Mindaugas Skritulskas.

Pastaraisiais metais lietuviai su pavydu seka keli?, automagistrali? poky?ius Lenkijoje: spar?iai tiesiamos autostrados, statomi viadukai, l?t?jimo juostos. Keliuose ideali danga, daugumoje viet? ?rengti atitvarai nuo laukini? gyv?n?, ple?iasi ap?viest? keli? tinklas. Kitaip tariant, diegiamos realios priemon?s, kurios pasitarnauja ne tik eismo s?lyg? gerinimui, bet ir saugumui keliuose.
?Lietuvoje, susidaro ?sp?dis, jog visas d?mesys – ne realioms saugumo priemon?ms, kaip kaimynin?je ?alyje, bet prevencin?ms – grei?io matuokliams. ?inoma, grei?io matuokliai drausmina ir didina saugum? keliuose, bet ar i?skirtinis d?mesys prevencijai – teisingiausias kelias saugumo keliuose link??, – ra?o savo paskyroje Seimo narys (TS-LKD) Mindaugas Skritulskas.
Jis, kartu su grupe Seimo nari?, registravo ?statymo pataisas, kurios tur?t? nustatyti grei?io matuokli? statymo ir eksploatacijos tvark? bei kartu paskatinti skirti didesn? d?mes? realioms, bet ne prevencin?ms priemon?ms ir Lietuvos keliuose, kas ateityje leist? did?iuotis ir savo – Lietuvos keliais.
??vyturys? papra?? Seimo nario Mindaugo Skritulsko pla?iau pakomentuoti ?i? iniciatyv?.
-Statoma daug sektorini? grei?io matuokli? greitkeliuose bei magistral?se, kur eismo ?vyki? n?ra daug. Tuo tarpu j?s pats kreip?t?s ? Lietuvos automobili? keli? direkcij? (LAKD) d?l to, kad vienoje avaringiausi? Lietuvos viet?, vadinamojoje HBH sankry?oje prie Palangos b?t? ?rengti bent jau ?viesoforai?
-Teko pasidom?ti tvarka, kaip tie grei?io matuokliai statomi ir kokiais teis?s aktais remiantis parenkamos vietos jiems ?rengti. Ties? pasakius neradau jokio ?statymo ar po?statyminio akto, kuris reglamentuot? ?i? tvark?. Yra tik LAKD vadovo nustatyti kriterijai ir tais kriterijais vadovaujantis priimami sprengimai kuriuose keliuose ar ruo?uose statyti grei?io matavimo ?renginius.
Taigi, susiformuoja ydinga praktika, kai ta pati institucija nustato kriterijus bei priima sprendimus d?l ?gyvendinimo. Si?lomais ?statymo pakeitimais norime nustatyti kitoki? tvark?, kad kriterijus nustatyt? Vyriausyb?. Tai gal?t? padaryti Susisiekimo ministerija, o sprendimus d?l radar? ?rengimo priimt? Keli? direkcija.
Tuo tarpu dabar galiojanti tvarka prie?tarauja esminiams kontrol?s principams. Keli? direkcija gali b?ti netiesiogiai suinteresuota grei?io matavimo ?rengini? statymu, nes dalis pajam?, j? projekt? finansavimui surenkama i? baud? u? Keli? eismo taisykli? pa?eidimus. ?inoma, grei?io matuokliai tikrai padeda ir ma?ina eismo ?vyki? skai?i? keliuose. ?statym? patais? iniciatoriai n?ra nusistat? prie? ?i? efektyvi? priemon?. Niekas nepasisako u? tai, kad j? skai?i? reikia ma?inti, ar apskritai u?drausti. Ta?iau mes keliame visai kit? klausim? ? ar jos teisingai, proporcingai yra diegiamos, ar statomos tikrai tose vietose, kur labiausiai j? reikia?
Artimiausias pavyzdys ? j?s? pamin?ta HBH sankry?a prie Palangos, kur kertasi du itin judr?s keliai ? Liepojos plentas ir kelias i? ?ibininki? ? Palang?. ?ioje sankry?oje kiekvienais metais ?vyksta eismo ?vykiai, kai ??sta ?mon?s. Ta?iau sankry?oje iki ?iol n?ra nei ?viesofor?, nei planuojama ?rengti ten ?iedin? sankry??. Netgi t? pa?i? grei?io matuokli? n?ra. Tod?l kyla nat?ralus klausimas, kod?l grei?io matuokliai statomi magistral?se, kur avaringumas ma?as, kur per metus ne?vyksta joki? rimtesni? eismo ?vyki?, ta?iau ten, kur i? ties? pavojinga, jie nestatomi.
Dabar susidaro ?sp?dis, kad prioritetas yra matuokliai. Po to, kai prie? trejus metus Klaip?dos rajone, Slengiuose, automobilis partrenk? paspirtuku va?iavus? 14 met? berniuk?, vietos bendruomen? kreip?si ? Keli? direkcij?, kad ?ioje gyvenviet?je b?t? ?rengtas ap?vietimas bei eismo saugumo reikalavimus atitinkan?ios per?jos. Pra?jo trys metai, ta?iau niekas nepadaryta. Iki ?iol nesugebama tinkamai ?rengti autobus? stotel?s ?ventojoje. Ta?iau grei?io matuokliai atsiranda tiesiog pir?t? spragtel?jimu, ir viskas vyksta skland?iai.
Yra ir daugiau klausim?. Kod?l iki ?iol n?ra autostradose ?rengiami atitvarai nuo laukini? gyv?n?? Kod?l i? Girkali? gyvenviet?s, ?va?iuojant ? Palangos keli?, n?ra l?t?jimo juostos? ?mon?s skund?iasi, jog savaitgaliais, kai vyksta intensyvus eismas, negali saugiai pasukti Palangos link. Autobus? stotel?s link ?mon?s priversti eiti va?iuojam?ja kelio dalimi. Apie ?iuos, atrodo, labai nedidelius, bet ?mon?ms svarbius dalykus yra pamir?tama. Ta?iau LAKD prioritetuose vien tik grei?io matuokliai.
-Ar pagaliau bus sutvarkyta kita labai pavojinga Liepojos plento ir Darb?n?-?ventosios kelio sankry?a?
-D?l ?iedin?s sankry?os ?ioje vietoje ?rengimo ? Keli? direkcij? kreipiausi prie? beveik metus. I? ties? ?i sankry?a yra pavojinga. Ta?iau, pasak Keli? direkcijos, tai yra padaryti sud?tinga. Gal? gale, jei sud?tinga ?i? sankry?? pertvarkyti ? ?iedin?, galima b?t? ?rengti bent jau ?viesoforus. Keli? direkcija patikino, jog statys matuoklius, bet apie realias priemon?s, v?l nieko nekalbama. Taigi, susidaro ?sp?dis, LAKD prioritetai ne ten, kur reikia.
D?koju u? komentar?

Kalbino Gintaras Mik?i?nas

 849 per?i?r? (-a)

100% Likes
0% Dislikes