?? rugs?j? duris atvers pagal atnaujintus kriterijus suformuotos klas?s, nebebus jungtini? 5-8 klasi?, o mokyklos iki 60 mokini? dirbs kaip didesni? mokykl? skyriai. Tai vienos i? priemoni?, kuriomis siekiama u?tikrinti kokybi?k? ugdym? visiems mokiniams. Savivaldyb?s jau pavasar? pri?m? sprendimus d?l mokykl? stiprinimo pagal pra?jusi? met? pabaigoje nustatytus Vyriausyb?s reikalavimus. Ta?iau klasi? sudarymas trunka ir vasar?.

?Pernai iniciavome ir patvirtinome pakeitimus d?l mokykl? stipinimo regionuose, savivaldyb?s pri?m? vaik? ugdymo kokybei svarbius sprendimus. Norime, kad visi vaikai tur?t? pa?ias geriausias s?lygas mokytis,  mokyklose vaikai maksimaliai atskleist? savo galimybes. Tiek mieste, tiek kaime gyvenantys vaikai privalo gauti kokybi?k? i?silavinim?, mokykla gali tapti tramplinu ? geresn? gyvenim? vaikams i? socialiai pa?eid?iamos aplinkos?, ? sako ?vietimo, mokslo ir sporto viceministras Ram?nas Skaud?ius.

?vietimo, mokslo ir sporto ministerija primena pagrindinius kriterijus, kuri? mokykl? steig?jos savivaldyb?s turi laikytis, kad nauji mokslo metai visiems prasid?t? skland?iai, visi t?vai i? anksto ?inot?, kurioje klas?je mokysis j? vaikas.

Naujais mokslo metais nelieka 5-8 jungtini? klasi?. Taip pat nejungiamos ir 9?10 (I?II gimnazijos) klas?s. 1?4 klas?s gali b?ti jungiamos tik po dvi, rekomenduojama – gretimos. Atsisakoma jungtini? klasi? d?l to, kad jose beveik ne?manoma u?tikrinti ugdymo kokyb?s skirtingo am?iaus mokiniams, suteikti vienod? ugdymosi galimybi? su kitais.

Ma?iausias mokini? skai?ius 1?10 klas?se ? a?tuoni. Esant tokiam mokini? skai?iui dar galima  taikyti mokymo metod? ?vairov?, darb? grup?se, projektin? veikl?, diskusijas, u?tikrinti mokini? savivald? ir kitas neformalias veiklas. Kai vaik? klas?se yra labai ma?ai, ken?ia ugdymo kokyb?, nes mokymas n?ra tik akademini? ?ini? suteikimas, tai kur kas pla?iau ? mokini? socialini?, k?rybini?, kit? gyvenime reikaling? kompetencij? ugdymas, mokymasis bendradarbiaujant.

?is nustatytas mokini? skai?ius gali b?ti ma?esnis mokyklose, kuriose mokoma tautin?s ma?umos kalba, ir mokyklose lietuvi? mokom?ja kalba, jei jos yra Vilniaus, ?al?inink? rajon? ir Neringos savivaldybi? teritorijose ir ne?manoma suformuoti didesni? klasi? d?l ma?o vaik? skai?iaus vietov?je.

Ir kitose mokyklose gali b?ti sudaroma viena ma?esn? 5-10 klas? – viena i? vis? mokyklos 5-10 klasi?. Tokiu atveju mokyklos savininkas (savivaldyb?) bendrojo ugdymo mokyklai papildomai skiria mokymo l???.

Ma?iausias mokini? skai?ius III – IV gimnazijos klas?se ? 12. Gimnazijose sudaromos ne ma?iau kaip dvi III gimnazijos klas?s, i?skyrus numatytas i?imtis. Rekomenduojama sudaryti ne ma?iau kaip keturias III gimnazijos klases trumpose gimnazijose, ilgosiose ? ne ma?iau kaip dvi, kad ugdymas vykt? kokybi?kai, mokiniai gal?t? pagal savo poreikius rinktis pasirenkamuosius dalykus. Ma?ose klas?se nesusiformuoja mokini? grup?s mokytis fizikos, chemijos ar pana?i? ma?iau populiari? dalyk? A kursu, mokiniai netenka galimyb?s gerai pasirengti egzaminams, taip apribojamos j? ateities perspektyvos.

Numatyta i?im?i?, kai gali b?ti sudaroma viena III gimnazijos klas?. Pvz., mokyklose, kuriose mokoma tautin?s ma?umos kalba; Vilniaus ir ?al?inink? rajon? mokyklose, kuriose mokoma lietuvi? kalba; gimnazijoje, jeigu iki artimiausios gimnazijos yra daugiau kaip 30 km.; kaimo gyvenamojoje vietov?je esan?ioje gimnazijoje ir kt. Formuojant tik vien? III gimnazijos klas? rekomenduojamas ma?iausias mokini? skai?ius ? 21.

Klasi?, kuriose rugs?jo 1 d. bus ma?iau mokini? nei nustatytas ma?iausias skai?ius, nebus galima registruoti Mokini? registre. Nustatyt? did?iausi? mokini? skai?i? vir?ijan?i? klasi? registracija taip pat bus apribota.

Tod?l savivaldyb?ms svarbu u?tikrinti, kad mokyklos iki prasidedant mokslo metams sudaryt? atitinkamas klases, ir rugs?j? netekt? i? naujo formuoti klasi?, kilnoti mokini?, perdaryti tvarkara??i?.

Savivaldyb?s apie atnaujintus reikalavimus klas?ms ir mokykloms informuotos 2022 met? prad?ioje, v?liau ministerijos atstovai teik? konsultacijas savivaldyb?ms ir mokykloms.

 15,939 per?i?r? (-a)

100% Likes
0% Dislikes