Socialiniuose tinkluose pasirodė sąmokslo teorijų, esą prekybos centruose, prekės, pažymėtos žalios atogražų varlytės simboliu yra apnuodytos genetiškai modifikuotais organizmais bei siejamos su Bilo Gates‘o fondo vardu. Žinia visiškai šviežia sąmokslo teorija žaibiškai tebeplinta viešoje socialinėje erdvėje.

Dar šį pasavarį sąmokslo teorija apie „Rainforest Alliance” logotipą buvo populiari Vokietijoje, paskui – nusirito per visą pasaulį. O šiandien atkeliavo ir iki Lietuvos. Šiandien daugelis žmonių gauna žinutes nepirkti produktų su šia etikete.

Kas gi yra ta žalioji atogražų varlytė?

Tai yra “The Rainforest Alliance” organizacijos logotipas. Tai “Atogrąžų miškų aljansas“. Ši organizacija laikosi filosofijos, kad gyvybė Žemėje yra subalansuota tarpusavyje priklausanti sistema. „Rainforest Alliance“ antspaudas neva skatina kolektyvinius veiksmus žmonių ir gamtos labui. Kaip rašoma tam skirtoje interneto svetainėje, prekės, pažymėtos varlytės logotipu turėtų reikšti tvarumą bei ekologinį požiūrį nuo ​​ūkių ir miškų iki prekybos centro kasos. Antspaudas leidžia atpažinti ir pasirinkti gaminius, kurie prisideda prie geresnės žmonių ir planetos ateities.

„Kai ant gaminio matote mūsų mažą varlytę, tikriausiai žinote, kad tai reiškia kažką teigiamo. Tačiau ar kada nors norėjote sužinoti daugiau apie tai, kas slypi už antspaudo ir kaip tiksliai pasirinkę produktą su Rainforest Alliance sertifikuotu antspaudu, žmonės ir gamta gali klestėti darniai?“, – klausiama svetainėje.

„Rainforest Alliance“ sertifikavimo programa Antspaudas reiškia, kad sertifikuotas produktas buvo pagamintas naudojant metodus, kurie palaiko tris tvarumo ramsčius: socialinį, ekonominį ir aplinkosauginį. Nepriklausomi trečiųjų šalių auditoriai, kurie yra labai svarbūs bet kurios sertifikavimo programos vientisumui, įvertina ūkininkus pagal reikalavimus visose trijose srityse prieš suteikdami arba atnaujindami sertifikatą.  „Mūsų duomenimis pagrįstos sertifikavimo programos pabrėžia įsipareigojimą nuolat tobulėti, vykdant tvarumo mokymus ir aiškią naudą ūkininkams“, – rašoma organizacijos sveiatinėje. Miškai: šios ekologinės buveinės yra labai svarbios visų gyvų būtybių Žemėje išlikimui. Mokymo ir sertifikavimo programos skatina geriausią praktiką saugant stačius miškus, užkertant kelią pasėlių plotų plitimui į miškus; medžių, dirvožemio ir vandens kelių sveikatos puoselėjimas; ir saugoti vietinius miškus. Klimatas: miškai yra galingas natūralus klimato ramstis. Sertifikavimo programose skatinami atsakingi žemėtvarkos metodai, kurie padidina anglies kaupimąsi ir padeda vengti miškų naikinimo, dėl kurio į atmosferą išmetama šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Į žemės ūkio mokymo ir sertifikavimo programas įtraukta klimato požiūriu pažangi praktika padeda ūkininkams ugdyti atsparumą sausroms, potvyniams ir erozijai. Žmogaus teisės. Sertifikatas gerina kaimo žmonių teises. Nors jokia sertifikavimo programa negali užtikrinti, kad nebus pažeistos žmogaus teisės, standartinės ir užtikrinimo sistemos pateikia patikimas strategijas, skirtas įvertinti ir spręsti vaikų darbo, priverstinio darbo, prastų darbo sąlygų, mažo atlyginimo, lyčių nelygybės ir vietinių teisių į žemę pažeidimus vertinimo ir sprendimo būdus. Nepriklausomi tyrimai rodo, kad sertifikuotų ūkių darbuotojai dažniau turės geresnes darbo sąlygas, asmenines apsaugos priemones ir darbo apsaugą. Pragyvenimo šaltiniai. Šis požiūris grindžiamas supratimu, kad ekosistemų sveikata ir kaimo bendruomenių ekonominis stabilumas yra tarpusavyje susiję. Smulkių ūkininkų ir miškų bendruomenių tvaraus pragyvenimo galimybių gerinimas yra veiksmingiausias būdas kaimo žmonėms išbristi iš skurdo, o sertifikavimas duoda išmatuojamą finansinę naudą ūkininkams ir miškų bendruomenėms visame pasaulyje. Varles mokslininkai vadina bioindikatoriais, o tai reiškia, kad sveika varlių populiacija rodo sveiką aplinką (taip pat yra atvirkščiai). „Rainforest Alliance“ daugiau nei prieš trisdešimt metų savo talismanu pasirinko raudonakę medžių varlę, nes šis varliagyvis dažniausiai sutinkamas neotropiniuose regionuose.

Ką sako sąmokslo terorijos?

