Neseniai Kretingoje, prie „Norfa“ parduotuvės, įrengta nauja elektromobilių įkrovimo stotelė. Lietuvoje įkrovimo infrastruktūrą dažniausiai valdo komerciniai operatoriai, tokie kaip „Ignitis ON“, „Elinta Charge“ ar „Spark“, bendradarbiaudami su prekybos centrais.

Lietuvių požiūris į elektromobilius
Draudimo bendrovės „If“ ir KOG instituto apklausa rodo, kad lietuviai labiau tiki elektromobilių ateitimi nei latviai ar estai: 47 % lietuvių mano, kad jie prisideda prie gamtos saugojimo, palyginti su 30 % Latvijoje ir 28 % Estijoje. Vis dėlto trečdalis lietuvių abejoja jų tvarumu, o Latvijoje ir Estijoje skeptikų dar daugiau – 45 %.
Pagrindinės elektromobilių pirkimą stabdančios priežastys yra kaina (43 % lietuvių) ir nepakankamas nuvažiavimo atstumas (20 %). Latviai ir estai dažniau mini nepasitikėjimą technologija. Lietuviai kelia aukštus reikalavimus nuvažiuojamam atstumui: 39 % norėtų bent 501 km, 20 % – 401–500 km, 10 % – 301–400 km.
Lietuviai taip pat palankiau vertina autonomiškai valdomus automobilius: 17 % norėtų juos matyti keliuose, o daugiau nei pusė mato jų potencialą. Latvijoje ir Estijoje entuziastų mažiau (13 % ir 15 %), o skeptikų daugiau – apie trečdalis. Elektromobilio išbandymą prieš pirkimą svarstytų 22 % lietuvių, tačiau 41 % apie tai negalvoja, o 25 % atmeta pirkimo galimybę.

Įkrovimo infrastruktūros plėtra
Lietuvoje elektromobilių skaičius sparčiai auga: „Regitra“ duomenimis, keliais važinėja apie 17,3 tūkst. grynųjų elektromobilių – beveik 7 kartus daugiau nei 2020 m. Viešųjų įkrovimo prieigų skaičius per tą patį laikotarpį išaugo nuo 380 iki beveik 1900, teigia „Via Lietuva“.
„Enefit“ viešasis įkrovimo tinklas per dvejus metus išsiplėtė iki daugiau nei 250 įkroviklių, o iki metų pabaigos planuojama šį skaičių padvigubinti, įrengiant stoteles strategiškai patogiose vietose – nuo regionų iki magistralių ir verslo centrų. Pasak „Enefit“ atstovo Tomo Žilionio, svarbu ne tik stotelių skaičius, bet ir vartotojų patirtis, kurią gerina patogesni atsiskaitymo sprendimai ir technologinės inovacijos.

Verslo sprendimai
„Enefit“ verslo klientams siūlo atidėto mokėjimo sistemą su lanksčiomis nuolaidomis, leidžiančią sutaupyti apie 1000 eurų per mėnesį už įkrovimą ir 8–10 administracinio darbo valandų įmonėms, turinčioms 5–10 elektromobilių.
„Spark“ vadovas Ignas Brazdauskas pabrėžia, kad sparčiai besiplečianti infrastruktūra skatina elektromobilių populiarumą. Bendrovė diegia analitines sistemas, kurios optimizuoja įkrovimo kaštus ir paskirsto automobilius pagal paklausą. Verslui taip pat aktualus automatinis transporto priemonės atpažinimas įkrovimo stotelėse, kuris supaprastintų procesą.

Iššūkiai ir ateities perspektyvos
Nors įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje tobulėja, kokybė tampa svarbesnė už kiekybę. Strateginis stotelių išdėstymas, greitojo įkrovimo prieiga ir integracija su išmaniaisiais tinklais yra esminiai žingsniai. „Enefit“ jau siūlo stotelių rezervaciją, o bendradarbiavimas su „Baltic Petroleum“ degalinėmis užtikrins daugiau greitojo įkrovimo galimybių užmiestyje.
Elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje sparčiai plečiasi, o Kretingos pavyzdys atspindi šią tendenciją. Nors lietuviai optimistiškai vertina elektromobilių ateitį, kaina ir nuvažiavimo atstumas išlieka pagrindiniai iššūkiai. Tobulėjant technologijoms ir vartotojų patirčiai, elektromobiliai turi potencialą tapti dar patrauklesni tiek gyventojams, tiek verslui.

 446 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes