Šalia Kretingos aikštės paslaugas teikiantiems verslininkams ir toliau kyla daug klausimų dėl centrinės miesto dalies likimo. Birželio pradžioje vykęs pakartotinis Rotušės aikštės rekonstrukcijos detaliojo plano svarstymas sukėlė dar daugiau nerimo dėl verslų ateities. Ar neatsitiks taip, kaip daugelyje Lietuvos miestų: parduotuvės ir paslaugos išsikėlė į naujos statybos prekybcentrius, o centrinės aikštės tapo negyvos, – svarsto verslininkai.
Praėjusį mėnesį Rotušės aikštėje įsikūrusių verslo įmonių atstovai raštu kreipėsi į Kretingos rajono savivaldybę dėl parengto naujo detalaus plano, nes senąjį reikėjo taisyti dėl tų pačių reikalavimų neignoruoti verslo. „Rajono savivaldybės svetainėje pastebėjome informaciją apie parengtą centrinės Kretingos miesto dalies detaliojo plano keitimą ir galimybę susipažinti su parengtu detaliojo plano sprendiniais“, – rašoma naujausioje verslininkų pretenzijoje.
Pateikti reikalavimai
Pasak šio rašto autorių, dar kovo mėnesį savivaldybei raštu buvo pateikti reikalavimai, kuriose verslininkai primygtinai prašė, kad valdžia jiems teiktų visą informaciją dėl Kretingos centre vykdomo detalaus plano. Nuo daugumos nekilnojamojo turto savininkų, valdytojų, nuomininkų, suinteresuotų asmenų savivaldybei buvo teikiami klausimai ir pasiūlymai kaip geriau parengti detalųjį planą, kad nenukentėtų interesų grupių poreikiai. Naujausiame savo rašte verslininkai dar kartą prašo konkrečiai, pagrindžiant dokumentais atsakyti į kiekvieną pateiktą klausimą. Tačiau sprendžiant iš verslininkų pretenzijos, bendradarbiavimas iš valdžios pusės buvo vangus arba iš viso – jokio, o naujasis detalusis planas beveik niekuo nesiskiria nuo ankstesniojo.
Tuo tarpu esminiai verslo įmonių atstovų klausimai buvo paprasti: dėl minimalaus automobilių vietų skaičiaus, gatvių bei vietinės reikšmės kelių. Mat teisės aktuose yra reglamentuoti minimalūs reikalavimai dėl automobilių stovėjimo vietų skaičių prie įvairios paskirties viešų statinių.
Mažės parkavimo vietų?
Susipažinę su informacija apie parengtą centrinės Kretingos miesto dalies detaliojo plano keitimą bei galimybe susipažinti su parengto detaliojo plano sprendiniais, verslininkai mano, kad detaliojo plano organizatoriai, o taip pat Kretingos rajono savivaldybės administracija galėjo neįvertinti Statybos techniniame reglamente minimalaus automobilių stovėjimo vietos skaičiaus, reikalingo aplink Rotušės aikštę, veikiantiems verslams ir ten gyvenantiems asmenims.
„Atkreiptinas dėmesys, jog Kretingos miesto centrinėje dalyje veikia daug verslų, dalis pastatų yra komerciniai, administraciniai tad jų veiklai būtinas racionalus parkavimo vietų skaičius. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir centrinėje miesto dalyje esančių gyvenamųjų būstų, kurie dėl parkavimo vietų stygiaus, naudojasi Rotušės a. esančiomis automobilių statymo vietomis“, – teigiama verslininkų rašte savivaldybei.
Naujausiame plane verslo įmonių poreikiai, deja, nėra patenkinti, vienok dėl to gali kilti nepatogumų ne tik Rotušės aikštės prieigų gyventojams. Akivaizdu, jog perkeliant automobilių parkavimo vietas arčiau K. Chodkevičiaus gatvės, vardan projekto, tektų paaukoti nemažai gyvų medžių bei želdinių, gėlynų.
Medžius teks šalinti?
Įvertinus Kretingos miesto Bendrojo plano sprendinius, automobilių statymo vietos yra numatytos pietinėje ir centrinėje dalyje, o šiaurinėje dalyje, kur dabar planuojamos automobilių statymo vietos, turi būti ir yra želdynų teritorija. Čia šiuo metu yra medžiai ir veja. Vadinasi, kaip teigiama verslininkų rašte, parengtas detalusis planas prieštarauja Kretingos bendrajam planui (BP), arba nėra tinkamai įvertinti pačio bendrojo plano sprendiniai.
Verslo įmonių atstovai savivaldybę prašo atsakyti į tokius klausimus: Nustatyti ir pateikti duomenis, koks reikalingas minimalus parkavimo vietų skaičius planuojamoje detaliojo plano keitimo teritorijoje, atsižvelgiant į aplink teritoriją esančių statinių plotus; kodėl rengiant detalųjį planą nebuvo įvertinti bendrojo plano sprendiniai dėl želdynų teritorijos. Taip pat prašoma atsakyti kodėl parengto detalaus plano sprendiniai prieštarauja Kretingos BP sprendiniams dėl numatytų gatvių kategorijų ir kodėl savivaldybė, mažindama parkavimo vietų skaičių, nori sužlugdyti veiklą, vykdomą pastate adresu Rotušės a. 7.
Pateikti ne tik klausimai, kurių daugiau nei 10, bet ir konkretūs pasiūlymai. Pirmiausia – palikti vietų automobiliams statyti skaičių tokį patį (apie 200 vnt.), nes esą neracionalu, nelogiška ardyti jau sukurtą infrastruktūrą, nebent šioje esamoje dar papildomai būtų įrengtas ar įgyvendintas dviejų aukštų požeminis automobilių parkingas.
Kadangi šiuo metu atvykus į Kretingos centrą sunku rasti kur pasistatyti automobilį, tai, verslininkų įsitikinimu, logiška ir racionalu automobilių parkavimą centre ne mažinti, panaikinant jau esamą vietų skaičių, o būtina plėsti, sukuriant papildomas vietas automobiliams statyti, tačiau apsaugant, neiškertant esamų medžių. „Pažymėtina, šio detalaus plano organizatorius – Kretingos savivaldybė neadekvačiai gudrauja, tai yra panaikinus automobilių parkavimo vietas (apie 200 vietų) nemažai jų esą bus prie pastatų kiemuose, vienok kiemai jau ir dabar pilni automobilių. Ateityje gyventojai įsirengs pakeliamus užtvarus nuo pašalinių automobilių“, – rašoma pretenzijoje.
Ar visos pretenzijos įvertintos?
Tuo tarpu savivaldybė atkerta, jog dar 2022 metais informaciniame laiške kvietė žemės sklypų savininkus teikti pasiūlymus dėl žemės sklypų pertvarkymo pagal rengiamo teritorijų planavimo dokumento tikslus ir uždavinius, kad būtų galima suformuoti norimus sprendinius ir juos pristatyti viešo svarstymo su visuomene metu. Tai esą reikėjo padaryti iki pernai metų birželio. Didžioji dalis pasiūlymų esą buvo patenkinta. Teritorijų planavimo dokumento viešas svarstymas įvyko praėjusių metų rudenį. Kretingos rajono savivaldybės patalpose. Prieš mėnesį vyko antras, naujojo plano svarstymas.
Tačiau panašu, kad šiais metais vėl viskas užsitęsė, o realūs statybų darbai greitu laiku neprasidės. Pagrindinis ginčo su interesų grupėmis objektas išlieka tas pat – vietų automobiliams statyti skaičius, kurių, pagal naująjį planą akivaizdiai būtų mažiau ir jos nukeltos per toli nuo parduotuvių lokacijų, kirpyklų ir kitų įvairių paslaugų vietų. Viena pusė tvirtina, jog miesto centras yra tapęs didele automobilių aikštele ir dėl to neva praranda savo estetinį vaizdą, o kita pusė baiminasi, jog perkėlus automobilių parkavmo vietas per 300 metrų, prarasią dalį ištikimų klientų. Netgi pakoregavus detalųjį planą, problemos niekaip neišsprendė, o ginčų objektai išliko tie patys. Tuo tarpu jau antrojo plano rengimas savivaldybei kainavo apie 37 tūkst. eurų.
Gintaras Mikšiūnas
1,122 peržiūrų (-a)