Neda Petrauskien? priblo?k? artimuosius, vert?jos darb? i?keitusi ? pedagogik?.

?Renkuosi mokyti? ? programa, skatinanti jaunus specialistus rinktis mokytojo profesij?, praple?ianti ?sidarbinimo mokytoju galimybes bei stiprinanti jaunus mokytojus morali?kai. ?ia programa susidom?jo ir Pranci?kon? gimnazijoje jau tre?ius metus dirbanti angl? kalbos mokytoja Neda Petrauskien?.

? Kaip veikia programa?
? ?Renkuosi mokyti? gyvuoja ma?daug 10 met?. Programos – projekto vizija: kiekvienas vaikas mokykloje gali patirti s?km?; vienas jos tiksl? ? siekti ?traukiojo ugdymo, kad kiekvienas mokinys tur?t? teis? ? kokybi?k? ugdym? nepaisant jo geb?jim? ir socialin?s pad?ties. Programa met? prad?ioje skelbia konkurs?, vyksta atranka, pagal kuri? atrenkami tam tikr? specialyb? ?gij? asmenys, turintys darbo patirties pagal t? specialyb?, bet ne mokykloje. Vyksta keturi? etap? atranka, patikrinanti b?sim? mokytoj? psichologij?, praktinius ?g?d?ius. Kiek v?liau b?simus mokytojus savait? ruo?ia ?vairi? sri?i? specialistai. Po mokym? b?simi mokytojai siun?iami ? Lietuvos, ypa? rajon?, mokyklas. Misija ? atne?ti poky?i? ? mokykl?. Jau devintus metus suburiama poky?i? komanda, sudaryta i? mokini?, mokytoj?, t?v?. Ji padeda nustatyti ?problemines zonas? mokykloje. Siekiama bent menk? poky?i?, galin?i? i?augti ? ka?k? didelio.

? Kaip susidom?jote projektu?
? Baigusi angl? kalbos bakalaur?, dirbau vert?ja. Ketinau studijuoti edukologijos magistrant?roje ir ?gyti edukologijos magistro laipsn?. Susilaukusi vaik?, susim?s?iau, kokioje ?vietimo sistemoje jiems teks mokytis. Taip pat ?av?jo lankstus mokytojo darbo laikas, nors darbo i?ties daug. Projekto ?Renkuosi mokyti? reklam? pama?iau atsitiktinai, nusprend?iau pabandyti.
Manau, b?ti mokytoju ? prasminga, be to, tai padeda save realizuoti. Man reikia ?moni?ko santykio. Mokytojo darbas vienas sunkiausi?, nes darbo rezultatus galima pamatyti tik po ilgo laiko, n?ra momentinio gr??tamojo ry?io, ne?inai, dirbi gerai ar blogai. Be to, dirbi su mokiniais, kursian?iais ateities pasaul?, prisidedi prie j? m?stysenos, pasaul??i?ros ugdymo. Tai i?ties svarbi misija.

Mokytojas esi ne tik kabinete, visur turi b?ti pavyzdys. Negali sakyti vaikui ?mokykis?, jei pats nebesimokai. Svarbu mokin? ugdyti ir dvasi?kai ? stiprinti vertybinius jo pamatus.
Praleid?s kelerius metus mokykloje, tampi bendruomen?s nariu. Projektas kuria ry?ius, bendryst?, siek? tobul?ti ir mokytis toliau.
? Kuo programa svarbi pradedantiesiems mokytojams? K? ji suteikia? Kaip kinta po?i?ris ? mokytojo darb??
? Prad?j? dirbti daugelis mokytoj? b?na optimistai. Vis d?lto v?liau suvokiame, kad tikrov? ne tokia ideali, kaip ?sivaizdavome. Anks?iau ar v?liau patiriame sunkum?, bet kas m?nes? vykstame ? Vilni?, ? Mokytoj? namus. Juose vyksta ne tik mokymai, gauname ir emocinio palaikymo. Dalijam?s patirtimi, i?sipasakojame, tai padeda suprasti, kad ne vieni susiduriame su da?nai ni?ria realybe. Ilgainiui sunkumai atsl?gsta, atrandame daug teigiam? dalyk?, da?niausiai juos sukuria mokiniai, nes kiekvienas j? savaip ypatingas. Kartais d?iugina ir nuo?ird?s, paprasti dalykai, pavyzd?iui, mokini? atsiliepimai apie pamokas. Tai i?ties veda ? priek?.

Neretai mokyklos, mokytojai nenori keistis, galimyb? mokyti kitaip var?o ir ?statymai, paliekama ma?ai erdv?s improvizacijai, tad pamokas padaryti ?domesnes da?nai nelengva. Mokytojams tr?ksta profesinio dalijimosi, gudrybi?, padedan?i? ?domiai i?d?styti vien? ar kit? dalyk?. Tikiuosi, situacija ateityje keisis. Tai i?ties pad?t? tobul?ti, sustiprint? mokytojo ir mokini? tarpusavio ry??.
? Kokie buvo pirmieji ?sp?d?iai, patirti Pranci?kon? gimnazijoje?
? Vos prad?jusi dirbti, jau?iau vidin? suirut?, nes ne visad pavykdavo pamok? ?gyvendinti 100 procent?, ypa? turint dideli? l?kes?i?; be to, pasitaikydavo ir klas?s valdymo problem?. Per pamokas ir dabar tenka improvizuoti, ?d?iazuoti?, tai i?ties padeda.
Pritapti buvo nelengva. Visgi nuleisti rank? neleido mokiniai ? vedant pamokas u?simezga ry?ys.
Per pertraukas nuolat tenka skub?ti, sunku ?silieti ? mokytoj? bendruomen?, kai n?ra laiko pabendrauti; nepajauti, kad ?alia turi koleg?. Tik ?iemet, dirbdama tre?ius metus, pajutau, kad atsirado bendryst? su kitais mokytojais ? ?mon?mis, su kuriais galima pasikalb?ti, i?gerti arbatos.
Priprasti da?nai reikia ne vieneri? met?. Ypa? sunku b?na at?jus i? privataus sektoriaus, nes pastarajame bendryst? kur kas stipresn?. ?i? sprag? mokykloje ir padeda u?pildyti projektas ?Renkuosi mokyti?.
? Kaip sekasi derinti mokytojo ir aukl?tojo darb??
? Dabar studijuoju VDU magistrant?roje ?vietimo vadyb?. Anks?iau buvau ?sitikinusi, kad mokytojo dalykininko ir mokytojo aukl?tojo pareigyb?s tur?t? b?ti atskirtos. Visgi vienas d?stytojas mano nuomon? pakeit?, nes mokytojas dalykininkas ? da?nai tik kalno vir??n?, mokymo pagrindas ? mokytojo nuostatos, ?sitikinimai, santykis su mokiniu; su kokiu jausmu, filosofiniu pagrindu ry?tamasi mokyti. Be santykio su mokiniu da?nai nepavyksta gerai i?ai?kinti norimo dalyko net ir pa?angiausiais metodais.

Kai kuriose ?staigose yra kuratori?, kurie dirba tik aukl?toj? darb?, tai gana s?kmingas sprendimas. Dirbant ir mokytojo, ir aukl?tojo darb?, da?nai nelieka laiko kitoms veikloms, ilgai u?trunka spr?sti problemas. Darant vien? darb?, j? galima padaryti kokybi?kiau. Vis d?lto dirbant ir mokytoju, ir aukl?toju, lengviau su mokiniais u?megzti ry??, o tai itin svarbu dirbant mokytojo dalykininko darb?.
? Kaip aplinkiniai vertino J?s? pasirinkim??
? Daugelis mano pasirinkim? vertino kriti?kai, net artimi draugai steb?josi, teig?, kad mokytojas ? asmuo, kuriam sunku save realizuoti kitose srityse, tikino, kad tai orumo ir presti?o nesuteikianti profesija. Vis d?lto svarbiausia rasti savo pa?aukim?. Did?iuojuosi, kad rinkausi ne tai, kas populiaru, bet tai, kas skatina tobul?ti.
? Kokios ?sidarbinimo mokytoju galimyb?s?
? Tiksli?j? moksl? srityje, ko gero, konkurencijos beveik n?ra, nes mokytoj? tr?ksta, angl? kalbos mokytoj? ?iuo metu yra pakankamai. Situacij? ateityje sunku prognozuoti, juolab, kad vis daugiau kalbama apie mokytojo darbo presti??.
? Ar patartum?te jauniems ?mon?ms rinktis mokytojo profesij?? Kod?l?
? Jeigu asmuo jau?ia, kad nor?t? tapti mokytoju, manau, verta pabandyti. Mokymo ?gyslel??, noras palyd?ti kelyje kit? gimsta dar prie? renkantis studijas, tod?l pabandyti tikrai verta.
? Kod?l ?mogui, ypa? jaunam, svarbu siekti u?sibr??t? tiksl??
? Tiksl? verta siekti tod?l, kad jie u?sibr??ti. Svarbiausia, kad tur?tume tiksl?. U?sibr??t? tiksl? siekimas ? it noras gyventi. Visas gyvenimas ? tiksl? siekimas, dvasin?s ramyb?s paie?kos. Juk kiekvienas ie?ko b?d?, kaip b?ti savimi, kaip susigyventi su savimi, kaip kurti save, realizuotis. Svarbu m?styti apie tai, koks esu, ko siekiu. Link??iau kiekvienam jaunam ?mogui atrasti, ko jis nori, ir pasiekti tai, ko labiausiai trok?ta.

Linas Daug?la,
Pranci?kon? gimnazijos abiturientas

 180,494 per?i?r? (-a)

100% Likes
0% Dislikes