Praėjusią savaitę vykusiame Tarybos posėdyje rajono politikai karštai svarstė galimybę, kaip ekologiškais autobusais atnaujinti „Kretingos autobusų parką“ iš Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) Kimato kaitos programos lėšų. Tačiau po nemenkų ginčų, kokie autobusai reikalingesni – varomi elektra ar dujomis – nepasiekę bendro sutarimo šios idėjos atsisakė.
Savivaldybės dalis būtų bent 400 tūkst. eurų
Buvo svarstoma mažų mažiausiai už milijoną eurų įsigyti 4 miesto-priemiesčio autobusus. Preliminariais skaičiavimais, vienas toks suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas autobusas kainuoja apie 250 tūkst. eurų. Tokiu atveju iš savivaldybės biudžeto vistiek būtų reikėję skirti apie 400 tūkst. eurų. Į šią Savivaldybės būtinąją prisidėti prie projekto dalį ir buvo orientuojamasi sprendimo projekte, tačiau nedetalizuota, kokius konkrečius autobusus ketinama pirkti – varomus elektra ar dujomis.
Tarybos opozicijos atstovams nekilo abejonių, kad reikia pasinaudoti galimybe ir įsigyti ekologiškus autobusus. Ir ne bet kokius, o būtent elektrinius, kaip pabrėžė Jolita Vaickienė, siūlydama sekti Vilniaus, Kauno, Talino pavyzdžiais. Tačiau, kiek galėtų kainuoti elektra varomas autobusas, niekas nesiryžo pasakyti. Be to, kol kas Kretinga neturinti įkrovimo stotelių, kurių įrengimas taip pat pareikalautų papildomų išlaidų. Kaip, beje, ir papildymo dujomis.
Neatliko namų darbų?
Vienintelio daugumoje dirbančio „valstiečio“ Konstantino Skieraus nuomone, sprendimo projektas tinkamai neparuoštas, o mero Antano Kalniaus sudaryta darbo grupė savo darbo neatlikusi: „Darbo grupė neatliko „namų darbų“, todėl dabar mes „plaukiojame“. Reikėjo išsiaiškinti, kas Autobusų parkui labiausiai tiktų, kiek ir kas gali kainuoti, pateikti pasiūlymus ar rekomendacijas. Jų mes, deja, neturime“.
Priekaištų turėjo ir Administracijos direktorius Egidijus Viskontas, pasigedęs tokiam sprendimo projektui reikalingos informacijos – ekspertų išvadų bei rekomendacijų, kaip toliau plėtoti Autobusų parką bei pagerinti infrastruktūrą.
Šiandien – per didelė prabanga
Valdančiosios daugumos atstovai ragino Tarybos narius nesusikoncentruoti tik į elektra varomus autobusus.
„Suprantama, kad ateityje bent jau po miestą važinės tik elektra varomi autobusai. Tačiau dabar tai būtų per didelė prabanga rajono biudžetui. Atnaujinti Autobusų parką reikia po truputį ir pagal galimybes. Šiandien galime orientuotis į dujinius autobusus. Kas tinka Vilniui, Klaipėdai ar Talinui, nebūtinai turi tikti Kretingai“, – sakė Tarybos narys Dovydas Bajoras.
Atremdamas kaltinimus meras Antanas Kalnius tikino, jog darbo grupė ir neturėjusi tikslo paruošti sprendimo projektą: „Darbo grupė ir turi išsiaiškinti situaciją Autobusų parke bei pateikti pasiūlymus, kokius sprendimus priimti, kaip atnaujinti parką“, – sakė A. Kalnius.
Lauks, kol atpigs
Įsiaudrinę Tarybos nariai lyg ir užmiršo, kokį sprendimo projektą svarsto. Aiškinamajame rašte parašyta, kad minimos programos lėšos bus skiriamos elektra varomoms, naudojančioms suslėgtąsias arba suskystintąsias gamtines dujas arba bet kokią išvardintų energijos tipų kombinaciją transporto priemonėms įsigyti. Tačiau niekur neparašyta, kad gavus lėšas reikės pirkti būtinai elektrinį arba būtinai dujinį.
Tik Tarybos nariui Juozui Mažeikai atkreipus kolegų dėmesį į tai, kad gaištamas laikas diskusijai dėl skubotai parengto sprendimo projekto, politikai susizgribo ir nutarė balsuoti. Balsų dauguma, nors ir su trukdžiais (kažkas, tikriausiai, vėl paspaudė ne tą mygtuką), nutarta pasiūlytam sprendimo projektui nepritarti ir palaukti geresnių laikų – gal vėliau dar kartą atsirasianti galimybė įsigyti ekologiškų autobusų pigiau.
6,183 peržiūrų (-a)