Valdančiosios daugumos atstovo Dovydo Bajoro pasiūlymui suteikti galimybę rajono gyventojams maršrutiniais autobusais po Kretingą nuo balandžio 1-osios važinėti nemokamai užvakar įvykusiame posėdyje Savivaldybės taryba nepritarė. Mero Antano Kalniaus balsas nulėmė tai, kad keleiviai ir toliau pirks bilietus.
Mero balsas – lemiamas
Balsuojant dėl nemokamo keleivių pavėžėjimo miesto maršrutiniais autombusais, pasiūlytam sprendimo projektui pritarė 12 tarybos narių. Visi – valdančiosios daugumos atstovai. „Prieš“ balsavo 3 Tarybos nariai, iš kurių 2 irgi priklauso valdančiajai daugumai – Raimundas Puškorius ir Tomas Abelkis. Dar 9 Tarybos nariai „susilaikė“.
Pasak mero A.Kalniaus, „susilaikiusiuosius“ prilyginant „prieštaraujantiesiems“, balsai pasiskirstė po lygiai – 12 „už“ ir 12 „prieš“.
„Tokiu atveju mero balsas yra lemiamas, o aš pasiūlymui nepritariu. Vadinasi, sprendimo projektui nepritarta“, – teigė A.Kalnius.
Lemtingi apsirikimai
Tačiau, apsvarsčius dar kelis posėdžio darbotvarkės klausimus, Tarybos nariams vėl teko grįžti prie nemokamo keleivių vežimo. Mat Tarybos narys R.Puškorius paprašė balsuoti iš naujo. Esą, kažkodėl balsavimo sistema parodžiusi, jog jis balsavęs „prieš“, o turėję būti atvirkščiai – sprendimo projektui jis pritariantis.
„Nesuprantu, kodėl kompiuteris rodo, kad balsavau „prieš“. Aš tikrai balsavau už pasiūlymą“, – sakė R.Puškorius.
Į panašią situaciją pateko ir ką tik prisiekęs naujasis Tarybos narys T. Abelkis. Pasak jo, jis norėjęs balsuoti „už“, tačiau dėl patirties tokiuose posėdžiuose stokos nesusigaudęs.
„Tarybos posėdyje dalyvavau pirmą kartą, galvojau, kad galėsiu perbalsuoti. Nežinojau, kad tai padaryti galima tik iškart po balsavimo, kol dar nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas. Šiaip manau, kad nemokamo važiavimo miesto autobusais žmonėms reikia ir šiai idėjai pritariu“, – „Švyturiui“ sakė T. Abelkis.
Vis dėlto posėdžiui vadovavęs meras A. Kalnius liko nepajudinamas.
„Balsuoti už kurį nors sprendimo projektą, kaip numatyta Tarybos darbo reglamente, iš naujo galima tik tuo atveju, jei dar nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas. Dabar jau svarstėme net kelis kitus klausimus. Todėl balsavimo dėl nemokamo keleivių vežimo rezultatai keičiami nebus“, – sakė A.Kalnius.
Vienas iš idėjos nemokamai miesto autobusais vežti keleivius iniciatorių, Tarybos narys D. Bajoras „Švyturiui“ teigė, jog dabar ką nors pakeisti neįmanoma. Tačiau kitam Tarybos posėdžiui vėl bus teikiamas tas pats sprendimo projektas.
„Negalima pykti ant žmogaus dėl patirties stokos ar paprasčiausio apsirikimo. Akivaizdu, kad tokiomis klaidomis idėjos priešininkai paprasčiausiai pasinaudojo. Vis dėlto manau, kad ši idėja bus įgyvendinta“, – „Švyturį“ patikino D. Bajoras.
Opozicija „graibsto šiaudus“?
Tačiau Tarybos opozicija surado ir kitų priežasčių, neleidžiančių idėjos keleivius miesto viešuoju transportu vežti nemokamai įgyvendinti dabar.
Tarybos nario Vytauto Ročio nuomone, pradėti nemokamai vežioti keleivius visiškai nepasiruošta.
„Kiti rajonai jau ne vienerius metus dalyvauja Darnaus judumo programoje, vežti keleivius nemokamai ilgai ruošėsi. O mes tai norime padaryti be jokio pasiruošimo“, – sakė V. Ročys.
Užvirus karštai diskusijai idėjos priešininkai teigė, jog nepagalvota apie gyventojus. Įžvelgta net jų diskriminacija. Esą, kodėl miestiečiai galės važinėti po miestą nemokamai, o kaimiečiai, norėdami patekti į Kretingą, turės pirkti bilietus.
Anot Tarybos nario D. Bajoro, tokios mintys paprasčiausiai absurdiškos, nes jokios kaimo gyventojų diskriminacijos nėra.
„Būtent dabar galima įžvelgti diskriminaciją – kaimo mokiniai į mokyklas vežami nemokamai, o miestiečiai turi pirkti bilietus, nors ir lengvatinėmis kainomis. Miesto autobusais vežant keleivius nemokamai niekas neklaus, iš kur jis atvyko – iš kaimo ar iš miesto. Net ir kitų savivaldybių gyventojai ar turistai galės miesto autobusais važiuoti nemokamai. Kur čia gali būti kokia nors diskriminacija?“ – kolegų kalbomis stebėjosi D. Bajoras.
Idėjos nemokamai vežti keleivius miesto maršrutiniais autobusais įgyvendinimas Savivaldybės biudžetui kainuotų apie 40 tūkst. eurų per metus. Skirtingai nei idėjos priešininkams, jos šalininkų nuomone, tokia suma nebūtų nepakeliama.
„Pernai už lengvatinį keleivių vežimą įmonei „Kretingos autobusų parkas“ iš biudžeto sumokėta per 1 mln. eurų. Šiemet numatyti 924 tūkst. eurų. Tad pridėjus dar 40 tūkst. eurų nepasiektume pernai sumokėtos sumos“, – tikino D. Bajoras.
Valdančiosios daugumos ir opozicijos nesutarimai kai kuriais klausimais tampa vis labiau konfliktiški, nors abi pusės dar visai neseniai deklaravo dirbsiančios tik rajono gyventojų labui. Tik vargu ar tokia nuomonė formuojasi visuomenės mintyse.
„Sprendimo projektas buvo svarstomas visuose Tarybos komitetuose, todėl keista, kad tik dabar pradėta kalbėti apie tai, jog jis neparuoštas. Jau pranešėme ir gyventojams, kad netrukus mieste jie galės važiuoti nemokamai, o dabar pasirodo, jog per anksti. Taip daryti negalima“, – sakė Tarybos narys Juozas Mažeika, pritardamas valdančiosios daugumos nuomonei, jog nemokamas keleivių vežimas miesto autobusais yra reikalingas.
9,607 peržiūrų (-a)