Per antrajį karantiną prekybos centrai stebi padidėjusį pusfabrikačių pardavimą ir mažesnį – sveriamų produktų bei duonos. Asociatyvi nuotr.

Karantinas penkiskart išaugino muilo ir apskritai higienos prekių pardavimus. O šį karantiną lyginant su pirmuoju, daugiau nuperkama pusfabrikačių. Taip tvirtina „Švyturio“ kalbinti didžiųjų prekybos centrų atstovai, komentuodami kretingiškių pirkimo įpročius.

Mažiau parduoda duonos
Šių metų muilo pardavimai yra didžiausi per pastaruosius 5 metus, bet ryškiai sumažėjo duonos ir kitų kepinių pardavimai, kaip tvirtina „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė: „Žmonės po pirmosios COVID-19 pandemijos bangos įsitikino, kad šalyje nėra maisto produktų stygiaus ir nėra reikalo kaupti maisto atsargų. Jei pavasarį, prieš paskelbiant pirmąjį karantiną, daugiausia buvo perkama ilgesnio galiojimo produktų, dabar tokios tendencijos nepastebime. Stebėjome situaciją savivaldybėse, kai pirmiausiai buvo paskelbtas lokalus karantinas, tarp kurių buvo ir Kretingos rajonas, bet neįprastos pirkėjų elgsenos nepajutome“.
Šiuo metu išlieka bendra po pavasario karantino susiformavusi tendencija, kad parduotuvėse lankomasi rečiau, bet perkama daugiau. Pastarosiomis savaitėmis pirkėjų srautas ir apsilankymo dažnis toliau mažėjo, o pirkinių krepšelio dydis augo, kaip aiškina pašnekovė.
Jai antrino ir „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė: „Žmonės labiau planuoja pirkinius ir įsigyja jų ilgesniam laikui“.

Trečdaliu išaugo mielių pardavimai
„Pavyzdžiui, praėjusią savaitę Kretingoje vidutinis pirkėjų krepšelis buvo 29 proc. didesnis lyginant su to paties laikotarpio pernykščiu, Palangoje jis buvo išaugęs 26 proc. Taip pat pastarosiomis savaitėmis pirkinių krepšelis didėja ir Šventojoje. Perkami kasdieniai maisto produktai, tačiau jų į krepšelį įsidedama daugiau, kad pakaktų ilgiau ir nereiktų dažnai eiti į parduotuvę.
Žinoma, tam tikri per pavasarinį karantiną susiformavę Lietuvos gyventojų įpročių išliko ryškūs iki šiol. Pavyzdžiui, didėja kepiniams gaminti skirtų

maisto produktų paklausa, o duonos ir batonų pardavimai krenta.

Šiuo metu miltų mišinių, skirtų duonos kepimui, paklausa yra išaugusi 65 proc., lyginant su tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Taip pat beveik trečdaliu yra išaugę mielių bei kitų tešlos kildinimo priemonių pardavimai. Šių maisto produktų paklausa smarkiai išaugo dar pavasarinio karantino pradžioje ir toliau auga. Tuo tarpu duonos gaminių paklausa krenta. Pavyzdžiui, šį rudenį tiek juodos duonos, tiek batonų perkama 5-12 proc. mažiau nei pernai. Beveik penktadaliu jų paklausa buvo kritusi per pavasario karantiną. Taip pat penktadaliu šiuo metu yra sumažėjusi bandelių, spurgų, keksiukų paklausa“, – vardija E. Dapkienė.
Kepimo namuose įgūdžiai, kuriuos žmonės išmoko per pavasario karantino neužmiršti ir toliau palaikomi. Vis didėjantys kepimui skirtų maisto produktų pardavimai ir mažėjanti duonos gaminių paklausa rodo, kad duoną ir įvairius jos gaminius, bandeles žmonės kepa patys, namuose.
Muilo pardavimus rekordus „Maxima“ sumušė kovą – pardavė dvigubai daugiau.
„Ko gero, tai yra susiję su rankų higienos ir padažnėjusiu jų plovimo įpročiu. Juk tai yra vienas iš būdų saugotis koronaviruso. Muilo pardavimai vasaros laikotarpiu buvo normalizavęsi ir didesnis augimas vėl stebimas rudenį, kai buvo pasitikta antroji COVID-19 pandemijos banga.

Perka daugiau pusfabrikačių
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijai vadovė Vaida Budrienė „Švyturiui“ sakė, kad pirmojo karantino metu parduotuvių lentynose atsiradus naujų prekių poreikiui – vienkartinių kaukių, respiratorių, pirštinių, litrinių dezinfekcinių skysčių – tą kartą dėl jų teko sunkiai padirbėti su tiekėjais, bet dabar jau visi prisitaikė prie naujovių ir jų tiekimas yra sklandus.
„Iki“ muilo ir dezinfekcijos produktų pardavimai išaugo triskart.
Lygindama pirmojo ir antrojo karantino pardavimus V. Budrienė sakė, kad šį kartą sumažėjo birių produktų, sveriamų riešutų, saldainių pardavimai.
„Pirmojo karantino laikotarpiu žmonės daugiau pirko ilgojo galiojimo produktus. Tai buvo labiau ir toks vadinamasis panikos pirkimas. Vyravo nežinia, su tokia pandemija visuomenė susidūrė pirmą kartą. Tačiau jau antrojo karantino metu mūsų pirkėjai tikrai ramesni. Visų pirma, jie žino, kad užtikrinsime prekių tiekimą ir jų netrūks. Tad krepšelyje yra kasdieniniai produktai – šviežios daržovės, šviežia mėsa, bandelės, duona, pieno produktai. Taip pat skirtingai negu pirmojo karantino metu, per šį karantiną žmonės daugiau perka kulinarinių produktų: įvairių jau paruoštų kotletų, pietų rinkinių, blynelių ir pan. Tai irgi yra tam tikras pokytis. Mat pirmojo karantino metu tiek pradinukai, tiek darželinukai buvo namuose, tėvai, negalėdami visapusiškai dirbti, ėmė atostogas ir biuletenius, taigi, ir daugiau gamino namie. Dabar atvirkščiai, darželinukai ir pradinukai eina į mokyklą, darbas, kad ir iš namų, vyksta intensyviai, nebėra laiko gaminti“.

 26,740 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes