Pra?jusiais metais ilgai laukta Garg?duose prasid?jusi Kretingos plento rekonstrukcija ne tik d?iugina, bet ir kelia galvos skausm? kai kuriems verslo atstovams. Prie? 27 metus Garg?duose degalin? ?Trevena? atidar?s direktorius Algirdas LIAUDANSKIS teigia, kad AB Lietuvos automobili? keli? direkcija, atlikdama kapitalin? plento remont?, neatsi?velg? ? svarb? infrastrukt?ros objekt?, o taip ken?ia degalin?s veikla.


Apie projekt? neinformavo

Pra?jusi? met? lapkrit? prasid?j?s kapitalinis kelio Garg?dai?Kretinga 2 km ruo?o remontas papiktino ir degalini? tinklo ?Trevena? vadov? A. Liaudansk?. Mat dar 2020 metais prad?tas projektuoti kapitalinio remonto projektas nebuvo derintas su infrastrukt?riniu objektu ? degaline. Pasak A. Liaudanskio, apie vykdom? kapitalin? kelio remont? su?inojo vie?ojoje erd­v?je. ?Parengtas projektas buvo derintas su Klaip?dos rajono savivaldybe, o m?s? niekas neinformavo, kad yra tokia situacija?, ? pasakojo degalini? tinklo vadovas.

A.Liaudanskio teigimu, statant degalin?, buvo numatytas eismo intensyvumas, taip planuota degalin?s teritorija ir ?va?iavimai. Ta?iau, prie? pradedant remonto darbus, degalin?s vadovo niekas neinformavo ir nesupa?indino su b?simu projektu. Degalini? tinklo vadovas akcentavo, jog jei jis b?t? buv?s informuotas prie? pradedant rengti projekt?, b?t? galima keisti degalin?s teritorij?: ?Mes esame keli? infrastrukt?ros objektas, aptarnaujame automobilius, tad reik?jo mus supa?indinti su projektu, leisti teikti pasi?lymus. ?iuo metu svarstome, kaip pertvarkyti teritorij?, ta?iau tai sukels daug i?laid?.?

Kelia i???ki? degalin?s veiklai

Did?iausias pokytis yra tai, kad pasikeit? horizontalusis kelio ?ym?jimas: i? vieno pagrindini? degalin?s i?va?iavim? nebegalima sukti ? kair? link sankry?os ? nubr??ta dviguba i?tisin? linija. Taip pat, va?iuojant nuo Dariaus ir Gir?no g. link Kretingos plento negalima pasukti ? degalin?, kadangi ?rengtos dvi juostos, viena i? j? ? greit?jimo. Tad garg?di?kiai, norintys patekti ? degalin?, turi i? anksto va?iuoti pirm?ja juosta ir i?va?iav? i? sankry?os greit?jimo juostoje sukti ? degalin? arba rinktis kitus, kiek tolesnius, ?va?iavimus Kretingos plente arba Senojoje gatv?je. Kaip teigia A. Liaudanskis, tai ? tik laikina i?eitis. ?Yra kitas ?va?iavimas u? degalin?s. Lengvieji automobiliai gali ten va?iuoti, jau nu?m?me ?enkl?, draud?iant? va?iuoti, ta?iau sunkiajam transportui sunku, ?va?iavimas n?ra platus. Tad sunkve?imis niekaip negali ?sukti, jis nuverst? vis? kolon?l??, ? problem? ?vardijo ?Trevenos? direktorius ir prid?r?, kad iki ?iol degalin?s teritorijoje nebuvo ?vykusi n? viena avarija.
Toks pokytis trukdo sunkve?imiams ?va?iuoti, i?va?iuoti i? degalin?s, panaikinta ir ?Trevenos? l??omis ?rengta sunkve?imi? stov?jimo aik?tel?, neb?ra kur vairuotojams sustoti.
Pasak ?Trevenos? direktoriaus, toks kapitalinio remonto rezultatas stabdo ?kin? veikl?, tod?l galima kreiptis ? teism?. A. Liaudanskis dar nuo pra?jusi? met? lapkri?io band? ra?ti?kai bendrauti tiek su Klaip?dos rajono savivaldybe, tiek su Lietuvos automobili? keli? direkcija, ta?iau tai rezultato neatne??. ?Si?l?me Savivaldybei ir Keli? direkcijai, kad leist? sukti automobiliams i? degalin?s ? kair?, b?t? galima padaryti punktyrin? linij?, tai ? gan da?nas sprendimas didmies?iuose, ?alia prekybos centr?. Ta?iau gavau atsakym?, kad nieko nekeis ir ? si?lymus neatsi?velgs. Atrodo, kad ?staigos tur?t? pad?ti gyventojams, bet a? matau tik kli?tis?, ? akcentavo A. Liaudanskis. Jis prid?r?, kad toks kelio ?enklinimas piktina vairuotojus, kurie jau ?prat? prie buvusio kelio ?enklinimo. T? pasteb?jome ir susitikimo metu: per kelet? minu?i? net penki vairuotojai nepais? kelio ?enklinimo ir suko ? kair?.
Dabartinis Kretingos plento projektas, pasak ?Trevenos? vadovo, tik apsunkina situacij? vairuotojams, kadangi teks atid?iai dairytis, kur pasukti, apva?iuoti degalin?, norint patekti prie kuro u?pylimo kolon?l?s, su sunkumais susidurs ir sunkve?imi? vairuotojai. Taip did?s ir oro tar?a, mat susidarys sp?stys, kils sunkum? miesto sve?iams.

Derinimas ? neprivalomas

Klaip?dos rajono savivaldyb?s administracijos Vie??j? ry?i? ir bendradarbiavimo skyriaus patar?ja Rita Rapalien? ?Bangai? komentavo, kad sutartis su projektuotojais UAB ?In?inerinis projektavimas? pasira?yta 2020 m. gegu??s 25 d. ?Atliekant kapitalin? remont? vie?inimas buvo neprivalomas. Taip pat ir derinimas. Projektuotojai tur?jo susi?i?r?ti sprendinius su esama situacija. Reik?jo ?gyvendinti Lietuvos automobili? keli? direkcijos reikalavimus, kurie gr?sti Statyb? techniniais reglamentais ir eismo saugumu?, ? teig? R. Rapalien?.
Savivaldyb?s atstovei antrino ir AB Lietuvos automobili? keli? direkcijos Tarptautini? ry?i? ir komunikacijos skyriaus vyriausiasis komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas. Jis teig?, kad eismo organizavimo sprendiniai valstybin?s reik?m?s keliuose neprivalo b?ti derinami su priva?iais asmenimis. S. Jansonas taip pat atkreip? d?mes?, kad degalin? i? viso turi 5 nuova?as, i? kuri? 2 yra ?/i? valstyb?s reik?m?s kelio, tad patekimas ? degalin? u?tikrinamas tiek nuo sankry?os, tiek atva?iuojant miesto kryptimi. ?Keli? projekt? keli? saugumo audito komisija, ?vertinusi audito ataskaitoje pateikt? pastab? bei eismo saugos specialist? ??velgiam? rizik? ?vykti eismo ?vykiams, kai nuolat augantis vidutinis metinis paros eismo intensyvumas nurodytoje vietoje jau vir?ija 4 000 automobili?, kertant dvi prie?prie?inio eismo juostas, vienbalsiai pri?m? nutarim? eism? i? degalin?s organizuoti tik de?iniaisiais pos?kiais?, ? komentavo S. Jansonas.
Pasak Tarptautini? ry?i? ir komunikacijos skyriaus vyriausiojo komunikacijos vadybininko, Keli? direkcija neplanuoja keisti patvirtintame projekte numatyt? eismo organizavimo sprendini?, kadangi eismo organizavimo sprendiniai ties degaline parinkti remiantis 2021 m. atliktu Keli? projekt? keli? saugumo audito i?vadomis. Po remonto kelio ruo?? perims valdyti Savivaldyb?.

Nubaust? vairuotoj? n?ra

S. Jansonas, paklaustas, ar bus ?rengti kelio ?enklai, nurodantys va?iavimo krypt?, mat vairuotojai dabar suka ? kair? kirsdami dvigub? i?tisin? linij?, teig?, kad visa esama infrastrukt?ra ?rengta pagal projekte numatytus sprendinius, eismo organizavimo sprendiniai parinkti eismo organizavim? reglamentuojan?i? teis?s akt? pagrindu. Tad vairuotojai tur?t? vadovautis horizontaliuoju dangos ?enklinimu, kaip tai nurodo Keli? eismo taisykl?s.
Klaip?dos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialist? Asta Ka?ukauskien? ?Bangai? komentavo, kad, pasikeitus Kretingos pl. ?enklinimui, vairuotojai privalo atid?iai steb?ti ir kelio ?enklus, ir horizontal?j? ?enklinim?. ?U? ?enklinimo ?Dviguba i?tisin? linija? pa?eidim? atsakomyb? gresia pagal LR ANK 417 str. 1 d. (bauda nuo 30 iki 90 eur?). Klaip?dos r. policijos komisariato pareig?n? duomenimis, Kretingos pl., ?alia degalin?s ?Trevena?, nuo 2023 m. liepos 1 d. iki rugpj??io 18 d. u? tokio pob?d?io pa?eidim? nubaust? vairuotoj? n?ra?, ? d?st? A. Ka?ukauskien?.

?altinis: https://gargzdai.lt/kretingos-plento-rekonstrukcija-kliutis-verslui/

 7,641 per?i?r? (-a)

0% Likes
100% Dislikes