Klaip?dos valstybinis muzikinis teatras lapkri?io 11-12 d. 18.30 valand? ?vej? r?m? did?iojoje sal?je pristatys ?okio spektakli? triptik? ?Dona Kichot?? pasakojant? apie ?i? dien? moteris: pasmerktas ir i?auk?tintas, krentan?ias ir v?l pakylan?ias, ta?iau visada judan?ias pirmyn ir ?kvepian?ias aplinkinius.

?Sunkiais, kriziniais laikais did?iul? atsakomyb? ir na?ta tenka moterims, kurioms visa tai pakelti bei jud?ti pirmyn reikia itin stipraus tik?jimo ir idealizmo?, ? sako KVMT vadov? Laima Vilimien?. B?tent ji met? konceptual? i???k? choreografams scenoje ?k?nyti legendinio Miguelio de Cervanteso veik?jo Dono Kichoto ? keistuolio idalgo, visur ir visada kovojan?io su blogiu bei gyvenimo negerov?mis simbolio ? moteri?k?j? versij?. ? dr?s? kvietim? scenoje ?k?nyti Don? Kichot? ? ?iuolaikin? kovotoj?, idealist?, d?l kit? ?moni? besiaukojan?i? mergel? ar madon? ? atsiliep? keturi choreografai, atstovaujantys skirtingoms ?alims ir kult?roms. Tai KVMT baleto trup?s nariai Daria Verovka ir Yanas Malaki ? ukrainie?i? ?ok?jai, pastaraisiais metais savo j?gas bandantys ir choreografijoje, patyrusi choreograf? Au?ra Krasauskait? ir slov?n? choreografas Gajus ?mavcas, kuriam teko bendradarbiauti su KVMT baleto artistais statant ?okio spektakli? diptik? ?Stabat Mater / ?ventasis pavasaris? (2021) bei kuriant choreografin? miniati?r? ?Starfall?, rodyt? projekte ?D?mesio! Baletas 2022?.

Choreografai pasakoja kas tapo ?kv?pimo ?altiniu kuriant choreografij? ?okio spektakliui ?Dona Kichot??, kuo tai siejasi su visiems ?inomu herojumi Don Kichotu ir atskleid?ia koki? ?ini? jie siun?ia publikai.

 

Choreograf? Au?ra Krasauskait?

-?kv?pimu choreografijai tapo ikonos. Dievo Motinos atvaizdai paliet? ka?k? gl?dint? mano ?irdies gelm?se. Dom?jausi ?ventosiomis paskelbt? moter? istorijomis. Visa tai susisiejo su asmenine patirtimi: i? naujo ie?kau savo kaip moters santykio su mane supan?iu pasauliu; m?stau apie brand?, kurioje norisi motini?ko ar seseri?ko s?ly?io su kitomis moterimis.

Au?ra Krasauskait?. Foto Dominyka Ambrozevi?i?t?

Dona Kichot? – nekovoja su v?jo mal?nais. Ji yra tarsi ?iek tiek pakibusi tarp ?em?s ir dangaus, ne?anti vis? skausm?, siekianti idealizmo. Dona Kichot? egzistuoja visose moteryse, bet tuo pa?iu tai nepasiekiama, i? Dievo Motinos atvaizdo ?velgianti b?tyb?. Dona Kichot? ? geba savyje sukurti energij?, kuri atne?a nauj? gyvyb?.

Mano k?rinys pasakos apie vidinius moters konfliktus, per?engian?ius religijos kontekst?. ?ios prie?taros visuomen?je turi labai stiprius ?vaizd?ius: ?ventoji, puolusioji, eretik?, gailestingoji. ?i? dien? moteris susiduria su i?or?s l?kes?i? lavina ir vidiniais reikalavimais sau pa?iai. Dedikuoju ?i? miniati?r? savo mirusiai mamai, kuri yra mano ?irdies dama, mano sielos ikona.

?oks dvylika baleto artis?i?, kuri? daugumai labai gera pa??stama mano ?okio leksika, tad ?inau, kad ?ok?jos i?pildys mano l?kes?ius. Man visada svarbiausia, kad atlik?jas visa ?irdimi suvokt?, k? atlieka, kad leist? savo jautriai asmeninei mano choreografijos interpretacijai pasiekti ?i?rovus. Man pa?iai labai jautru ?inoti, kad did?ioji trup?s mergin? dalis atvykusios i? Ukrainos. Pirmoje repeticijoje, vos ?jungus muzik?, o joms prad?jus ?okti, man prad?jo kauptis a?aros… Karas mane sukre?ia iki pat gelm?s.

