Minijos vandenys grėsmingai artėja prie rajoninio kelio Baubliai-Budriai. Aisto Mendeikos nuotr.

Netoli Raguviškių pratekančios Minijos vandenys ardo krantus ir vis labiau artėja prie kelio Baubliai-Budriai. Tačiau tai nerūpi nei kelio savininkei Automobilių kelių direkcijai, nei Salantų regioniniam parkui, kurio teritorijoje teka upė.

Pavojus negresia?
Minijos vandenys jau ne kartą, ypač per didesnius potvynius, buvo apsėmę žemesnę kelio Baubliai-Budriai dalį. Šiuo metu vanduo ant asfalto dar neteliuskuoja, tačiau vargu, ar kas galėtų pasakyti, kada jis pasiglemš kąsnį kelio pylimo, o gal ir dalį kelio.
Baublių-Budrių kelių eismas yra pakankamai intensyvus, juo važiuoja ir krovininiai automobiliai. Tai dar labiau padidina riziką sulaukti ir skaudžių nelaimių.

„Šioje vietoje upė savo krantus ardo jau seniai, tačiau iki šiol niekas jokio pavojaus keliui neįžvelgė“, – „Švyturiui“ pasakojo Žalgirio seniūnijos seniūnas Bronius Talmontas. Jo nuomone, nors pavojus kol kas nėra itin akivaizdus, pasirūpinti upė tėkmės ardomais krantais vertėtų. Tačiau dar neteko girdėti, kad kas nors ketintų imtis kokių nors darbų.
Link kelio vis labiau artėjanti Minijos atkarpa yra Salantų regioninio parko teritorijoje. Joje vykstančiais procesais lyg ir turėtų domėtis parko darbuotojai, bet parko direkcijos vadovas Modestas Šečkus mano, jog jokio pavojaus nėra.
„Upės visada po truputį ardo savo krantus. Lietuvoje tokių atvejų būna daug. Dar negirdėjau, kad Minija keliui Baubliai-Budriai keltų didelį pavojų. Tačiau tai nėra parko problema. Pirmiausia keliu, jei jam kyla grėsmė, turėtų pasirūpinti jo savininkas. Parko direkcija turėtų dalyvauti tik projektuojant ar pradėjus daryti kokius nors darbus“, – „Švyturiui“ sakė M. Šečkus.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos, kuriai priklauso pasirūpinti kelio Baubliai-Budriai būkle, kelių inžinierė Dovilė Puodžiukė „Švyturiui“ teigė, jog apie prie minimo kelio grėsmingai vis artėjančią upę nieko negirdėjusi. Informacijos negauta nei iš Salantų regioninio parko, nei iš kitų institucijų.
„Jei manote, kad yra problema, parašykite elektroninį laišką. Jį nukreipsime specialistams ir problema bus pradėta gvildenti“, – sakė kelio Baubliai-Budriai savininko atstovė. Tačiau patvirtino, kad žemėlapyje matyti, jog Minijos vaga yra gana arti važiuojamosios dalies.

Savininko reikalas
Problemos neįžvelgia ir Aplinkos ministerijos Gamtos apsaugos politikos grupės vadovas Algirdas Klimavičius, kurio nuomone, tai yra statinio savininko reikalas.
„Pirmiausia tokia situacija turėtų susirūpinti statinio savininkas, Automobilių kelių direkcija. Tai numatyta Saugomų teritorijų įstatyme. Suprantama, regioninis parkas irgi turi dalyvauti sprendžiant problemą, bet tik derinant kokius nors numatomus darbus“, – sakė A.Klimavičius.
Kad upės vanduo artėja prie kelio, galima ir nepastebėti. Juo labiau, jei stebimas tik pats kelias, o ne jo prieigos. Pirmieji skambinti varpais ir skelbti apie vis didėjančią grėsme keliui lyg ir turėtų ragioninio parko vadovai, kurie tokius gamtos procesus privalo stebėti bei prognozuoti. Suprantama, informacija turto, kuriam gresia pavojus, savininkui turėtų būti perduodama nedelsiant.
Tačiau bėda, kad niekas neskuba imtis iniciatyvos. Šiuo atveju Salantų regioninio parko vadovai į Minijos keliamą grėsmę keliui dėmesio neskiria. Anot parko direktoriaus M.Šečkaus, vanduo dar toli nuo kelio, ir jei jo savininkas grėsmės nemato, tad nemato ir parko direkcija.
Tačiau karteniškiai dar neužmiršo, kaip prieš ketverius metus Alanto vandenys itin priartėjo prie vienos Kartenos miestelio gatvės. Nedaug trūko, kad banduo būtų pasiglemžęs ne tik dalį gatvės, bet ir pasiekęs valymo įrenginius. Šalia esančių sodybų gyventojai irgi negalėjo ramiai miegoti.
Anuomet Kretingos rajono savivaldybės biudžetui sustabdyti upės kranto ardymo procesą kainavo apie 80 tūkst. eurų.
Šįkart, jei Minijos bandenys dar intensyviau ardys krantus ir pasieks kelio sankasą, bėdos pašalinimas gali kainuoti kur kas brangiau.

 39,812 peržiūrų (-a)

75% LikesVS
25% Dislikes