Ankstyvą trečiadienio rytą iš Vilniaus geležinkelio stoties išvyko pirmasis LTG grupės keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ traukinys į Rygą. Pirmuosius daugelio itin laukto naujojo maršruto keleivius pasitiko šventiškai apšviestas pagrindinis stoties peronas, muzika ir žiemišką rytą šildančios staigmenos. Tačiau Pajūrio ir Žemaitijos gyventojams ši naujovė kol kas nepatogi.

 Naujos tvarios geležinkelių jungties pristatymo renginyje  Lietuvos ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė, susisiekimo ministras Marius Skuodis, LTG vadovas Egidijus Lazauskas ir kiti garbūs svečiai, vykstantys į Rygą susitikti su Latvijos delegacija. 

Į Rygą traukiniu kasdien

Nuo šiandien traukiniai kasdien kursuos tiesioginiu maršrutu Vilnius–Kaišiadorys–Šiauliai–Joniškis–Jelgava–Ryga.

„Patogus ir greitas susisiekimas tarp Vilniaus ir Rygos geležinkeliu – aplinkai draugišku būdu, atliepia labai glaudžius mūsų šalių santykius ir intensyvius žmogiškuosius kontaktus. Todėl tikiu, kad kelionėms netrūks paklausos, jų dėka bręs dar stipresni kultūriniai ir verslo ryšiai, jos leis patirti ir dar geriau pažinti artimą kaimynystę. Nors galėjo būti realizuotas daugeliu metų anksčiau, toks projektas yra darnaus šalių bendradarbiavimo pavyzdys, kai užsibrėžtus tikslus iš tiesų imamasi darbščiai įgyvendinti“, – sako Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė.

Lietuvos ir Latvijos sostines sujungsiantis keleivinis traukinys – Baltijos šalių Vyriausybių  pasiekto susitarimo rezultatas.

„Kartais sunku paaiškinti, kodėl skaičiuojant ketvirtą mūsų atkurtos nepriklausomybės dešimtį, vis dar neturime reguliarių geležinkelio maršrutų tarp Baltijos šalių. Nors susisiekimui su Lenkija iššūkių visad kėlė skirtingi bėgiai, Baltijos šalyse jie identiški. Dėl to džiaugiuosi, kad išsikėlę tiek metų neįveiktą tikslą – sujungti Vilnių su mūsų artimiausių kaimynių sostinėmis – šiandien šalia Varšuvos galime pridėti ir patogią jungtį į Rygą. Šis maršrutas išties simbolinis tiek žaliojo transporto, tiek ekonominių ir kultūrinių ryšių plėtrai. Viliuosi, kad jį greitu metu pavyks išplėsti iki Talino“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Naujasis maršrutas iškart sulaukė išskirtinio keliautojų susidomėjimo. Skaičiuojama, kad dar iki pirmojo reiso tvarių kelionių entuziastai spėjo įsigyti per 2 tūkst. maršruto Vilnius-Ryga bilietų.

„Kelionės traukiniais visoje Europoje išgyvena renesansą. Mūsų regione taip pat ryškėja geležinkelio – kaip susisiekimo stuburo – reikšmė. Kartu su visa LTG grupės komanda nuolat ieškome sprendimų, kaip kurti judėjimo pažangą, o ši nauja kryptis – naujausias jų. Nuo šiandien Latvijos sostinė taps pasiekiama dar tvariau, paprasčiau ir, nemažiau svarbu, kasdien. Tikimės, kad šią kryptį atras kuo daugiau traukiniautojų – patogiai ir saugiai keliaujančių laisvalaikiu ar į darbus, ieškančių naujų atradimų“, – dalijasi LTG vadovas E. Lazauskas.

Kelionės į Rygą bus patogios visiems keleiviams, tarp jų – ir individualių poreikių turintiems žmonėms. Įprasta kelionė traukiniu vidutiniškai truks 4 val. 15 min., tad bus konkurencinga automobiliams.

