Prisiskambinti į poliklinikas kretingiškiams itin sunku.

Nors karantino dėl COVID-19 pandemijos laikotarpis Lietuvoje baigėsi, pirminės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių medicinos įstaigų medikams darbo nesumažėjo. Ypač registratūrų darbuotojams, kurie daug kartų per dieną kilnoja telefonus ir atsakinėja į pacientų klausimus. Nepasitenkinimo banga vangiu registratūrų darbu neslūgsta, o medikai teigia, jog tai – tik laikinas reiškinys.


Prisiskambino iš 128 karto
„Toks jausmas, kad ten gyvų nėra“, – socialiniuose tinkluose skundžiasi kretingiškiai.


„Šiandien mėginau prisiskambinti. Prisiskambinau po kone valandos ištisinio skambinimo iš 128 skambučio. Reikėjo su gydytoja pakalbėti. Sesutė sako: „Reikia Jūsų kortelės, paskambinkit į registratūrą, kad mums atneštų“. Kojas pakirto. Prašau! Ten neįmanoma prisiskambinti! Ačiū jai, kad pagailėjo manęs ir nevertė skambinti iš naujo, sutvarkė viską tvarkingai iš karto“, – skundžiasi kita kretingiškė.


Socialiniuose tinkluose verda karštos diskusijos, dalijamasi įspūdžiais apie nemalonius nutikimus stengiantis užsiregistruoti pas vieną ar kitą gydytoją.
Savo nuotykius aprašantys žmonės tikina, jog prisiskambinti į pirminės sveikatos priežiūros įstaigos registratūrą beveik neįmanoma. Esą tenka skambinti net po keliasdešimt kartų ir daugiau, kol kas nors atsiliepia.


Straipsnio autorius prisiskambino iškart
Kretinga vargu ar būtų išimtis, tačiau patvirtinti, jog sudėtinga susisiekti su medikais, straipsnio autoriui nepavyko.
„Švyturiui“ paskambinus į Kretingos pirminės sveikatos priežiūros centro, Kretingos šeimos medicinos centro ar Kretingos šeimos klinikos registratūras, ten dirbę darbuotojai atsiliepė netrukus.
Kretingos PSPC vadovas Arnas Juškys „Švyturiui“ teigė, jog registratūros darbuotojų darbo krūvis, lyginant su ikikarantininiu laikotarpiu, yra labai padidėjęs, todėl trikdžiams atsirasti priežasčių yra.
„Svarbiausia priežastis, manau, yra tai, kad labai daug pacientų nori gauti antrinio lygio paslaugų, o taip vadinamų poliklininkų šeimos gydytojai išrašo siuntimus. Antrinio lygio medicinos įstaigos paslaugų neteikė tris mėnesius, todėl dabar norinčių jas gauti ypatingai padaugėjo. Kiek įmanoma stengiamės, kad pacientams nereikėtų ilgai gaišti, tačiau ir gydytojai ne tik siuntimus išrašo. Jie taip pat turi bendrauti su atvykstančiais į įstaigą pacientais, taip pat konsultuoti telefonu. Juk neįmanoma vienu metu dirbti kelis tokius darbus“ – sakė A. Juškys.
Poliklinikos vadovas patikino, jog tokių nesklandumų stengiamasi išvengti, tačiau ir pacientai turėtų būtų kantresni ir suprasti, jog laikmetis nėra labai lengvas.
Kretingos šeimos medicinos centro, kurios pavadinimas taip pat minimas Kretingos socialiniuose tinkluose, vadovė Augenija Juknevičienė irgi teigė, jog skambinančių ir norinčių užsiregistruoti pas šeimos gydytoją pacientų itin padaugėjo pasibaigus karantino laikotarpiui.
Tačiau, anot jos, problemos po truputį sprendžiamos.
„Skambinančių ir norinčių patekti pas gydytoją pacientų srautas tikrai yra didelis. Be to, gydymo įstaigose galioja Vyriausybės nutarimai dėl įvairių apsaugos priemonių taikymo, griežta lankymosi gydymo įstaigose tvarka. Tai irgi apsunkina medikų darbą. Manau, kad pacientai turėtų suprasti, jog medikams irgi dabar nelengva“, – sakė A. Juknevičienė.

Medikai prašo kantrybės
Pasak pirminės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų vadovų, personalui suteikti tarnybiniai mobilieji telefonai, kuriais pacientai gali paskambinti tiesiogiai reikalingam gydytojui. Tačiau tai daryti rekomenduojama medikų darbo metu, o grafikai skelbiami viešai. Taip pat viešinami ir gydytojų telefonų numeriai.
Per dieną registratūrų darbuotojams atsiliepti į telefonų skambučius tenka po kelis šimtus kartu. Anot įstaigų vadovų, suskaičiuoti tiksliau būtų gana sudėtinga.
Todėl, jei iškart „kitame laido gale“ nieks neatsiliepia, medikai prašo turėti kantrybės ir mėginti skambinti dar kartą.
Galbūt didmiesčiuose, kur žmonių srautas dar didesnis, yra kur kas sudėtingiau, tačiau, pasak kretingiškių medikų,

 2,082 peržiūrų (-a)

83% LikesVS
17% Dislikes