„Kretingos autobusų parkas“, regis, pernelyg nesivargina nei paslaugų teikimo kokybe, nei saugumu. Autorės nuotr.

Norint suprasti „Kretingos autobusų parko” mašrutus mažų mažiausiai reikia baigti Šiaulių pedagoginį universitetą. Tokiomis aukso frazėmis socialiniuose tinkluose dalijasi kretingiškiai. Tęsiant mintį ta pačia nata belieka pridurti, kad pačios įmonės administracijai vertėtų pasikonsultuoti bent jau su kolegomis skuodiškiais. Ir kalbant visai rimtai.

Saugumas – vairuotojo asmeninis reikalas?
Pasaulinė epidemija padėjo atskleisti verslo talentus ir, švelniai tariant, kūrybos trūkumą. Štai jeigu taptautinės kampanijos net koregavo savo logotipus, siųsdamos žinutę savo klientams apie saugumą, “Kretingos autobusų parkas” nesugeba per du mėnesius išpręsti paprasčiausios uždavinio – užtikrinti maksimalų saugumą savo keleiviams ir darbuotojams.
O, ko gero, ne ką didesnė įmonė “Skuodo autobusų parkas”, pavyzdžiui, kažkodėl sugeba.
Visą savaitę važinėjant teko stebėti, kaip saugumu rūpinasi “Kretingos autobusų parkas”. Tik vienas vairuotojas dėvėjo apsauginę veido kaukę taip, kaip priklauso, ir mūvėjo vienkartines pirštines. Visi kiti jo kolegos kaukę buvo arba nusismaukę ant smakro, arba užsimaukšlinę ant kaktos, o buvo ir tokių, kurie visai jos neturėjo – bent jau aiškiai matomoje vietoje.
Kai kuriuose autobusuose pirmosios sėdynės nuo vairuotojo yra atskirtos “Stop” juosta. Kiekviename autobuse yra iškabinti skelbimai, raginantys keleivius sėstis šachmatine tvarka. Šis tekstas yra beje vienintelė regima gija, jungianti visas „Kretingos autobusų parko” transporto priemones ir leidžianti bent numanyti, kad greičiausiai jie priklauso vienai įmonei.
Tiesa, po klausimų įmonei vairuotojai akivaizdžiai pasitempė – visi be išimties pradėjo dėvėti kaukes ant nosies ir burnos, o daugelis jų – ir mūvėti vienkartines pirštines.
Nors šiaip susidaro įspūdis, kad rūpinimasis savo ir keleivių saugumu – paties vairuotojo atsakomybės ir vaizduotės reikalas.


Skuodiškiai pasirūpino ir darbuotojų patogumu
Tačiau “Skuodo autobusų parko” darbuotojams, akivaizdu, netrūksta vaizduotės ir gebėjimo prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių. Viename šios įmonės autobuse teko pamatyti šachmatine tvarka “Stopo” juosta apklijuotas sėdynes – keleiviams labai aišku, kur sėstis, kur ne.
O, pavzydžiui, Kretingos viename autobuse teko ne kartą matyti keleivius, kurie sėdi skirtingose eilėse, bet abu – išorinėse sėdynėse. Tai yra, nesilaikydami skelbimuose nurodytų perspėjimų.
Skuodo įmonė, akivaizdu, galvoja ir apie savo darbuotojų patogumą, ką liudija autobuse vairuotojui už nugaro įrengta peršviečiama plastiko ar stiklo sienelė su langeliu, pro kurį vairuotojas parduoda bilietus.
Skuodiškis mūvi vienkartines pirštines, bet bent jau nesikankina su varginančia veido kauke.

Tiesiog palyginkime. Štai taip atrodo „Kretingos autobusų parko“ autobusas. Autorės nuotr.


Pirmosios durys į autobusą yra uždarytos, keleiviai lipa tik pro galines – taip pasirūpinta paprastesniu ir, aišku, pigesniu sienelės įrengimu.
Kretingiškiai skundžiasi ne vien per karantiną
„Kretingos autobusų parko” vadovams fantazijos, regis, trūksta ne tik epidemijos metu, ką liudija socialiniuose tinkluose kretingiškių keliami klausimai ir reiškiamas nepasitenkinimas teikiamomis paslaugomis. Žmonės skundžiasi ir vairuotojų apranga, ir autobusų priežiūra, ir maršrutais.
Šiuo metu ypač pasigendama aiškiai prieinamos informacijos apie pasikeitusius maršrutus.
Rotušės aikštėje veikiančių parduotuvių pardavėjai pasakoja kasdien regintys nelaimingus stotelėje lūkuriuojančius potencialius keleivius, kurie taip jais ir netampa, nes nesulaukia autobuso.
Socialiniuose tinkluose kretingiškiai draugiškai vieni su kitais dalijasi informacija apie nemokamai į stotį iš aikštės vežantį mikroautubusą, apie pasikeitusius maršrutus.

O štai taip epidemijai pasiruošęs „Skuodo autobusų parko“ autobusas. Autorės nuotr.


Tačiau nei pati įmonė, nei jos vadovė Savivaldybė tokiomis žiniomis nesidalija. Arba dalijasi ne tais kanalais, kurie nepasiekia štai tų, kasdien aikštėje beprasmiškai lūkuriuojančiųjų. Laimė, jei šie pataiko sustoti stotelėje tuo metu, kai atvyksta tas nemokamas mikriukas.
„Švyturio” kalbintas “Kretingos autobusų parko” direktorius Arvydas Dyburys atviravo, kad jo darbuotojai buvo atsakingesni ir rūpestingiau apsaugos priemones naudojo karantino pradžioje.
„Dabar jau šiek tiek atsipalaidavo. O pirštinės apskritai yra neprivalomos – su jomis gali ir vairas slįstelti. Tiesą sakant, jei visas maksimalias apsaugos sudėjus vairuotojui, belieka vienas žingsnis iki nelaimės. Todėl, pavyzdžiui, skydelis apskritai netinkamas vairuojančiam žmogui”, – sakė A. Dyburys.

Kretingos autobusų parko” Eksploatacijos skyriaus viršininkės Vilmos Kancerevičienės atsakymai į “Švyturio” klausimus, parengtus ir pagal socialinėje erdvėje kretingiškių išsakytas problemas. Kalba netaisyta:
– Kaip kontroliuojate, ar vairuotojai laikosi visų saugumo dėl koronaviruso reikalavimų?
– Atrankos būdu.
– Kiek valandų trunka viena vairuotojo pamaina?
– Pamaina trunka nuo 2,5 val. iki 10 val.
– Kiek kaukių skiriama vienam vairuotojui per vieną darbo dieną?
– Pagal poreikį.
– Kiek kartų autobusai buvo dezinfekuoti? Kas juos dezinfekuoja? Jeigu samdoma įmonė, nurodykite jos pavadinimą.
– Pagal nustatytus reikalavimus. Bendrovės darbuotojai.
– Ar dėl saugumo neplanuojate autobusuose įrengti vairuotojo apsaugos sienelių, galimybės atsiskaityti banko kortele? Jei neplanuojate, kodėl? Jei planuojate, kada?
– Neplanuojame. Vykdomas bilietų pardavimas.
– Ar planuojate įdiegti elektroninio bilieto sistemą? Ar esate paskaičiavę, kiek tai kainuotų? Jei neplanuojate, kodėl?
– Ne. Didelės išlaidos.
– Patikslinkite, ar iš tiesų karantino metu kursavo ir iki šiol kursuoja autobusas iki „Atostogų parko“? Jei taip, kodėl? Juk parkas nedirba?
– Taip, sumažinta reisų. Aptarnaujami gyventojai.
– Jei šis autobusas kursuoja, atsakykite, kiek „Kretingos autobusų parkui“ kainavo šio maršruto išlaikymas karantino metu?
– Karantinas nesibaigė. Bus suskaičiuota.
– Dėl kokių priežasčių keleivių pervežimo miesto maršrutais skaičius nuo 2015 m. iki 2019 m. sumažėjo nuo 230 tūkstančių iki 138 tūkstančių?
– Sumažėjo gyventojų skaičius Kretingos rajone, padaugėjo nuosavų automobilių.
– Ar nebuvo poreikio išsaugoti maršrutus? Jeigu taip, kaip buvo nustatytas poreikio sumažėjimas?
– Ne. Pagal važiuojančių skaičių.
– Kada atsisakyta rytinių maršrutų, kurių būta daugiau, į Klaipėdą? Kodėl? Kokie šie maršrutai buvo? Nurodykite laiką.
– Nuo 2012.04.01. Dėl mažo keleivių skaičiaus. Maršrutas „Tuopa – Klaipėda“. Tvarkaraščiai pakeisti.
– Kodėl neatstatyti nuimti rytiniai maršrutai į Klaipėdą?
– Dėl mažo keleivių skaičiaus.
– Gyventojai socialiniuose tinkluose skundžiasi ir maršrutų stygiumi po darbo valandų. Ar planuojama padidinti jų skaičių?
– Ne.
– Ar neplanuojate padidinti sustojimų skaičių? Pavyzdžiui, prie mokyklų, gydymo įstaigų, didesnių prekybos vietų?
– Sustojame visose įrengtose stotelėse pagal nustatytus maršrutus.
– Nuo kada Kretingos autobusų parkas atsisakė konduktorių? Kodėl? Ką atsakytumėte keleiviams, kurie skundžiasi pernelyg ilga kelione dėl to, kad vairuotojas atlieka ir konduktoriaus darbą?
– 2015 metais dėl mažo keleivių skaičiaus. Vairuotojai turi laikytis nustatyto greičio.
– Kodėl Kretingos autobusų parko vairuotojai neturi darbinės uniformos?
– Svarstoma.
– Ar planuojate atnaujinti autobusų sėdynių apmušalus, kurie yra itin nusidėvėję? Ar esate paskaičiavę, kiek tai kainuotų?
– Pastoviai atnaujinama pagal poreikį.

 3,392 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes