Tyrimai rodo, kad žmonės, ieškodami produktų ir prekių, vis labiau linkę pasitikėti asmeninėmis rekomendacijomis. Be to, bendrovės „Rait” atliktos apklausos duomenimis, socialiniai tinklai pirkėjams tampa tokie pat svarbūs kaip kiti informacijos šaltiniai, kurie padeda renkantis geriausius produktus ar paslaugas. Juose surasta informacija, priimdami sprendimus, naudojasi ir vadovaujasi apie 26 proc. Lietuvos gyventojų. 

Nugali autentiška patirtis ir asmeniškumas

Nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė sako, kad socialinius tinklus galima prilyginti paieškos varikliui.

„Renkantis prekes ar paslaugas, socialiniai tinklai leidžia susiaurinti paieškos lauką. Pavyzdžiui, ketindami įsigyti vaikišką vežimėlį, galime rinktis ne iš tūkstančių variantų, o iš kelių, kuriuos jau yra išbandę ir apžvelgę sekamų paskyrų apie tėvystę autoriai. Tarp jaunimo pirmu pasirinkimu, ieškant informacijos, tampa socialinis tinklas „TikTok“. Pavyzdžiui, vien tik iš jo turinio jie susidėlioja visą atostogų planą: kokius restoranus išbandys, kokį viešbutį pasirinks, kokia vieta tinkamiausia gerai nuotraukai, kur skaniausi ledai ir taip toliau“, – pateikia pavyzdžius L. Aleksandravičė.

Anot jos, nenuostabu, kad vartotojai labiau linkę pasitikėti asmeninėmis rekomendacijomis nei prekių ženklų reklama, nes rekomendacija, atkeliaujanti iš kito lūpų, yra paremta žmogiška, autentiška patirtimi. Be to, tokia rekomendacija savo forma paprastai yra artimesnė kasdieniam bendravimui, neretai ją lydi ir asmeninė istorija ar detalės, kurios leidžia užmegzti stipresnį emocinį ryšį.

Patarimų ieško ir „Facebook“ grupėse 

Panašios priežastys skatina žmones jungtis ir prie įvairių grupių socialiniuose tinkluose. Tokių daugiausiai yra socialiniame tinkle „Facebook“. 2022 m. bendrovės „Kantar“ atliktas informacijos vartojimo tyrimas rodo, kad šią platformą kasdien atsiverčia net trys iš keturių Lietuvos gyventojų, kai patį populiariausią naujienų portalą – kas trečias. Tai tik dar kartą iliustruoja faktą, kad socialiniai tinklai daugeliui žmonių yra pagrindinis informacijos šaltinis.

Vienas pavyzdžių – apie aštuoniasdešimt tūkstančių narių turinti grupė „Iš Lidl’iuko – skanūs ir praktiški Lidl atradimai“, kurioje žmonės savo iniciatyva dalijasi įvairiais patarimais ir prekių rekomendacijomis. Jos įkūrėja ir moderatorė Deimantė iš Šiaulių pasakoja, kad grupę pradžioje įkūrę kaip erdvę, kurioje atradimais ir rekomendacijomis dalijosi draugų rate, tačiau pamažu ratas plėtėsi, nes draugai kvietė savo draugus, o šie – savuosius, kol galiausiai grupė tapo atvira visiems.

„Šiose parduotuvėse prekės yra kitokios ir kai ji tik atsidarė Lietuvoje buvo daug netikėtumo kaskart einant apsipirkti. Tai graikų savaitė, tai italų – viskas smalsu, nauja, įdomu. Pirkome, gaminome, vienas kitą vaišinome ir džiaugėmės. Prisimenu, kad net pirmąjį grupės konkursą surengiau, kurio prizas buvo kazane pagaminta vakarienė mūsų su vyru namuose“, – pasakoja Deimantė.

Anot moters, būtent asmeninės rekomendacijos ir kiekvienas narys, kuris skiria laiko jomis pasidalinti yra didžiausia grupės vertybė. „Ypač džiaugiuosi tais, kurie nestokoja humoro jausmo, mėgsta išbandyti „Lidl“ prekes, gamina maistą, nepatingi dalintis skaniais ir praktiškais atradimais. Kai aplink tiek neigiamo fono, norėjosi, kad čia rinktųsi ieškantys nors šiek tiek pozityvo, naujesnių skonių, gal bendrystės“, – priduria pašnekovė.

Ji taip pat sako, kad grupė padeda ne tik atrasti išskirtinius, kokybiškus ir geros kainos produktus, bet ir spręsti kasdienes situacijas.

Didžiausia vertybė – auditorijos pasitikėjimas 

L. Aleksandravičė pastebi, kad panašių grupių populiarumas siejasi ir su mikroinfluencerių (Liet. mažesnę sekėjų auditoriją turinčių nuomonės formuotojų) tendencija, kuri jau keletą metų plačiai aptariama pasauliniame kontekste. Anot jos, yra ne vienas mikro ir nano influenceris, kuris pats savęs nelaiko nuomonės formuotoju, tačiau jo transliuojamas turinys, dalinamasi informacija gali būti itin veiksminga ir paveiki.

„Nuomonės formuotojo reklamos veiksmingumą lemia ne jo dydis, o auditorijos pasitikėjimas juo ir jo suderinamumas su prekių ženklu“, – priduria nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ vadovė.

Pagal pranešimus spaudai parengė Gintaras Mikšiūnas

Iliustracija iš anglija.lt

 2,045 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes