Susisiekimo mieste problemą iškėlusios Laimos Jašmontienės manymu, trūksta autobusų ir į Klaipėdą, kur dauguma kretingiškių važiuoja pramogauti ir neturi kuo grįžti.

Vos savaitę į Žibininkus riedantis autobusas sukėlė aršią diskusiją, kodėl, skubant tenkinti verslo poreikius, visuomeninio transporto maršrutai vis dar nėra išplėtoti atokesnėse miesto dalyse.


Kvartalas paliktas be autobuso
Advokato padėjėja Laima Jašmontienė pasakojo apie šią problemą išgirdusi iš savo klientų, gyvenančių ar dirbančių Tiekėjų, Geležinkelio, Pasieniečių, Palangos ir aplinkinėse gatvėse, naujame Geštautų, Penkininkų kvartale.
Palangos gatvėje gyvena ir jos močiutė, kuri iki centro važiuoja dviračiu, o tai esą nesaugu. Ypač minti Birutės gatve.
„Minėtų gatvių gyventojams į miestą tenka vykti ne tik maisto nusipirkti, nes vadinamame buvusio „lapyno“ kvartale veikia vienintelė parduotuvė ir kioskas.
Nėra ir bankomato, kur, reikalui esant, galėtų pinigų išsiimti. Nėra ir vaistinės. Turi žmonės ir kitų svarbių reikalų.
Neturintiems savo automobilio ir norintiems atsidurti centre nelieka nieko kito, kaip tik kviestis taksi. Bet ne visi juk gali sau leisti tokią prabangą“, – sakė L. Jašmontienė.


Naujas mašrutas – miesto pagalba verslui?
Jos manymu, Savivaldybei reikėtų pagalvoti apie platesnę visuomeninio transporto važiavimo trajektoriją ir pirmiausiai pasirūpinti tais gyventojais, kuriems autobuso nuvažiuoti iki centro ar grįžti iš jo tikrai reikia.
„Man keista, kad visuomeninis transportas kursuoja į pramogų ir linksmybių zoną – HBH, „Atostogų parką“. Negi tai prioritetinis maršrutas?
Manau, kad taip neturėtų būti. Pirmiausiai šis autobusas skirtas darbuotojams atvažiuoti, o ne pramogautojams ir poilsiautojams.
Kas, pavyzdžiui, 8 valandą ryto puls į „Atostogų parką“ maudytis ar HBH pavalgyti? Ir kokie turistai autobusu važiuos į Žibininkus? Juk juos paprastai visur veža specialus transportas.
Tegu komercinių įmonių savininkai išsinuomoja autobusą ir atveža savo darbuotojus į darbą, kaip tai sėkmingai daro ne viena įmonė“, – įsitikinusi gyventojų interesus ginanti L. Jašmontienė.
Jos teigimu, prastas susisiekimas ir su Klaipėda, kur kretingiškiai važiuoja ne tik dirbti, bet ir pramogauti, pažiūrėti koncertų ar spektaklių.
Šie baigiasi vėlai, o paskutinis autobusas iš uostamiesčio išvažiuoja apie dešimtą vakaro. Tiems, kurie neturi savo automobilio, tenka prašyti draugų, kad parvežtų, arba laisvalaikio pramogos atsisakyti.
„Patariau žmonėms, ką jiems toliau reikėtų daryti. Jeigu bus vieningi, savo pasieks“, – sakė L. Jašmontienė.


Dėl naujojo maršruto nuomonės išsiskyrė
L. Jašmontienės išsakytos mintys socialiniuose tinkluose sulaukė beveik šimto komentatorių dėmesio.
Vieni advokato padėjėją palaiko: „Tiekėjų gatvėje daug įstaigų. Deja, teko atsisakyti puikaus darbo pasiūlymo vien dėl to, kas niekaip nepasiekčiau darbo laiku. Manau, autobuso maršrutas ta gatve tikrai būtinas“;
„Kaip mes nesuprantam… HBH ir Atostogų parkas yra strateginiai taškai, tai komercija. Ar kažkokie kretingiškiai svarbiau…“;
Kretingos valdžia kaip ufonautai – viską mato kitaip nei gyventojai!“;
„Nuo senų laikų įsišaknijęs valdžios mąstymas, kad už pervažos nebe Kretinga“;
„Į vakarinę dalį skurdus visuomeninio transporto pasirinkimas. Kai kas minėjo, kad keturis kartus per dieną pro tą miesto dalį važiuoja autobusas Kretinga-Pryšmančiai-Palanga. Prieš 20 metų šis maršrutas gal ir buvo super, bet Geštautų ir Penkininkų teritorijose atsirado nauji kvartalai, kurie lipdosi ir didėja toliau.
Ten gyvenantys žmonės turi pareit nuo stoties arba profesinės mokyklos. Paskaičiuokit, kiek kilometrų susidaro. Kurti naujų maršrutų gal ir nereikia, užtektų peržiūrėti turimus. Kad ir į Palangą, kad vienas kitas prasuktų senuoju keliu“.
Tačiau yra manančių ir kitaip: „Kaip suprantu, daug kas nori, kad autobusas iki durų parvežtų su „Maximos“ ar „Norfos“ maišais. O gal po šventės girtus pristatytų namo.
Dėl neįgalių ar pensininkų čia kitas dalykas. Tai soc. rūpybos skyriaus problema. Jo darbuotojai turi turėti porą automobilių, kurie pritaikyti neįgaliems bei senjorams, juos nuvežti pas medikus. Esant būtinybei, maistas atvežamas. Tai tikrai nėra autobusų parko reikalas.
Liko dar vaikai, ane? O jūs tokie visi seni esat, kad jau užmiršot, kaip patys ėjot ir parėjot iš mokyklų lyjant ar sningant. Ar geriau vietoj pasivaikščiojimo vaikui sėdėti prie telefono?
Niekada prie visų neprisitaikysi, visada liks nepatenkintų“;
„Kretingsodžio, Rūdaičių gyventojai tikrai džiaugiasi, mokiniams irgi gerai. Vos po savaitės nereikia daryti išvados, kad autobuso nereikia, esą važiuoja tuščias. Palaukime bent keletą mėnesių, tada tik sakykime, reikia ar nereikia autobuso į Žibininkus. Pamatysite – reikia“.


