Šiltas, puikus ruduo greit baigsis, automobilistams būtina ruošti savo ratus žiemai. Autoserviso „Bosch Car Servise“ – UAB „Kretingos smagratis“ meistras Tomas Šeputis nurodė nemenką profilaktinių darbų sąrašą, kuriuos įvykdę žiemą važinėsite saugiai.

Padangų keitimas – tik pradžia

Automobilistai žino, kad iki lapkričio 10 dienos vasarines padangas reikia pakeisti į žiemines. Tačiau, sako T. Šeputis, neverta užmiršti ir sureguliuoti tinkamą žieminių padangų slėgimą. Esant žemoms oro temperatūroms, slėgis padangose kinta. Jeigu automobilyje yra padangų slėgio daviklis, vairuotojas gali pamatyti pasikeitusią situaciją. Jeigu tokių daviklių nėra, tai bent kartą per mėnesį žiemą būtina pasimatuoti slėgį.

Žiemai ruošiantis svarbus tinkamas aušinimo skystis. Pasak meistro, tai neretai užmiršta vairuotojai, vasarą pirkę naudotus automobilius, kurie į mūsų rinką atkeliavo iš pietinių Europos valstybių. Jų aušinimo skystis gali būti naudojamas toks, kuris mūsų žiemos sąlygomis tikrai užšals. O dar būna ir tokių automobilių, kuriems kaip aušinimo skystis įpiltas ir vanduo. Tai argi su tokiu žiemą pavažinėsi? Pravartu pasirūpinti, kad aušinimo skystis mūsų sąlygomis atlaikytų net -35 ar -40 laipsnių šaltį. T. Šeputis kalbėjo, kad japoniškų automobilių aušinimo skystį verta keisti kas dvejus metus, europietiškų – kas 3–4 metus. Ilgiau naudojamas aušinimo skystis tiesiog praranda savo savybes.

Dyzeliniams

automobiliams –

daugiau dėmesio

Tepalų keitimas artėjant žiemos sezonui – taip pat būtinas dalykas. Pastebėta, kad vairuotojai neretai pagalvoja, jog iki tepalų keitimo gali būti likę nuvažiuoti dar kokį tūkstantį ar du tūkstančius kilometrų, tai ko rūpintis? O susirūpinti verta: lapkritį, keičiant padangų komplektą, geriau pasikeisti ir automobilio tepalus.

Vairuojantiems dyzelinius automobilius prieš žiemą būtina pasirūpinti ir kuro filtru. Esant žemai temperatūrai dyzelinas kristalizuojasi, susidaro parafinas, kuris tiesiog užkemša filtrą. Tą patį gali padaryti ir kuro bake susidaręs vandens lašelių kondensatas, todėl didesnė, atidesnė kuro filtro priežiūra žiemą neišvengiama.

„Tai rekomenduoju remdamasis ir asmenine patirtimi. Kažkada pataupiau, filtro nekeičiau, tai gavau pamoką visam gyvenimui“, – prisipažino T. Šeputis.

Dyzelinių automobilių savininkams reikėtų atkreipti dėmesį ir į elektros instaliaciją, patikrinti pakaitinimo žvakes. Meistras minėjo, kad į „Bosch Car Servise“ – UAB „Kretingos smagratis“ autoservisą ne kartą atvyksta vairuotojai, kurių automobiliuose būna perdegusių net po keletą žvakių.

Toliau – mašinos akumuliatorius. Ilgiau ketverių metų akumuliatoriai netraukia, tačiau artėjant žiemai visada verta jį pasitikrinti. Autoservise „Smagratis“ visada galima nustatyti, koks akumuliatoriaus gyvybingumas, kokia jo reali talpa. Juk daugelis yra patyrę, kad šaltyje akumuliatoriaus veikimas tikrai ne toks, kaip vasarą, kai šilta.

Visai ne smulkmena – žiemos sąlygoms pritaikytas langų valymo skystis. Pasak T. Šepučio, kiek į autoservisą yra atvažiavusių vairuotojų, kurių langų skystis buvo pavirtęs į ledą! O dar būna ne vienas taupus vairuotojas, į langų valymo skystį pilantis vandenį. Net vasarą jis neatlieka savo paskirties, nevalo langų, o vanduo dar gali ir kalkių nuosėdomis apnešti siurbliuką, skysčio kanalus. Toks taupumas ar neapsižiūrėjimas paprastai gana nuostolingas.

Kitos reikšmingos smulkmenos

Žiemą rekomenduojama stebėti degalų kiekį, kad jų būtų bent pusė bako ar daugiau. Kuo mažesnis degalų kiekis bake, tuo daugiau ant jo sienelių gali susidaryti kondensato, o jis patenka į kuro filtrą.

Ilgėjant tamsos laikotarpiui, rūpestingam vairuotojui reikėtų pasikeisti langų valytuvus. Maža to, naudinga būtų ir automobilio salono langus nusivalyti iš vidaus, nes apsinešę langai tamsiu paros metu labai blogina matomumą.

Atskira kalba – apie ventiliacijos sistemos oro filtrus. „Jeigu papasakočiau, kokius mes randame kondicionierių oro filtrus, būtų vos ne siaubo filmas. Neretai atrodo, kad tie filtrai nekeisti nuo automobilio pagaminimo dienos. Nesuprantama, kaip žmonės gali važinėti mašina, kurioje visiškai neveikia ventiliatorius, o kokia oro kokybė salono viduje? Kai viską išvalome, tik tada žmogus susiprotėja, kad pats ventiliatorius puikiai veikia, kad retkarčiais reikalinga paprasta profilaktika“, – sakė T. Šeputis.

Šalia kitų profilaktinių smulkmenų artėjančiam žiemos laikotarpiui, meistras minėjo apsirūpinimą specialiu pieštuku guminėms durų tarpinėms patepti, ledą durų spynelėse tirpdančiu skysčiu, turėti ledo tirpiklius langams. Argi neverta turėti ledo grandiklį, šepetėlį? Tokios priemonės būtų lyg savotiška žiemos laikotarpio „vaistinėlė“, neužimanti daug vietos, bet labai naudinga kiekvienam vairuotojui. Meistro vertinimu, visa tai gali kainuoti tik apie 10 eurų.

Tadas Šatas

 1,586 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes