Daugiausiai Lietuvos dviratininkų žūva rudens ar vasaros penktadieniais ir pirmadieniais – užmiestyje, nuo 18 iki 21 val. Tipinis žuvusiojo portretas – 60-70 m. vyras, nedėvintis ryškiaspalvės liemenės. Tokius duomenis pateikė Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija), išanalizavusi 2018–2020 m. eismo įvykius ir apibendrinusi statistinius duomenis.
Pirmą kartą eismo įvykiuose žuvusio dviračio vairuotojo paveikslas buvo sudarytas išanalizavus 2015–2017 m. duomenis. Per pastaruosius trejus metus paveikslas keitėsi nedaug – žuvusiųjų amžius ir metų laikas liko tokie patys, keitėsi savaitės diena ir paros laikas, kada daugiausia žuvo dviračių vairuotojų.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. Lietuvos keliuose žuvo 15 dviračių vairuotojų (plg. 2019 m. – 11). Net 81 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo dviračių vairuotojai, įvyko valstybinės reikšmės keliuose. Daugiau nei pusė žuvusiųjų nevilkėjo liemenės su šviesą atspindinčiomis juostomis ir (ar) važiavo techniškai netvarkingu dviračiu. Kelių direkcija, siekdama išsiaiškinti, kaip dažnai dar pasitaiko atvejų, kai dviratininkai per mažai rūpinasi savo saugumu: važiuoja be ryškiaspalvių ar reikalavimų neatitinkančių liemenių, saugos reikalavimų neatitinkančiais dviračiais, pradeda vykdyti projektą – dviračių vairuotojų stebėseną valstybinės reikšmės keliuose.
Pirmame šio projekto etape gegužės–birželio mėnesiais planuojama stebėti dviračių vairuotojus Klaipėdos, Tauragės, Telšių, Kauno, Šiaulių apskričių mažesniuose miesteliuose, kaimo vietovėse, t. y. ten, kur dviratis yra gana populiari susisiekimo priemonė, reikalinga nuvažiuoti į darbą, parduotuvę ar kt. Vėliau stebėsena bus vykdoma ir kitose apskrityse.
„Dviratis yra patogi transporto priemonė, kuri naudojama ir laisvalaikiui praleisti, ir kaip susisiekimo priemonė. Deja, dviračių vairuotojai priklauso ir labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių grupei, todėl ypač svarbu pasirūpinti saugumu – važiuoti techniškai tvarkingu dviračiu, o važiuojant važiuojamąja dalimi privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę. Šio projekto tikslas – išsiaiškinti (pamatyti) realią padėtį, kaip dviratininkai naudoja saugumo priemones, ar jų dviračiai techniškai tvarkingi,“ – kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Direktorius akcentavo, kad stebėsenos rezultatai padės išanalizuoti situaciją ir tiksliau suplanuoti vietas, kuriose reikėtų suorganizuoti akcijas, skirtas dviračių vairuotojams. Akcijų metu dviratininkams bus primintos pagrindinės dviračių vairuotojų taisyklės, atsakyta į aktualius klausimus, suteiktos konsultacijos, kaip tinkamai paruošti dviratį kelionei.
Kelių direkcija primena, kad dėvėdamas ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ar turėdamas veikiančius baltos ir raudonos šviesos žibintus, kaip to reikalauja Kelių eismo taisyklės, dviratininkas užmiesčio kelyje tampa geriau pastebimas kitų transporto priemonių vairuotojams ne tik tamsiu paros metu, bet ir esant prastoms meteorologinėms sąlygoms ar netgi dieną skaisčiai šviečiant saulei.
Saugaus eismo ekspertai rekomenduoja visiems dviratininkams dėl jų pačių saugumo dėvėti šalmą. Kelių eismo taisyklės nustato, kad dviračio vairuotojas iki 18 metų, važiuodamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.
Lietuvos kelių direkcija
17,554 peržiūrų (-a)