Koronaviruso pandemija privert? ES skolintis milijardus skaitmeninimui stiprinti ir kibernetiniam saugumui u?tikrinti.

Pandemija paveik? visas m?s? gyvenimo sritis: nuo buities iki darbo ir tarpusavio santyki?. Nat?ralu, kad prie ?ios naujos realyb?s turi prisitaikyti ir komunikacija ? ne tik prek?s ?enkl?, bet ir ?moni?, ar institucij?, kaip kad Europos S?jungos.

 Nereg?to masto planas

 Prie naujos realyb?s prisitaikyti dar vasaros viduryje aktyviai ?musios ES valstyb?s nar?s kartu patvirtino iki ?iol nematyto masto atsigavimo plan?. ?Naujos kartos Europa? (?New Generation EU?) pavadintame plane numatyta, kad ES valstyb?s pirm? kart? kartu tarptautin?se rinkose skolinsis 750 mlrd. EUR ir juos investuos ? ?ali?, skaitmeni?k? ir ? ?moni? gerov? orientuot? bendr? ateit?.

??i kriz?, kaip ir kiekviena kita, atveria galimybi?. Mums tai ? galimyb? susivienyti ir tapti dar stipresniems. Tod?l Europa susikoncentravo ? visuomenei ?iandien labiausiai r?pin?ius klausimus: darbo viet? i?saugojim?, socialini? garantij? u?tikrinim? ir i?skirtin? d?mes? aplinkai, apimant? visas m?s? gyvenimo sritis.

Pandemija ir karantinas parod?, koks svarbus mums skaitmeninis pasaulis. Tod?l kibernetinis saugumas, duomen? apsauga, lyderyst? duomen? ekonomikoje, dirbtinio intelekto ir skaitmenin?s infrastrukt?ros k?rimas ? tai visos Europos, vis? m?s? prioritetai. O k? jau kalb?ti apie tokias kiekvienam i? m?s? svarbias inovacijas, kaip ?iuo metu kuriama e-tapatyb?, leisianti mums vie??sias paslaugas gauti bet kuriame ES kampelyje?, ? kalb?jo Europos Komisijos atstovyb?s Lietuvoje vadovas Arnoldas Pranckevi?ius.

 Siekdami kuo geriau pasirengti apie ?? nauj? etap? papasakoti Lietuvos visuomenei, ES institucij? atstovai pakviet? ?alies reklamos, ?iniasklaidos ir ry?i? su visuomene ekspertus pasidalyti svarbiausiomis ??valgomis apie pandemijos pamokas ateities komunikacijai.

K?rybingumas m?gsta apribojimus

Reklamos specialistas Tomas Ramanauskas pirmojoje ES komunikacijos konferencijoje ?Kometa? pabr???, kad i???kiai ir apribojimai padeda k?rybingumui skleistis, tod?l koronaviruso kriz? ?iai sri?iai suteik? ir nauj? galimybi?.

?Mitas, kad k?rybingumas yra susij?s su ?kv?pimu ir m?zomis. I? ties? k?rybingumo sinonimu galime laikyti novatori?kum?. Apribojimai j? skatina. Pandemija yra toks apribojimas, kuris skatina mus perm?styti, kaip gyvensime naujoje realyb?je?, ? kalb?jo specialistas.

Pasak jo, viena i? svarbi? naujovi? yra tai, kad pandemija m?s? komunikacijoje suk?r? daug daugiau empatijos. Visi, nepriklausomai nuo tautyb?s, lyties, am?iaus, socialinio statuso ar gyvenamosios vietos, i?gyvename t? pa?i? kriz? ir galime gerai suprasti, kaip jau?iasi kiti ?mon?s. Tai lemia ir akivaizd?ius poky?ius komunikacijoje: kalbama ramesniu tonu, atsiranda vis daugiau savivokos bei atsakomyb?s, kei?iasi m?s? socialiniai ritualai.

?Klausimas, kur? ?iuo laikotarpiu sau ir visuomenei u?duoda reklamos k?r?jai, yra ne koki? nuolaid? pritaikyti, bet kuo mes galime b?ti naudingi?, ? teig? T. Ramanauskas.

Turime kalb?ti apie tai, kas aktualu ?iandien

Naujien? agent?ros BNS vyriausiasis redaktorius Vaidotas Beniu?is renginyje pabr???, kad ?iandien kaip niekada svarbus tapo kontekstas.

?Komunikuodami visada ?vertinkite, kokios naujienos tuo metu dominuoja rinkoje. Pandemijos ?kar?tyje vie?inti su ja nesusijusi? ir ne itin svarbi? naujien? neverta. Geriau pasilaikyti jas v?lesniam laikui. Ta?iau reik?t? pagalvoti, ar turite k? pasakyti aktualiomis temomis. ?iuo metu tai ? ne tik pandemija, bet ir Baltarusijos ?vykiai?, ? kalb?jo ekspertas.

 Kriz?se yra svarbios 5 taisykl?s

Ilgametis ry?i? su visuomene specialistas, buv?s LR Prezidento Gitano Naus?dos vyriausiasis patar?jas Aistis Zabarauskas kalb?damas apie komunikacij? pandemijos metu ir po jos ?vardino 5 svarbiausius ?ingsnius sprend?iant kriz?.

Pasak specialisto, vis? pirma svarbu suvokti, kas yra komunikacijos kriz?. Pandemija mums rodo, kad kriz?mis esame link? vadinti smulkias klaidas ir taip pernelyg jas sureik?minti.

?Kai nutinka kas nors nemalonaus, pirmiausia ?kv?pkite oro ir pagalvokite apie save. Esame link? vis? pirma r?pintis kitais ir jiems pad?ti, ta?iau komunikacijoje galioja tos pa?ios taisykl?s, kaip ir teikiant pirm?j? pagalb?: negal?site pad?ti kitiems, jei patys jausit?s blogai?, ? patar? A. Zabarauskas.

Pasak eksperto, nusiraminus antrasis ?ingsnis tur?t? b?ti atid?iai ?vertinti susidariusi? situacij? ir tik tuomet imtis organizuoti darbus, sudaryti veiksm? plan?. Tolesn? ?ingsn? ? reaguoti ? situacij?, pasak A. Zabarausko, ?iais greitos komunikacijos laikais reik?t? atlikti jau per pirm? valand? po ?inios apie kriz?. Paskutinis specialisto patarimas ? u?tikrinti periodin? ?iniasklaidos, visuomen?s ir kit? tikslini? auditorij? informavim?, neapsiriboti pirm?ja reakcija.

?iais ir kitais patarimais komunikacijai specialistai dalijosi su ES tinklo Lietuvoje atstovais pirm? kart? Lietuvoje surengtoje trij? dien? ES komunikacijos konferencijoje ?Kometa?. Jos organizatoriai tikisi, kad ?is renginys taps kasmete tradicija, pad?sian?ia ES institucijoms ir j? partneriams geriau perprasti Europos sprendimus ir suprantamai juos perteikti kiekvienam Lietuvos gyventojui.

 

 17,479 per?i?r? (-a)

50% Likes
50% Dislikes