Šių metų pradžioje prasidėjęs trečiasis Radviliškio-Klaipėdos geležinkelio ruožo elektrifikavimas pasiekė Kretingos rajoną. Šiuo metu intensyvūs darbai vyksta Kūlupėnų stotyje ir jos prieigose.
Dėl atliekamų kelio darbų kartais vairuotojams tenka ilgiau laukti prie Kūlupėnų pervažos. Dažnai eismą per pervažą reguliuoja darbus atliekantys darbininkai. Vairuotojai tokiose vietose raginami būti atidesniais.
Šalia Kūlupėnų pervažos ir pačioje stotyje matosi įrengti būsimo kontaktinio tinklo stulpai, tvarkomas geležinkelio tiltas per Salanto upę ties Sauseriais, zuja sunkiasvorė geležinkeliečių technika. Geležinkelis nuo gyvenvietės atitvertas triukšmą mažinančia pertvara.

Būtina pasitikrinti tvarkaraščius
Dėl atliekamų geležinkelio elektrifikavimo darbų dalis keleivinių traukinių darbo dienų darbo valandomis kelis mėnesius visai nevažiavo. Tik anksti ryte ir vėlai vakare. Kaip praneša „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“, planuojama, kad keleivinių traukinių eismui įtakos turėsiantys darbai vyks iki šių metų gegužės pabaigos, todėl keliaujantiems būtina sekti tvarkaraščius. Kol vyks darbai, darbo dienomis keleiviniai traukiniai artimiausiais mėnesiais vyks tik rytais ir vakarais.
Taip pat pranešama, kad reisai tarp Klaipėdos ir Vilniaus bei Klaipėdos ir Radviliškio sekmadieniais vyksta įprastai. Išeiginėmis darbai nevykdomi. Velykų savaitę (kovo 28 – balandžio 2 dienomis) traukiniai važiuos įprastai, pagal internete skelbiamą tvarkaraštį.

Atlikta daugiau nei pusė darbų
Bendra geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos elektrifikavimo projekto vertė siekia apie 411 mln. eurų, jį įgyvendina Ispanijos bendrovių „Elecnor S.A.“ ir „Instalaciones Inabensa S.A.“ konsorciumas. Šiuo metu jau atlikta daugiau kaip 50-60 proc. ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikavimo darbų. Iki 2024 metų pabaigos bendra elektrifikuoto geležinkelio dalis Lietuvoje turėtų siekti apie 35 proc., o ištisinis tokių ruožų ilgis sieks 731 kilometrą.
„Skaičiuojame, kad geležinkelių tinkle veikiančių vežėjų kuro sąnaudos sumažės ne mažiau kaip 30 proc., o į aplinką nebus išmesta apie 150 tūkst. tonų teršalų per metus“, – pranešime sako LTG grupės vadovas Egidijus Lazauskas.
Postūmis ekonomikai
Be kontaktinio tinklo statybos darbų elektrifikacijos projektas apima traukos pastočių statybas. Taip pat nemažai užima laiko jų prijungimas prie „Litgrid“ elektros tiekimo tinklų bei testavimas, taip pat autotransformatorinių, užtikrinančių elektros įtampos stabilumą kontaktiniame tinkle, statybos, o jų bus apie aštuonias.
„Baigus ruožo Vilnius–Klaipėda modernizavimo etapą svarbiausia šalies geležinkelio linija įgaus naują postūmį – tiek didinant visos šalies transporto sektoriaus konkurencingumą, tiek ir mažinant poveikį aplinkai. Skaičiuojama, dėl šio ruožo elektrifikacijos į aplinką nebus išmetama daugiau kaip 150 tūkst. tonų CO2 per metus, be to, itin svarbu ir projekto ekonominė nauda, pavyzdžiui, mažesnės išlaidos iškastiniam kurui,“ – projekto svarbą pabrėžia Rūta Jakubauskienė, laikinai einanti „LTG Infra“ generalinės direktorės pareigas.
Iš viso į elektrifikacijos projektą planuojama investuoti 411,26 mln. eurų, apie pusę šios sumos – 200 mln. eurų – sudaro ES Sanglaudos fondo investicijos.

Gintaras Mikšiūnas

 772 peržiūrų (-a)

83% LikesVS
17% Dislikes