Vasario 21 d. Seimo Ekonomikos komitetas parlamentinės kontrolės tvarka svarstė klausimą „Viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystymosi tendencijos Lietuvoje“.

Pažymėtina, kad iki 2024 m. Lietuvoje buvo įrengta daugiau nei 1000 vnt. viešųjų elektros krovimo stotelių, kurių skaičius ir toliau sparčiai auga. Viešąsias elektros krovimo stoteles Lietuvoje įrengia ne tik didieji elektros energijos tiekėjai, bet ir kitos įmonės. Daugėjant elektra varomų automobilių skaičiui,  būtina užtikrinti pakankamą viešųjų krovimo stotelių skaičių ir tinkamą prieigą prie jų, taip pat užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę.

Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius pažymėjo, kad nei Europos Sąjungos lygmeniu, nei Lietuvoje nėra nustatytų bendrų reikalavimų, kuriuos turėtų atitikti viešojo elektros krovimo stotelės. Pastebėtina, kad stotelės įrengiamos tiekėjų nuožiūra, o tai ne visada patogu ir prieinama vartotojams.

Šiuo metu norint pasinaudoti viešojo įkrovimo stotelėmis, vartotojui reikia prisitaikyti prie kiekvieno tiekėjo ne tik techninių sprendimų (skirtingas pakrovimo stotelių galingumas / pakrovimo greitis, kai kuriose stotelėse reikia turėti nuosavą krovimo laidą), bet ir prie skaitmeninių technologijų sprendimų (kiekvieno tiekėjo stotelėse būtina naudoti tik tiekėjo sukurtą programėlę). Be to, viešojo elektros krovimo stotelėse yra eliminuota galimybė atsiskaityti banko kortelėmis ar grynaisiais pinigais. Viešojo elektros krovimo stotelės dažnai įrengiamos nepatogiose vartotojui vietose, jos yra nutolę nuo pagrindinių kelių ar traukos taškų.

Komitetas, išklausęs viešųjų elektros krovimų stotelių operatorių ir vartotojų pastebėjimus, siūlo Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms, pagal kompetenciją, parengti Viešųjų elektros pakrovimo stotelių įrengimo ir paslaugų teikimo taisykles, kuriose būtų apibrėžta:

-viešojo elektros krovimo stotelių bendri techniniai parametrai;

-kainos formavimo būdai (pvz., eur/kw);

-atsiskaitymo būdai ne tik per programėlę, bet ir banko kortele, telefonu ir pan.;

-galimybė vartotojams naudotis savo elektros tiekėjo elektros energija (už viešojo krovimo stotelės operatoriaus ar valdytojo nustatytą pasinaudojimo stotele kainą);

-galimybė pirkti (naudoti įkrovimui) ne tik viešojo įkrovimo stotelės valdytojo teikiamą elektros energiją, bet ir kitų elektros tiekėjų tiekiamą elektros energiją sumokant viešojo krovimo stotelės operatoriui ar valdytojui nustatytą pagrįstą pasinaudojimo stotele (infrastruktūros) mokestį.

K. Starkevičius teigia, kad atsiradus Viešųjų elektros pakrovimo stotelių įrengimo ir paslaugų teikimo taisyklėms, vartotojai galėtų daug paprasčiau naudotis pakrovimo stotelių paslaugomis ir gauti kokybiškas paslaugas už gerą kainą, o Lietuva taptų viena iš pirmaujančių šalių, nustačiusių bendrą tvarką Viešųjų pakrovimo stotelių įrengimui ir naudojimuisi jomis.

Ekonomikos komitetas, be kita ko, siūlo Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms įvertinti esamą padėtį ir imtis veiksmų reglamentuojant sparčiai besivystantį viešųjų elektros pakrovimo stotelių tinklo įrengimą, nustatant taisykles, kurios užtikrintų vartotojams galimybę patogiai, tinkamai ir už konkurencingą kainą naudotis šia paslauga.

 158 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes