2019–2020 mokslo metai eina į pabaigą. Netrukus mokiniai sulauks pasiekimų įvertinimų. Kadangi antrojo pusmečio mokymas didžiąją dalį vyko nuotoliniu būdu, kaip trimestrai bus vedami, kurio pusmečio ar trimestro įvertinimas bus svaresnis, taps vertinimo pagrindu?
Turi savo vertinimo sistemas
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) teigia, kad pačios mokyklos spręs, ar vedant trimestro vidurkius atsižvelgti į pasiekimus mokantis nuotoliniu būdu, ar į ankstesnius rezultatus. Neva mokytojai pažįsta kiekvieną mokinį, žino kiekvieno galimybes, o nuotolinis mokymas neleidžia visiškai objektyviai įvertinti vaiko žinių ir pažangos. Juo labiau, kad šio mokymo metu tėvai buvo aktyviais ugdymo proceso dalyviais, ne tik padėdavo arba pasufleruodavo atsakymus, bet netgi patys atlikdavo užduotis už vaikus.
Tiesa, sprendimai, koks bus vaiko vertinimas ir kodėl būtent toks, pasak ŠMSM, bus priimami tariantis su mokyklos bendruomene, tėvais.
Tą patvirtino ir Kretingos rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Asta Burbienė. Anot jos, kiekviena mokykla, vadovaudamasi ministerijos pateiktais vertinimo kriterijais, yra pasitvirtinusi Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašus. Kaip bus vedamas metinis pažymių vidurkis, derinama su mokyklos taryba, kurią sudaro tėvai, mokiniai ir mokytojai.
„Mokyklos pačios yra pasirinkusios ir tai, kaip – pusmečiais ar trimestrais – mokinių pasiekimai bus vertinami. Mūsų rajone pasirinkimas mišrus, 1–4 ir III-IV gimnazijinėse klasėse pasiekimai ir pažanga dažniausiai vertinami pusmečiais, 5–8 ir I-II gimnazijinėse klasėse – trimestrais“, – sakė vedėja.
Atsižvelgs į abiejų pusmečių rezultatus
Kretingos J. Pabrėžos universitetinės gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sigita Vaicekauskienė pasakojo, kad įstaigoje mokinių pasiekimai ir pažanga vertinami vadovaujantis patvirtintu Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašu bei karantino metu patvirtintu Gimnazijos ugdymo proceso organizavimo nuotoliniu būdu tvarkos aprašu.
„Mums svarbiausia – kad mokinys gerai jaustųsi, nes tik tada jis turi noro ir motyvacijos mokytis. Net mokymui vykstant nuotoliniu būdu stengtasi, kad mokiniai nepatirtų streso ir įtampos, jiems nerašyti neigiami pažymiai, nebuvo jokių kontrolinių darbų.
Pasiekimai vertinami pusmečiais, tad ir metinis įvertinimas, nepaisant to, kad antrojo mokymas didžiąją dalį vyko nuotoliniu būdu, bus vedamas iš abiejų pusmečių pažymių ir vaiko naudai. Jeigu kas norės pažymius išsitaisyti į geresnius, tokią galimybę turės nuo birželio 1 iki 18 dienos“, – sakė S. Vaicekauskienė.
Kartenos mokykloje-daugiafunkciame centre mokinių pasiekimai taip pat vertinami pusmečiais. Pirmasis baigiasi sausio 23-iąją, antrasis – pradinukams – birželio 5-ąją, vyresniesiems – birželio 18-ąją.
Paklausta, ar metinio mokinių vertinimo pagrindu taps pirmojo pusmečio rezultatai, nes antrojo pusmečio metu daugiausiai mokytasi nuotoliniu būdu, mokyklos direktorė Laima Mačernienė sakė: „Mums net nekilo tokia diskusija, kad vaikų žinių mokantis nuotoliniu būdu esą negalima įvertinti objektyviai, nes jiems padėjo tėvai. Jeigu šeimos nariai tapo pagalbininkais mokytojui, padėjo savo vaikui, kai šiam kažkas buvo neaišku, pagerėjo jo mokymosi rezultatai, tik džiaugtis reikia. Tai yra bendras visų laimėjimas vaiko naudai. Metinis įvertinimas bus vedamas iš abiejų pusmečių“.
Mokiniai, kurie pageidaus pagerinti savo metinius pažymius, tokią galimybę mokykloje turės 10 dienų.
Visos švietimo įstaigos buvo uždarytos kovo 16 dieną šalyje paskelbus karantiną. Dvi savaites vaikai atostogavo, kovo 30-ąją ugdymo procesas atnaujintas nuotoliniu būdu.
3,998 peržiūrų (-a)