Muzik? man pasi?l? triptiko re?isierius Aurelijus Li?kauskas ir muzikos vadovas Vladimiras Konstantinovas. I?girdus ?? k?rin?, daugiau nesvars?iau – jis visi?kai u?b?r? ir paker?jo.  Veiksmui scenoje gyvai akompanuos KVMT choro atliekamas XVIII a. ukrainie?i? kompozitoriaus Maksymo Berezovskio Koncertas chorui a cappella ?Neatstumk man?s senatv?je?, papildytas mano k?rybin?s bendrakeleiv?s, kompozitor?s Silvijos Mili?nait?s-Bli?d?iuvien?s k?rybos intervencijomis sopranui, birbynei, chorui ir elektronikai. Soprano partij? gyvai atliks Rita Petrauskait?, birbyn?s partij? ?ra?? Arvydas Jankus.

Triptiko kostium? dailinink? Jelena Lebedeva, o scenograf?  Sigita ?imk?nait?. Su ?iomis k?r?jomis kartu dirbu ne pirm? kart?, tad jomis visi?kai pasitikiu. Manau, mes visos ?i?rime ta pa?ia kryptimi.

 

Choreografas Yan Malaki

-Mano kuriamos choreografijos siu?eto linija pagr?sta pasirinkimo laisv?s, galimyb?s i?reik?ti save ir savo sumanymus siekiu. ?em?je t?kstan?iai ?moni? patiria neteisyb?. Pastatymo pagrindinis veik?jas ? vaikinas taip pat tai patiria, o ?is jausmas j? tiesiog grau?ia. Deja, m?s? pasaulis taip sutvertas, kad sistema visus ?spraud?ia ? r?mus, o sociumo sukurt? taisykli? mes privalome laikytis, jei nenorime b?ti atskirtieji. Mano choreografijos herojus su tuo nesutinka: jis ie?ko laisv?s savo sprendimams, nori, kad jo gyvenimas b?t? kitoks. Jis nori sukurti tai, kas suteiks

Yan Malaki. Asmeninio albumo nuotr.

aplinkai d?iaugsmo ir laim?s. Deja, aplinka j? slopina, tad herojus nutaria pasiduoti… Laimei, istorija turi gelb?toj?-moter?: vienam tai mama, kitam ? mylimoji, tre?iam ? draug?. Ji turi patirties, nes pati jau nugal?jo ?iuos sunkumus, moka ?i?r?ti ? akis neapykantai ir ?ypsotis. Moteris parodo vaikinui kit? keli?: visame kame ?manoma rasti pozityv? ir keli? ? ?vies?, negalima pasiduoti tamsai, antraip ji tave praris. Tuo patik?j?s vaikinas atgimsta. Atgimimas ? taip vienu ?od?iu galima nusakyti mano sukurt? choreografij?.

Triptike ?Dona Kichot?? dalyvausiu ne tik kaip choreografas, bet ir kaip ?ok?jas. Repeticij? metu su kolegomis daug diskutuojame, o tai ?kvepia. Triptiko k?r?jai padeda vienas kitam, ypa? jau?iame palaikym? i? daugiau patirties turin?i? koleg?.

Sukurtoje choreografijoje pats tapsiu pagrindiniu herojumi. Man tai ? tarsi autoportretas. Noriu ?mon?ms perduoti vis? t? skausm?, neteisyb?, kur? jau?ia mano herojus. Mano scenos partnere arba moterimi-gelb?toja taps Daria Verovka. Pasirinkau j?, kaip savo choreografijos atlik?j?, nes su D. Verovka kartu ?okame daugiau nei metus, u?simezg? tarpusavio supratimas, ry?ys. ?okdami mes vienas kit? gerai suprantame. D. Verovka greitai ??sigyveno? ? kuriam? vaidmen?. ?i?r?damas ? j? ?okan?i? matau, kad jai ?is vaidmuo artimas, kad ji tikrai yra ta moteris visada galinti pad?ti…

Choreograf? Daria Verovka

-Savo choreografijoje ie?kau atsakymo ? klausim? ?kokia ?iuolaikin?s moters misija pasaulyje?. Radau tok? Barack Obamos ir jo ?monos Michele dialog?. B. Obama ?monos paklaus?: ?jei tu b?tum i?tek?jusi u? vaikino, kuris buvo tave ?simyl?j?s mokykloje, gal ?iandien b?tum nuostabaus restorano savinink???, o Michele atsak?, kad ?ne, nes jei b??iau u? jo i?tek?jusi, jis b?t? tap?s prezidentu?… ?is pokalbis puikiai atspindi k? a? manau apie ?iandienos moteris (juokiasi).

Daria Verovka. Asm.albumo nuotr.

Man Don Kichotas ? svajotojas, naivus ?mogus, niekam nelink?j?s blogo, bes?lygi?kai siek?s savo ideal?. Jo neb?ra, ta?iau herojaus kiln?s tikslai toliau gyvuoja. Tai nebuvo bevilti?ki siekiai. Prie?ingai, pritariu jo frazei, kad ?…d?l laisv?s, kaip ir d?l garb?s, galima ir b?tina rizikuoti gyvybe!?. Mano k?rinio pagrindin? veik?ja paaukoja savo gyvenim? dovanodoma laisv? kitiems. Tuo ji ir pana?i ? Don? Kichot?.

