Ties tiltu per Salanto upę, Salantų mieste atsirado nauji kelio ženklai, ribojantys automobilių svorį. Nuo žiedinės sankryžos ties „Milda“ degaline, naujas ženklas taip pat neleidžia į miestelį įvažiuoti jokiems dideliems automobiliams.
Vairuotojai piktinasi, jog nauji ženklai pastatyti nelogiškai. Kokia prasmė riboti automobilių svorį pačiame miestelyje, kai iki remontuotino tilto dar geras kilometras. Būtent dėl šio tilto per Salantą techninės būklės ir pastatyti nauji automobilių svorį iki 5,5 tonų ribojantys ženklai.
Sunkūs krovininiai automobiliai, vilkikai, autobusai, komunalinio ūkio technika į Salantus negali patekti ir iš kitos pusės, mat ties tiltu per Salantą taip pat įtengti automobilių transportą ribojantys ženklai. Staiga per kelias dienas Salantai tapo tvariu, šiuolaikiniu smart-miestu, per kurį gali važiuoti tik lengvieji automobiliai ir elektromobiliai.
Atvažiavus į Salantus nuo Kretingos pusės vilkikams, miškovežiams, autobusams reiktų apsisukti ir važiuoti aplink. Per kur? Padvaralio gatve – taip pat eismas ribojamas. Per Juodupėnus – žvyrkeliu, ar per Imbarę, kur taip pat – žvyrkelis? Ten automobilių svoris ribojamas iki 10 tonų. Jokių kitokių apvažiavimo nuorodų – nėra. Todėl drąsesni važiuoja tiesiai „per ženklus“.
Per Salantus šiuo metu apskritai nepatartina važiuoti, nes miestelis filmuojamas vaizdo kameromis. Labiausiai klaidina ties įvažiavimu į miestą nuo žiedinės sankryžos prie degalinės „Milda“ puikuojasi naujas ženklas, draudžiantis įvažiuoti automobiliams, kurių masė didesnė nei 5,5 tonos.
Prieš dvi savaites „Švyturys“ rašė, kad akcinės bendrovės „Via Lietuva“ specialistai, atlikę periodinę tiltų apžiūrą, nustatė, kad Kretingos rajone dviejų tiltų – per Karkluoją ir per Salantą – būklė blogėja, todėl siekiant, kad eismas tiltais vyktų saugiai, būtini tam tikri eismo organizavimo pakeitimai.
„Dėl blogėjančios tilto per Karkluoją (kelio Kuliai–Šiemuliai–Gaudučiai 14,842 km) būklės numatyta siaurinti važiuojamosios dalies plotį iki 4,20 m per tilto centrą, pastatyti masę iki 5,5 t ribojančius kelio ženklus ir iš abiejų tilto pusių įrengti 2,70 m aukščio gabaritinius vartus. Kelio Kartena–Kūlupėnai–Salantai 18,214 km esančiu tiltu per Salantą numatyti šie eismo apribojimai: įrengti 2,70 m aukščio gabaritinius vartus ir pastatyti kelio ženklus, ribojančius masę iki 5,5 tonos“, – rašoma „Via Lietuva“ pranešime.
Po įvestų eismo organizavimo pasikeitimų „Via Lietuva“ šių tiltų būklės įvertinimui, stebėjimui ir reikalingų priemonių pritaikymui skirs didesnį dėmesį: tiltų apžiūros vyks dažnesniu periodiškumu, bus stebimi tiltų būklės pokyčiai.
„Via Lietuva“ atstovė pakomentavo, jog kelių direkcijos sprendimus techniškai įgyvendina rangovai. „Via Lietuva“ po kurio laiko tikrina, kaip tie sprendimai įgyvendinami, jeigu atlikti darbai neatitinka sprendimų, per tam tikrą laiką prašoma juos pataisyti.
Tačiau vairuotojai jau dabar rizikuoja gauti baudą, nes dalis apribojimų – neįgyvendinami. Kokia prasmė riboti eismą per patį miestelį, kai iki tilto – dar apie kilometrą važiuoti. Vairuotojai kraipo galvas, tikėdami, jog įvyko klaida. Ties įvažiavimu į Salantus po ženklu greičiausiai trūksta lentelės su atstumu iki tilto.
Gintaras Mikšiūnas
Autoriaus nuotraukos
961 peržiūrų (-a)