Iš komentarų aišku, kad su prašymu „paleisti“ autobusą į Tiekėjų gatvę į valdžios atstovus kreiptasi jau ir prieš dešimtmetį. Gautas „mandagus“ atsakymas, jog tokios galimybės nėra.
Priminta ir apie dabartinio mero Antano Kalniaus prieš metus duotą pažadą inicijuoti rajono viešojo transporto pertvarką, tačiau iki šiol esą nieko nepadaryta.
Ne vienas komentatorius sakė norintis žinoti, ar nors kartą yra atlikta savivaldybės autobusų maršrutų analizė.


Maršrutų mieste pakankamai
UAB „Kretingos autobusų parkas“ direktoriaus Arvydo Dyburio teigimu, parkas peržiūri galiojančius maršrutus ir keleivių srautus ir teikia pasiūlymus padidinti ar sumažinti autobusų kursavimo dažnumą, jeigu yra poreikis, bei atlieka analizę.
„Šių metų sausio 3 dieną gautas vieno gyventojo prašymas, kad autobusai dažniau kursuotų per Geštautų, Penkininkų kvartalus link Pryšmančių. Tiekėjų gatvė prašyme neminima.
Parkas turi technines galimybes didinti reisų skaičių, bet viskas priklauso nuo tikslaus poreikio ir finansavimo“, – sakė direktorius.
Darbo dienomis keturis, o savaitgaliais tris kartus pro minėtas vietoves važiuoja autobusas Kretinga-Pryšmančiai-Palanga. Tris kartus darbo dienomis vyksta miesto autobusas (žiedas Nr. 3) „Autobusų parkas-S. Daukanto progimnazija“, vieną kartą – „Autobusų parkas- Briedžio g.-Dienos veiklos centras“ (žiedas Nr. 2).
Darbo dienomis iš viso yra 8 reisai, savaitgaliais – 3 reisai, kuriais gali naudotis Tiekėjų, Palangos ir aplinkinių gatvių gyventojai.
„Mieste nuolat kursuoja keturi autobusai, kurie padaro 16 reisų. Miesto ribose gyventojai gali naudotis visais UAB Kretingos autobusų parko aptarnaujamais maršrutais.
Į Klaipėdą autobusas važiuoja 15 kartų, Palangą – 21, „Atostogų parką“ – 7, dar 38 kitomis priemiesčio kryptimis, nes autobusai sustoja visose miesto ribose esančiose stotelėse“, – aiškino A. Dyburys.
O naujuoju maršrutu „Kretinga-Rūdaičiai-Užpelkiai-Žibininkai-Atostogų parkas“ per pirmąją savaitę pervežta daugiau nei 310 keleivių. Šia kryptimi kasdien važinėja 75 mokiniai.


Reikia analizės ir apklausos
Į gyventojų diskusiją įsitraukusi Savivaldybės tarybos narė Jolita Vaickienė pritarė, kad viešasis transportas rajone tikrai varganas, reikėtų maršruto ne vien į Tiekėjų gatvės kvartalą.
„Savivaldybės viešojo transporto pagrindinė funkcija yra socialinės gerovės funkcija, ir ją privaloma užtikrinti.
Ne socialinės paramos skyrius, ne mokyklos, darželiai ir ne kultūros skyriai turi pavežėti gyventojus – už tokios paslaugos organizavimą atsako viešojo transporto teikėjas“, – teigia J. Vaickienė.
Anot jos, jeigu gyventojai prašo paslaugos, savivalda turėtų reaguoti. Jeigu Savivaldybės administracija ir Autobusų parkas neturi maršrutų poreikio analizės, reikėtų ją pasidaryti ir priimti sprendimus.
Šį klausimą politikė pirmiausiai ketina iškelti Ekonominės plėtros ir ūkio komitete, kurio narė yra.
„Viešasis transportas skirtas visiems gyventojams, ne vien mokiniams vežti. Jeigu kretingiškiai kelia klausimą, vadinasi, problema yra. Ją reikia spręsti.
Ar buvo atlikta maršrutų analizė? O gyventojų apklausa dėl maršrutų? Jeigu buvo, kas koreguota? Štai į kokius klausimus reikia atsakyti, kad viskas visiems būtų aišku, nebekiltų jokių diskusijų“, – tokia J. Vaickienės nuomonė.
Meras A. Kalnius irgi pripažįsta, kad pokyčių rajono viešojo transporto sistemoje reikia. Esą jų ir bus.
„Šiuo metu situacija kaip tik analizuojama, tačiau dalinti tuščių pažadų, kad jau rytoj pavyks išspręsti visas problemas, nenoriu. Tam tikrai prireiks laiko“, – tokį įrašą socialiniuose tinkluose kilusioje diskusijoje paliko rajono vadovas.

 4,297 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes
One thought on “Naujas autobuso maršrutas priminė transporto skaudulius”

Comments are closed.

TAIP PAT SKAITYKITE