Artėjant žiemos sezonui automobilių savininkų laukia būtinas padangų keitimas. Nors padangų keitimo laikas visiems žinomas iš anksto ir tam pasiruošti laiko yra pakankamai, kasmet kartojasi tas pats – tūkstančiai vairuotojų autoservisus užgula vienu metu.

Tokiomis dienomis, lyg pas gydytoją, padangų montavimui į eilę užsirašoma  net prieš keletą dienų, o autoservisų darbuotojai neprisėsdami triūsia  iki vėlyvo vakaro.

Vieniems – darbo per akis

Kretingoje, Šventosios gatvėje, automobilių padangas keičiantis, važiuoklės aptarnavimo paslaugas atliekantis verslininkas Antanas kalbėjo, kad atėjus sezoniniam automobilių ratų keitimui vos spėja suktis. Anksčiau jis dirbo kartu su broliu, tačiau šiam mirus liko vienas.

„Nesamdau jokio pagalbininko, nes pilno darbo krūvio visus metus jam nebūtų, be to, rasti gerą darbininką šiais laikais sunku“, – guodėsi meistras.

Nuo spalio 20 dienos iki maždaug lapkričio 20-osios, o pavasarį analogiškai per kovą-balandį žmogus uždirba pagrindines metų pajamas. Vėliau – tik pusiau užimtumo egzistavimas.

Jo dirbtuvės – judrioje magistralinėje gatvėje, todėl per sezoninį padangų keitimą Antanas tvirtina aptarnaujantis apie tūkstantį automobilių.

Automobilio padangų pakeitimas vidutiniškai kainuoja 20 eurų ir ši kaina nesikeičia  jau kurį laiką. Tiesa, priklausomai nuo automobilio markės ir naudojamų ratų, kaina gali kiek svyruoti iki 7–8 eurų už vieno rato padangos permontavimą.

Anot meistro, Kretingos rajone daugelyje autoservisų padangų keitimas kainuoja panašiai, o štai Vilniuje, kur gyvena jo dukra, be 50 eurų padangų komplekto nepasikeisi. Tokios kainos sostinėje.

Kol pusvalandį kalbėjomės su Antanu, jis nesudėjo rankų ir neturėjo laisvos minutės net atsipūsti. Per tą visą laiką padangų keitimo gatvėje nuolat laukė 5 ar 6 automobiliai.

Antanas pripažino, kad darbo karštymetis jau prasideda ir neabejojo, kad tikrojo antplūdžio sulauks, kai ims šalti. Meistras vis stebėjosi, kad šiais laikais, kai visi kišenėse turi telefonus, kaip būtų paprasta iš anksto susitarti su bet kuriuo autoservisu ir susitarti dėl atvykimo laiko. Tuomet jiems nereikėtų nuobodžiai laukti eilėje.

„Kur eilės – ten dažnai visokios nesąmonės prasideda, tikri nervų karai. O galėtume be to apsieiti, tik reikia susitarti, pasiplanuoti“, – mokė jis klientus.

 Miesteliuose – abejotinas taupumo režimas

Mažuose rajono miesteliuose ir kaimuose padėtis jau visiškai kitokia. Ne vienas automobilių meistras kalbėjo, kad daugelis kaimo gyventojų jau seniai taupo padangų visai nekeisdami ir visus metus važinėdami su žieminėmis.

Dėl tokio jų taupumo kenčia nedidelės kaimo dirbtuvėlės, kurios net per padangų keitimo sezoną stokoja klientų. Be to, savo užsakymų dalį pasiima ir vadinamieji „garažiniai“ meistrai, kurie daug nelįsdami į dienos šviesą aptarnauja savo artimiausius draugus, gimines, pažįstamus.

Salantiškis Vidmantas sakė, kad automobilių aptarnavimo versle sukasi nuo 1995 metų, tačiau pagrindinė jo veiklos sritis – transporto paslaugos. Jis pripažino, kad vien tik iš automobilių remonto paslaugų neišgyventų, o padangų keitimas – apskritai tik nedidelė dalis įmonėlės teikiamų paslaugų.

„Kaimo žmonės vis daugiau padangų iš viso nekeičia, žiemą vasarą važinėja su tomis pačiomis žieminėmis padangomis.

Daugelis aiškina, kad kaimo sąlygomis taip yra patogiau, nes ir vasarą per laukus ar lauko keliukus su žieminėmis padangomis lengviau riedėti, nors šiltuoju metų laiku važinėjant su žieminėmis padangomis jos greičiau nudyla“, – kalbėjo verslininkas.

Be to, vasarą važinėti su žieminėmis padangomis nėra saugu, nes pailgėja stabdymo kelias.

Su tuo pačiu padangų komplektu tokie „taupuoliai“ pravažinėja 2–3 metus, o tada keičia į naujas. Žmogui neįsakysi, ką ir kaip daryti, ne vienam atrodo, kad taip yra taupiau, patogiau, o paslaugų verslas lieka be pajamų.

Laisvalaikiu aptarnauja pažįstamus

Vytautas iš Darbėnų, autoremonto versle dirbantis apie dešimtmetį, taip pat sakė, kad padangų keitimas – tik trumpas sezoninis reikalas, be to, šiame miestelyje nemažai panašias paslaugas teikiančių konkurentų.

Ir jis pastebėjo, kad žmonės gudrauja: arba visus metus važinėja su žieminėmis padangomis, arba turi du sezoninių ratų komplektus, kuriuos patys be pašalinės pagalbos pasikeičia pavasarį bei rudenį.

Kitas darbėniškis Mindaugas prisipažino, kad jo pagrindinis darbas – Klaipėdoje. Kadangi dirba pamainomis, laisvu laiku jis mielai užsiima kai kuriomis auto remonto paslaugomis, o atėjus sezonui – keičia ir padangas.

Savo laisvalaikio metu gaunamų pajamų jis nesureikšmino, nes pagrindinė darbovietė – viena uosto bendrovių. „Padedu pasikeisti padangas draugams, pažįstamiems arba šiaip jeigu kas paprašo. Tiesiog būna, kad turiu pakankamai laisvo laiko, tai kodėl nepasikrapštyti ten, kur patinka,“ – sakė Mindaugas.

Besidomint, kiek yra automobilių padangų keitimo vietų kaimuose, mažuose miesteliuose, aiškėjo, kad ši paslauga prieinama beveik visose gyvenvietėse. Rajono seniūnai teigė, kad buvusių kolūkių dirbtuvėse gyventojai verčiasi įvairiais verslais, autoremonto paslaugos – ne retenybė, tad automobilių padangų sezoninis keitimas nėra problema.

Kaip minėjo ne vienas didesnio autoserviso meistras, jiems darbo būtų daugiau, jeigu išliktų sena tradicija ir visi važinėtų su sezoninėmis padangomis.

Kita vertus, norėdami išvengti vis pasikartojančio trumpalaikio padangų keitimo piko, kai meistrus vienu metu užplūsta minios automobilistų, jie lyg susitarę kalbėjo – verta paskambinti, susiplanuoti laiką, taip bus patogiau.

Bet, kaip žinia, klientas visada teisus.

Kretingos rajone spalio 1 dieną buvo registruota 20 450 lengvųjų automobilių.
Benzinu varomų lengvųjų automobilių suskaičiuota 3 648, naudojančių benziną ir dujas – 2 214, dyzeliną – 14 409, 10 elektromobilių, 543 įvairaus variklio darbinio tūrio motociklai.

Andrius Juškevičius

 1,302 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes