Šešios Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos mokinės socialiniame hakatone „Smartuoliai“, skirtame rasti naujiems ir veiksmingiems būdams vaikų bei jaunimo Lietuvoje emociniam intelektui ugdyti, sulaukė išskirtinio dėmesio ir apdovanojimų ne tik iš komisijos, bet ir iš verslo įmonių, su kuriomis aktyviai tęs bendradarbiavimą.

Spalio 13–14 dienomis Vilniuje, ISM vadybos ir ekonomikos universitete surengtame hakatone „Smartuoliai“ kretingiškės J.Pabrėžos universitetinės gimnazijos moksleivės Austėja Rauktytė, Leila Kriukaitė, Živilė Bružaitė, Deimantė Jadenkutė, Aneta Meištinytė ir Eglė Sirutytė, kartu su socialinio emocinio ugdymo mokytoja Ana Gabriele Sabancevaite, pristatė pasirinkto iššūkio „problem–solving“ (liet. – problemų sprendimas) įgyvendinimo idėją.

Pasak mokytojos A.G.Sabancevaitės, J.Pabrėžos universitetinės gimnazijos gimnazisčių stiprioji pusė – nesifokusuoti į abstrakcijas, tačiau kalbėti apie tai, kas aktualu, svarbu mokinių tikslinei auditorijai. Vienintelės iš Kretingos dalyvavusios komandos idėja akcentuoja politinės apatijos problematiką.

„Moksleivės savo idėja kalba apie inovatyvius neformalaus švietimo sprendimus, kuomet mokiniai būtų skatinami ugdyti kritinio mąstymo gebėjimus ir politinį įsitraukimą per veiklas, kurios remiasi debatų principu, o kartu įpinant LARP elementą, kitaip tariant,  „Live action role–playing game“ (liet. – gyvo veiksmo vaidmenų žaidimas)“, – apie idėjos išskirtinumą kalbėjo mokytoja.

Iš viso renginyje dalyvavo devyniolika komandų, tačiau gimnazistės iš Kretingos sulaukė komisijos ir verslo atstovų išskirtinio susižavėjimo, pasiūlymų paremti, konsultuoti realizuojant sumanymus.

Dvi dienas trukusio hakatono metu mokinės daug ir intensyviai dirbo. Jau pirmąją dieną nuo dešimtos iki devynioliktos valandos dalyviai buvo užimti prasmingomis veiklomis: klausėsi įvairių pranešimų, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, konsultavosi su mentoriais–ekspertais, diskutavo, vystė idėjas. Antrąją dieną veiklos taip pat nestigo – buvo priimami galutiniai sprendimai bei kartu su mentoriais ruošiamasi baigiamųjų idėjų pristatymams.

Socialinis renginys „Smartuoliai“ skirtas ieškoti naujų ir veiksmingų būdų, padėsiančių vaikams ir jaunimui Lietuvoje ugdyti emocinį intelektą, kuris ypatingai svarbus susiduriant su daugybe iššūkių: nerimu, perdegimu, atskirtimi, patyčiomis ir kt. Mokytoja A.G.Sabancevaitė pastebėjo, jog hakatonas „Smartuoliai“ ne tik motyvuoja kalbėti apie jausmus, bet ir skatina sukurti inovatyvius sprendimus problemoms pašalinti arba bent joms sumažinti.

Šios iniciatyvos autoriai „Katalysta Ventures“ subūrė partnerių grupę, kuriai priklauso įmonės „Eika“, „Acme“, „Civitas“, Kazickų fondas bei kitos. Hakatono rezultatus taip pat vertino ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai.

 54,811 peržiūrų (-a)

92% LikesVS
8% Dislikes