Socialdemokratai abejoja švietimo, mokslo ir sporto ministro analitiniais gebėjimais. Ministerijai pristačius tarptautinį Lietuvos penkiolikmečių moksleivių pasiekimų vertinimą, socialdemokratai kritikuoja „atsainų“ Gintauto Jakšto požiūrį į skandalingus rezultatus ir socialinių bėdų nutylėjimą.

„Švietimo sistemos kokybė pasaulyje vertinama pagal tai, ar ji užtikrina lygias ugdymosi galimybes vaikams. Juk sakoma, kad mokykla turi būti „socialinis liftas“, kuris leidžia vaikams pakilti iš skurdo, tačiau Lietuvos tas liftas neveikia“, – įspėja Seimo narys socialdemokratas Tomas Bičiūnas.

Anot jo, šio ne pirmus metus atliekamo tyrimo rezultatai rodo, kad mūsų moksleivių pasiekimai labai priklauso nuo jų ekonominės ir socialinės aplinkos, taip pat nuo to, ar mokykla yra kaime, miestelyje ar mieste.

„Lietuvoje, lyginant su kaimyninėmis šalimis, atotrūkis tarp miesto ir mažesnių vietovių moksleivių – pats didžiausias ir tragiškai didėja. Deja, ministras net neužsimena apie šį „pasiekimą“, – komentuoja T. Bičiūnas.

„Neleiskime skurdui griauti vaikų perspektyvų“

Seimo narys socialdemokratas Matas Skamarakas pažymi, kad Lietuvos kaimo mokyklų mokinių rezultatai visose srityse visais metais, kai buvo atliekamas tyrimas (nuo 2006 m.), buvo stabiliai žemiausi. „Estijos ir Lenkijos kaimo mokyklų mokinių rezultatai geresni negu Lietuvos miestų moksleivių rezultatai“, – atkreipia dėmesį parlamentaras.

„Tas tragiškas atotrūkis, atskirtis tarp miesto ir kaimo mokinių pasiekimų Lietuvoje vis didėja. Veriasi praraja. Tyrimas rodo, kad šis skirtumas veikia visus mokomuosius dalykus, o ypač – skaitymo įgūdžius“, – pažymi M. Skamarakas.

Socialdemokratai ragina imtis skubių veiksmų, kad „neleistume skurdui griauti vaikų perspektyvų gyvenime“. „Vaikas negali pasirinkti, kur gyventi ir augti. Vyriausybė mėgsta paplepėti apie lygių galimybių užtikrinimą. Bet matome, kad situacija dramatiškai blogėja. Tarp kaimynų (lenkų, estų, latvių) „pasiekėme“ didžiausią socialinę ir teritorinę atskirtį tarp vaikų. Bet tai – ne tas pasiekimas, kuriuo būtų galima didžiuotis. Problema pati neišsispręs“, – komentuoja Seimo narys socialdemokratas M. Skamarakas.

T. Bičiūnas ragina nenaikinti regionų ir kaimiškų mokyklų. „Mums reikia nacionalinės programos siekiant mažinti mokinio turtinės ir socialinės kultūrinės aplinkos įtaką ugdymo procesui ir rezultatams.

Didmiesčio rezultatus didele dalimi lemia tėvų galimybės samdyti savo vaikams korepetitorius. Dėl dabartinės reformos gimnazinės klasės nyksta, vaikai plūstels į miestus, klasės bus perpildytos, bendri rezultatai tik blogės. Mokytojų ir taip tragiškai trūksta, kas bus toliau?“ – klausia parlamentaras.

Jis atkreipia dėmesį, kad šis tarptautinis tyrimas patvirtina, jog privačios mokyklos atsirenka aukštesnio socialinio ekonominio ir kultūrinio statuso mokinius, taip gilindamos socialinę atskirtį šalyje.

 134 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes