Igorio Stravinskio ?okio spektaklis ??ventasis pavasaris? elingo scen? u?lies daugybe vandens ir taps viena ry?kiausi? Klaip?dos festivalio ?okio premjer?. Klaip?dos valstybinio muzikinio teatro gerb?jai elinge laukiami rugpj??io 13-14 dienomis 21.30 valand?.

Klaip?dos valstybinio muzikinio teatro kvietimu tarptautin? Slov?nijos ir Ispanijos meninink? komanda elingo scenoje suk?r? du vienaveiksmius ?okio spektaklius: ?Stabat Mater? (pagal Giovanni Battista Pergolesi muzik?) ir Igorio Stravinskio ??ventasis pavasaris?. J? choreografas –  vienas ry?kiausi? Europos ?iuolaikinio ?okio k?r?j?, choreografas ir Slov?nijos nacionalinio teatro Mariboro baleto trup?s vadovas Edwardas Clugas, peln?s pripa?inim? visame pasaulyje savo abstrak?ia, minimalistine ?iuolaikinio baleto kalba ir netik?tomis bei provokatyviomis klasikinio repertuaro interpretacijomis.

Klaip?dos scenoje E. Clugas debiutuoja dviem baletais, sukurtais skirtingu laiku ir skirtingoms trup?ms: ??ventasis pavasaris? buvo pastatytas su jo vadovaujama Slov?nijos nacionalinio teatro Mariboro baleto trupe 2012 m., o ?Stabat Mater? buvo u?sakytas ir pastatytas Miuncheno valstybiniame teatre ?Gärtnerplatz? 2013 m. 2014-aisiais abu baletai buvo apjungti Maribore ir tapo tenyk?t?s baleto trup?s vizitine kortele, apkeliavo daugel? baleto festivali? ir teatr? visame pasaulyje, sulauk? ne vieno perk?limo.

Igorio Stravinskio ??ventasis pavasaris?. Martyno Aleksos nuotr.

?Edwardui Clugui pavyko beveik ne?manomas dalykas ? nauja ir prasminga Stravinskio ??ventojo pavasario? interpretacija,? ra?? ?urnalo ?Dance Europe? ap?valginink? Maggie Foyer. Kaip ?inia, Vaclavo Ni?inskio su ?Rus? baletu? pastatyto I. Stravinskio baleto premjera Pary?iuje 1913 m. suk?l? did?iausi? skandal? XX a. teatro istorijoje, o ir v?lesniais de?imtme?iais konservatyviau nusiteik? klasikinio baleto serg?tojai galimyb? j? i?vysti vadino ?veikiau dideliu vargu nei ypatingu malonumu?. Tuo tarpu progresyviau nusiteikusiems choreografams I. Stravinskio veikalas tapo mai?to prie? meno sustabar?jim? simboliu ir nauj?, individuali? i?rai?kos form? paie?kos katalizatoriumi.

Igorio Stravinskio ??ventasis pavasaris?. Martyno Aleksos nuotr.

Apie spektaklio netik?tumus ir ypating? misij? patik?t? daugybei vandens pasakoja  Igorio Stravinskio ?okio spektaklis ??ventasis pavasaris? scenografas Marko Japelj.

Kuo ypatingas j?s? bendras darbas su E. Clugu?

Kartu dirbame jau labai ilgai, bet abu tuo d?iaugiam?s ir nuolat randame nauj? ?kvepian?i? id?j?.

Kas svarbu scenografui atvykstan?iam kurti ? nauj? ?al??

Norisi kuo grei?iau i?vysti scen?, aplink? ir suprasti k? ten galima sukurti. Scenografui svarbu kuo geriau i?naudoti scenos ir aplinkos galimybes. Labiausiai mane ?avinti mano darbo dalis ? rasti pagrindin? scenografijos id?j?.

Kokia j?s? Klaip?doje sukurto Igorio Stravinskio ??ventasis pavasaris? scenografija?

Kitokia, novatori?ka ir patraukli. Spektakl? pristatysime ant mari? kranto, uosto laiv? prieplaukoje. Man teko kurti daug pastatym? lauke, ta?iau pirm? kart? tai darau uoste.

Vandeniui j?s? pastatyme patik?tas ypatingas vaidmuo?

Vanduo ??ventajame pavasaryje? ? simbolis ir elementas, kuris leid?ia baleto artistams atsiskleisti naujai ir netik?tai. Ateikite ir i?vyskite!

Kaip prasid?jo j?s? karjera ?okio spektakli? pastatymuose?

Mano pirmas didesnis, kaip scenografo, darbas buvo ? scenografija Edwardo Clug pirmam baletui ?Tango? 1998 m. Ta?iau pirmus kostiumus ir scenografij? k?riau dar 1996 m. ?Hedos Gabler? pastatymui Liublianos akademijoje.

Scenografija labai svarbi ir savyje u?koduoja daug gili? prasmi?. Tarkim, 2005 m. E. Clugo ?okio spektaklyje ?Radio and Juliet? (Radijas ir D?uljeta) scenografijai rinkausi sien?, kaip viduram?i? relikvij?. Kuriant ?? spektakl? Berlyno sienos griuvimas vis dar dar? ?sp?d?, o Izraelyje sienos tuo metu buvo statomos. ?iuo metu naujos sienos kuriamos tarp JAV ir Meksikos, Turkijoje sienos stabdo imigrantus… Kita vertus matome, kad naujo gyvenimo ar meil?s siekian?i? ?moni? neveikia nei fizin? j?ga, nei ?statyminiai ribojimai.

Kokiose ?alyse jums teko dirbti?

Man teko dirbti Slov?nijoje, Kroatijoje, Serbijoje, Montenegro, Italijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Anglijoje, Graikijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, Lavijoje, Rusijoje, Kanadoje, Australlijoje.

Koks spektaklis, prie kurio dirbote, sulauk? did?iausio pasisekimo?

Vienas pirm?j? ? dramos spektaklis ??echerezada?, v?liau ? E.Clugo ir kit? k?r?j? pastatymai.

Ar jums lieka laiko laisvalaikiui?

A? labai myliu savo darb?, bet randu laiko hobiams ir sportui. M?gstu gamt?, keliones ir atrasti naujas vietas. Noriu patyrin?ti Klaip?d?, jei liks laiko ir kitas Lietuvos vietas.

 19,165 per?i?r? (-a)

100% Likes
0% Dislikes