Traukiniautojai į Rygą taip pat galės gabentis dviračius (iš anksto įsigijus jų pervežimo paslaugą), vežtis rankinį bagažą. Fiksuota dviračio vežimo kaina visame maršrute – 10 Eur. Kaip ir Lietuvoje, kelionės į Rygą bus draugiškos gyvūnams – tereikės turėti galiojantį Europos gyvūno augintinio pasą bei laikytis sanitarinių ir higienos reikalavimų. Maži specialiuose krepšiuose gabenami augintiniai galės keliauti nemokamai, o didesni – už fiksuotą 5 Eur mokestį. Traukinyje keleiviai galės užsisakyti užkandžių ir gėrimų.

Lietuvos teritorijoje kursuojančiuose traukiniuose dirbs du kelionių palydovai, o maršruto atkarpoje Jelgava–Ryga – prisijungs dar vienas latviškai kalbantis palydovas: Lietuvoje klientai bus aptarnaujami lietuviškai ir angliškai, o Latvijoje (atkarpoje Jelgava-Ryga) – ir latviškai.

Keliaujantiems tarptautiniu maršrutu primenama su savimi turėti asmens tapatybės dokumentus. „Eurail“ kelionių pasas galioja visuose LTG Link maršrutuose, kai kuriuose yra taikomas vietos rezervavimo mokestis, tad  šių bilietų turėtojai taip pat galės keliauti tarp Lietuvos ir Latvijos.

Traukiniai į Rygą iš Vilniaus išvyks kiekvieną dieną 6 val. 30 min., iš Kaišiadorių – 7 val. 14 min., iš Šiaulių – 8 val. 51 min., iš Joniškio – 9 val. 30 min. Į Jelgavą traukinys atvyks 10 val. 06 min., o į Rygos centrinę stotį – 10 val. 43 min. Iš Rygos į Vilnių traukinys kiekvieną dieną išvyks 15 val. 28 min., iš Jelgavos – 16 val. 08 min. Šis traukinys Šiaulius pasieks 17 val. 21 min, o Vilnių – 19 val. 51 min.

Standartinis traukinio bilietas tarp sostinių kainuos 24 eurus, klientai galės rinktis keliones įprastoje arba pirmoje klasėje.

Pajūrio ir Žemaitijos gyventojai liko nuskriausti

Paaiškėjo, kad beveik pusei Lietuvos šis naujas marštutas visiškai nepatogus. Palikti automobilį namuose ir vykti į Latvijos sostinę, pavyzdžiui iš Kretingos, Plungės ar Telšių, juo labiau – iš Klaipėdos, neapsimoka, nes tokia kelionė užtruks beveik 6-7 valandas. Priežastis – nesuderinti tarp savęs keleivinių traukinių maršrutai.

Pavyzdžiui, norint traukinių vykti iš Kretingos į Rygą, persėdimo Šiauliuose reiktų laukti pusantros valandos. Pirmasis traukinys Klaipėda-Šiauliai-Vilnius, stojantis Kretingos geležinkelio stotyje, išvyksta 05.25 val, o į Šiaulius jis atvyksta 07.21 val. Traukinys Vilnius-Ryga Šiaulius pasiekia 08.51 val. Taigi, Šiaulių stotyje Rygos traukinio tenka laukti 1 val. 30 min.

Grįžti traukiniu iš Rygos į Klaipėdą, taip pat būtų problematiška, nes Šiaulių stotyje persėdimo tektų laukti beveik 2 valandas. Traukinys iš Rygos į Šiaulius atvykta 17.21 val., tuo tarpu iš Šiaulių Klaipėdos kryptimi vykstančio trauktinio reikia laukti 19.21 val. Todėl kelionė iš Klaipėdos ar Kretingos į Rygą užtrunka apie 6 val, o atgal – beveik 7 val.

Šios problemos sprendimas gali būti paprastas. Būtina paleisti papildomą traukinį Klaipėda-Šiauliai, labiau suderintą su Rygos traukiniu, arba specialių autobusą, jungiantį Šiaulių geležinkelio stotį su Žemaitijos bei Pajūrio rajonais.

Susisiekimo ministerijos ir „Švyturio“ informacija

 295 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes