iandien visk? ?inant? ir mokant?, da?nai labai judr? vaik? yra labai sunku. A? pati naujovi? ie?kau ir internete, ypa? u?sienio puslapiuose, k? ?domaus atrandu, pabandau pritaikyti savo klas?je. Taip buvo ir su kredito kortel?mis, kurios labai pasiteisino.

? Kaip manote, ar iki 2025 met?, kaip ?adama, mokytojo profesija taps presti?in??

? Taip greitai ka?in ar tai atsitiks. ?iandien b?ti mokytoju yra didelis i???kis, nes susiduri su daugybe problem?, konfliktini? situacij?, atlygis u? darb? irgi nedidelis.

Ir po?i?ris ? mokytoj? ka?koks kreivas. Ypa? ? kaimo mokytoj?. Es? jis nieko nei?moko, bet realiai tikrai taip n?ra. Kaimuose mokytojo ir mokinio ry?ys daug artimesnis, teikiama daug daugiau pagalbos.

Mieste t?vai mokytojo apskritai visi?kai nevertina, jiems svarbus tik j? vaikas, kuris t?vams yra vos ne angelas. Taip aukl?jamas vaikas da?niausiai neturi joki? pareig?, tik teises.

Kaime viskas daug papras?iau, nes t?vai gal daugiau d?mesio vaikams skiria, daugiau su jais bendrauja, turi daugiau bendr? nam? ruo?os darb?. Mano klas?s vaik? t?vai ypatingai geri, r?pestingi, sieja artimas ry?ys, visais klausimais tariam?s.

? Nekyla min?i? keisti darb??

? Labai ?strigo atmintin vieno mano d?stytojo pasakymas: ?Mokytoju galima b?ti tik 7 metus. Nes paskui i?sisemi, ir nieko vaikams nebegali duoti?.

 A? kol kas labai myliu savo darb?, savo vaikus, mokykl?, kurioje dirbu. Ar ateityje ka?k? keisiu, ne?inau. Bet nemeluosiu ? vis? gyvenim? sav?s mokykloje ne?sivaizduoju. Nor??iau dirbti su vaikais, bet ne mokykloje.

? Turite i?skirtin? vard?. Ir mums smalsu, kas tok? sugalvojo?

? Ir man buvo labai ?domu. Mama paklausta atsak?, jog toks buv?s jos klas?s draug?s vardas.

Artimieji, draugai mane vadina Alva, mo?iut? ? Alviuku. Vardo reik?m? ir prasm? band?iau i?siai?kinti, ie?kojau ir internete, ir knygose. Niekur tokio neradau. ?inau tik tiek,  kad Lietuvoje vard? Alvadorija turime tik trys moterys.

Kretingos rajono ?Met? mokytojai?

Vydmant? gimnazijos geografijos mokytojas metodininkas Vilius Adomaitis ? u? nauj? mokymo form?, savirai?kos erdvi? ie?kojim?, mokini? pilieti?kumo ir patriotizmo ugdym?;

Gr??lauk?s mokyklos-daugiafunkcio centro biologijos mokytoja metodinink? Dalia Bru?ien? ? u? mokini? ruo?im? nacionalinei ??aliajai olimpiadai?,  konkursams, Gr??lauk?s kaimo bendruomen?s telkim? ?mogaus ir gamtos darn? skatinan?ioms veikloms;

Darb?n? gimnazijos Ikimokyklinio ugdymo skyriaus mokytoja metodinink? Daiva Katkut? ? u? nei?senkan?ias menines id?jas dalyvaujant respublikiniuose konkursuose bei k?rybines iniciatyvas, novatori?k? gamtosaugini? ir sveikos gyvensenos id?j? sklaid? bei etnini? tradicij? puosel?jim? ma??j? ugdytini? ?irdel?se;

V?? Pranci?kon? gimnazijos technologij? mokytojas metodininkas Vismantas Masiokas ? u? gimnazijos ir Kretingos miesto vardo garsinim? Europos S?jungos jaun?j? mokslinink? konkurse Taline ir First Lego League nacionalin?se var?ybose Japonijoje, jaunosios kartos k?rybin?s savirai?kos skatinim?;

Jurgio Pabr??os universitetin?s gimnazijos lietuvi? kalbos ir literat?ros mokytoja metodinink? Jadvyga Mie?etien? ? u? ?emai?i? tarm?s puosel?jim?, etnokult?ros propagavim? ir puosel?jim?;

Kurmai?i? pradin?s mokyklos pradinio ugdymo mokytoja metodinink? Vilma Petrauskien? ? u? olimpini? id?j? integravim? ? ugdymo turin?, darn? bendruomen?s telkim? aktyviai sportinei projektinei veiklai ir mokyklos pasiekimus sporto srityje;

Baubli? mokyklos-daugiafunkcio centro pradinio ugdymo mokytoja metodinink? Irena Rai?uotien? ? u? ekologin?s savivokos sklaid? mokiniams, iniciatyvum?, metodin?s veiklos ?prasminim? gamtosauginiuose projektuose ir konkursuose;

Kretingos rajono ?vietimo centro Neformaliojo ?vietimo skyriaus metodinink?, muzikos mokytoja metodinink?, andragog? Rima Ramo?kien? ? u? pedagogin?s patirties sklaid?, inovatyvi? id?j? paie?k? ir pl?tojim?;

Simono Daukanto progimnazijos dail?s mokytoja metodinink? ?ivil? Sabaliauskait? ? u? progimnazijos bendruomen?s sutelkim? ir svar? indel? kuriant ?Geros mokyklos koncepcij??, nauj? edukacini? erdvi? k?rim?;

Marijono Daujoto progimnazijos geografijos mokytoja metodinink? Julija Irena ?li?ien? ? u? mokini? ekologinio s?moningumo, sveikos gyvensenos ir pilieti?kumo ugdym?;

Salant? meno mokyklos dail?s mokytoja metodinink? Ingrida Taujanskien? ? u? k?rybin? iniciatyv? rengiant mokinius respublikiniams ir tarptautiniams konkursams, tautin?s kult?ros puosel?jim? ir sklaid?.

Laima Stonkuvien?

 4,167 per?i?r? (-a)

50% Likes
50% Dislikes