Triptiko ?Dona Kichot?? statytojai nesiekia, kad j? statom? choreografij? siu?etin?s linijos susijungt?. Manau, kad spektaklis ?i?rovams nuo to bus tik ?domesnis. Skirtingos choreografijos publikai kels daug pam?stym?, klausim?, skatins rasti sav? po?i?r? ? tai, k? mato scenoje.

Savo pastatymu noriu atkreipti d?mes? ? tai, kuo gyvena ?iandienos visuomen?. Deja, d?l ?vairiausi? prie?as?i? ?mon?s praranda savo vidin? ??vies??. ?viesa ? tai degan?ios akys, tikslo siekimas, idealizmas,  ?mogi?kumas. I? ?moni? mas?s i?siskiria asmenyb? i?laikiusi vidin? ?vies? savyje ? tai mano Dona Kichot?. Ji kitokia, ta?iau likdama sociumo dalimi nuo?ird?iai siekia ?mones nukreipti ?viesos link. Gaila, bet jai tai nepavyksta… Dona Kichot? nusprend?ia sekti Dievo pavyzd?iu: ji pasirenka i?eiti ? tams? ir tokiu b?du ap?viesti ?moni? gyvenimus. Noriu ?mon?ms parodyti, kad b?tina savyje rasti tos ?viesos. Kad negalima ??viesi?? ?moni? paleisti.

Man, kaip choreografei, labai svarbus baleto artisto esan?io scenoje judesi? kontrastas, vidinis nusiteikimas, energetinis srautas, kur? siun?ia publikai, net kv?pavimas. Tad stengiuosi ?ok?jams kuo i?samiau nusakyti ko i? j? tikiuosi: k? jie tur?t? jausti atlikdami vien? ar kit? choreografin? fragment?. Juk kartais atlik?jo ?vilgsnis gali ?i?rovui pasakyti ?ymiai daugiau nei idealiai atliktas piruetas. Tokia mano ?okio idealogija.

Teatras – jungia daugyb? men?. Kiekvienas komponentas – muzika, ap?vietimas, dekoracijos – turi harmoningai papildyti vienas kit? ir sukurti nedalom? spektaklio visum?. Statant ?Don? Kichot?? dirba nuostabi komanda. Man labai gera kartu su ja kurti. Jie mane supranta i? pus?s ?od?io. Nenoriu i?duoti detali? ? tegul ?i?rovai nustemba pamat?!

 

Choreografas Gaj ?mavc

Gaj ?mavc. Asmeninio albumo nuotr

-Klaip?da menininkui ? nei?semiamas ?kv?pimo ?altinis, kaip ir Nidos kopos, ma?ai ?mogaus paliestas Baltijos paj?ris. Mane paker?jusi gamta, kurios abstrahuoti vaizdai persik?l? ? teatro scen?, tapo fonu ir mano kompozicijoje pl?tojamai Donos Kichot?s temai. Ilgai galvojau, k? galiu sukurti KVMT baleto trupei. Ji vienija jaunus, nauj? auk?tum? siekian?ius ?mones, kuriems tenka susiremti ir su netik?tais gyvenimo sm?giais ? i? prad?i? su prisitaikymu svetimoje terp?je, paskui pandemija, daugelio j? t?vyn?je vykstan?iu karu ir t. t. ?ios nelemtos aplinkyb?s atved? prie minties, kad jei negalime pakeisti pasaulio, tai turime ?kv?pti ?mones keisti savo vidin? pasaul?! Jei Don Kichotas i? Migelio de Servanteso romano kovojo su praeities ?m?klomis, v?jo mal?nais, tai mes turime ?ygiuoti ? ateit?. Man svarb?s ?i? jaun? ?moni? i?gyvenimai, i?ei?i? i? sud?ting? situacij? paie?kos, savitas po?i?ris ? gyvenim?.

Savo kompozicijai pasirinkau ?iuolaikini? choreograf? re?iau naudojamus Alessando Scarlatti k?rinius, nes nor?jau i?vengti tam tikr? ?okio scenoje tarpstan?i? stereotip?, susijusi? su baroko muzikos suvokimu. Mano choreografija labai k?ni?ka, stengiuosi i?vengti bet kokio naratyvumo. Mano prieiga labiau konceptuali, m?ginu atskleisti detales per fizin? i?rai?k?, per k?no kalb?. M?ginu kurti choreografij?, kuri smarkiai kontrastuot? su baroko muzika: ji pasakoja savo istorij?, turi savo u?tais? ir jud?jimo energij?, su kuria ?ok?jai tarsi galyn?jasi, kuria t? fizin? kontrast?. Su scenografe nusprend?me visa tai ?vilkti ? vizualiai i?grynint? pavidal?: juodame fone bus tik sm?lynai, tiksliau ?juodoje d??ut?je? kuriama j? iliuzija ? gra?us kopos linkis, besit?siantis iki ?horizonto? scenos gilumoje.

KVMT inf.

 58,073 per?i?r? (-a)

50% Likes
50% Dislikes