Kiekvienoje sąmokslo teoroijoje yra dalis tiesos. Juo labiau, kad didžioji dalis konspiracijos teorijų vienaip ar kitaip jau išsipildė.  Viename iš straipsnių internete rašoma, jog „Rainforest Alliance“ logotipas yra ne auksinė nuodingoji varlė (simbolizuojanti auksinį milijardą), o raudonakė medžių varlė. Varlė logotipe turi simbolinę sveikos aplinkos bioindikatoriaus reikšmę ir neturi nieko bendra su „auksiniu milijardu“ – sena sąmokslo teorija, pagal kurią pasaulio elitas siekia sukaupti pasaulio turtus ir išteklius, palikdamas tik 1 milijardą gyventojų. Likusi planetos dalis esą turi kentėti ir badauti. Be to, šis logotipas nesusijęs su Billu Gatesu. Todėl visiškai neteisinga teigti, kad gaminiai su šiuo antspaudu yra būtent jo. Citatos pabaiga. Įraše socialiniame tinkle „Facebook“ pateikiamos įvairių prekių ženklų nuotraukos su „Rainforest Alliance“ logotipu, įskaitant nuotrauką su tekstu serbų kalba, teigiančią, kad logotipe esanti varlė yra pati nuodingiausia varlė pasaulyje, galinti nužudyti 10–20 žmonių. Įrašo aprašyme teigiama: „Mano draugas man pranešė, kad Billo Gateso nuodai atkeliavo į Vokietiją. Jie nesustos, kol nepasieks auksinio milijardo. Tik nuo mūsų priklauso, ar kovosime, ar leisime saujelei žmonių mus sunaikinti.“ Priešingai nuotraukoje parašytam teiginiui, kad „Rainforest Alliance“ logotipas yra ne auksinė nuodinga varlė. Tai raudonakė medžių varlė. Dažnai ją galima rasti neotropiniuose Pietų Amerikos regionuose, kur Aljanso įkūrėjai prieš 30 metų pradėjo dirbti su atogrąžų miškų apsauga. Todėl varlė ant logotipo neva turi simbolinę reikšmę. Kitame straipsnyje faceboock,e  rašoma: „beje, šie gyvūnai laikomi sveikos aplinkos biologiniais rodikliais. Tai, kad kai kurie prekių ženklai turi logotipą, nereiškia, kad jie skirti gyventojų kontrolei. Iš tiesų šis logotipas reiškia, kad produktas buvo pagamintas naudojant metodus, kurie palaiko tris tvarumo ramsčius: socialinį, ekonominį ir aplinkos ramstį. Nepriklausomi auditoriai prieš suteikdami ar atnaujindami tokį sertifikatą vertina ūkininkus pagal visų trijų sričių reikalavimus. Siekiama, kad pirkėjas per antspaudo logotipą būtų informuotas apie produktus, kurie prisideda prie geresnės planetos ir žmonių ateities“. Citatos pabaiga. Be to, įraše teigiama, kad už „nuodus“ atsakingas filantropas Billas Gatesas, t. y., kad šiuo antspaudu pažymėti produktai yra jo. Pasak faktų tikrintojų, Billo ir Melindos Geitsų fondas „Rainforest Alliance“ skyrė dotaciją tik vieną kartą, dar 2007 m. – 5 343 025 USD žemės ūkio plėtrai, o įgyvendinimo laikotarpis – 53 mėnesiai.  Kita vertus, „auksinis milijardas“ yra sena sąmokslo teorija, pagal kurią pasaulinis elitas siekia sukaupti išteklius ir turtus, todėl likusi planetos dalis privalo kentėti ir badauti. Ši sąmokslo teorija dažnai minima Rusijos prezidento Vladimiro Putino kreipimuose, taip pat naudojama ir kitų aukštų Kremliaus pareigūnų. Šiame kontekste praėjusių metų liepą Putinas savo kalboje Maskvoje sakė: „Vadinamojo auksinio milijardo visiško dominavimo modelis yra nesąžiningas“. Iškart po to jis paklausė: „Kodėl šis auksinis milijardas virš visų pasaulio gyventojų turėtų dominuoti ir primesti savo elgesio taisykles“?

Atogražų varlė negerantuoja tvarumo

Arčiau tiesos yra kita sąmokslo terorija, jog maisto korporacijos nesąžiningais būdais mėgina įsigyti „Atogražų aljanso“ logotipą, nes jau yra praradusios reputaciją dėl produktuose naudojamų genetiškai modifikuotų organizmų ar pesticidų. Todėl vartotojų teisių organizacijos ne kartą buvo išreiškusios nuogastavimus, jog „Atogražų aljanso“ taip vadinamas patikimumo logotipas tikrai negarantuoja tvaraus ir ekologiško produkto, nes yra tiesiog nuperkamas už pinigus. Tai gali būti vienas iš būdų apgauti vartotoją, pavyzdžiui, siekiant parduoti produktus su svirpliena.  Marketingo komunikacijose yra žinomi būdai, kaip dirbtinai kuriamos sąmokslo teoroijos prekės ženklui populiarinti. Pavyzdžiui, per socialinius tinklus paskleidžiama „pasipiktinimo banga“ dėl kokio nors produkto ar paslaugos. Marketologams nėra svarbu, ar vartotojai apie produktą galvoja gerai, ar blogai, nes tiklas – prekės vardo populuarumas. Vėliau „faktų tikrintojai“ sąmokslo teorijas „paneiga“. Tačiau konkreti prekė būna jau išreklamuota su mažiausiomis sąnaudomis.  Pagal socialinių tinklų ir užsienio žiniasklaidos pranešimus parengė Gintaras Mikšiūnas

 8,874 peržiūrų (-a)

55% LikesVS
45% Dislikes