Socialdemokratai abejoja ?vietimo, mokslo ir sporto ministro analitiniais geb?jimais. Ministerijai prista?ius tarptautin? Lietuvos penkiolikme?i? moksleivi? pasiekim? vertinim?, socialdemokratai kritikuoja ?atsain?? Gintauto Jak?to po?i?r? ? skandalingus rezultatus ir socialini? b?d? nutyl?jim?.

??vietimo sistemos kokyb? pasaulyje vertinama pagal tai, ar ji u?tikrina lygias ugdymosi galimybes vaikams. Juk sakoma, kad mokykla turi b?ti ?socialinis liftas?, kuris leid?ia vaikams pakilti i? skurdo, ta?iau Lietuvos tas liftas neveikia?, ? ?sp?ja Seimo narys socialdemokratas Tomas Bi?i?nas.

Anot jo, ?io ne pirmus metus atliekamo tyrimo rezultatai rodo, kad m?s? moksleivi? pasiekimai labai priklauso nuo j? ekonomin?s ir socialin?s aplinkos, taip pat nuo to, ar mokykla yra kaime, miestelyje ar mieste.

?Lietuvoje, lyginant su kaimynin?mis ?alimis, atotr?kis tarp miesto ir ma?esni? vietovi? moksleivi? ? pats did?iausias ir tragi?kai did?ja. Deja, ministras net neu?simena apie ?? ?pasiekim??, ? komentuoja T. Bi?i?nas.

?Neleiskime skurdui griauti vaik? perspektyv??

Seimo narys socialdemokratas Matas Skamarakas pa?ymi, kad Lietuvos kaimo mokykl? mokini? rezultatai visose srityse visais metais, kai buvo atliekamas tyrimas (nuo 2006 m.), buvo stabiliai ?emiausi. ?Estijos ir Lenkijos kaimo mokykl? mokini? rezultatai geresni negu Lietuvos miest? moksleivi? rezultatai?, ? atkreipia d?mes? parlamentaras.

?Tas tragi?kas atotr?kis, atskirtis tarp miesto ir kaimo mokini? pasiekim? Lietuvoje vis did?ja. Veriasi praraja. Tyrimas rodo, kad ?is skirtumas veikia visus mokomuosius dalykus, o ypa? ? skaitymo ?g?d?ius?, ? pa?ymi M. Skamarakas.

Socialdemokratai ragina imtis skubi? veiksm?, kad ?neleistume skurdui griauti vaik? perspektyv? gyvenime?. ?Vaikas negali pasirinkti, kur gyventi ir augti. Vyriausyb? m?gsta paplep?ti apie lygi? galimybi? u?tikrinim?. Bet matome, kad situacija dramati?kai blog?ja. Tarp kaimyn? (lenk?, est?, latvi?) ?pasiek?me? did?iausi? socialin? ir teritorin? atskirt? tarp vaik?. Bet tai ? ne tas pasiekimas, kuriuo b?t? galima did?iuotis. Problema pati nei?sispr?s?, ? komentuoja Seimo narys socialdemokratas M. Skamarakas.

T. Bi?i?nas ragina nenaikinti region? ir kaimi?k? mokykl?. ?Mums reikia nacionalin?s programos siekiant ma?inti mokinio turtin?s ir socialin?s kult?rin?s aplinkos ?tak? ugdymo procesui ir rezultatams.

Didmies?io rezultatus didele dalimi lemia t?v? galimyb?s samdyti savo vaikams korepetitorius. D?l dabartin?s reformos gimnazin?s klas?s nyksta, vaikai pl?stels ? miestus, klas?s bus perpildytos, bendri rezultatai tik blog?s. Mokytoj? ir taip tragi?kai tr?ksta, kas bus toliau?? ? klausia parlamentaras.

Jis atkreipia d?mes?, kad ?is tarptautinis tyrimas patvirtina, jog priva?ios mokyklos atsirenka auk?tesnio socialinio ekonominio ir kult?rinio statuso mokinius, taip gilindamos socialin? atskirt? ?alyje.

 137 per?i?r? (-a)

50% Likes
50% Dislikes