Darbėnų miestelio gyventojams bei vykstantiems pro šalį Šventosios kryptimi buvo keista stebėti, jog praėjusią vasarą apleistoje geležinkelio stotyje įsisuko dirbti geležinkeliečiai ir jų sunkioji technika. Buvo pjaunama žolė, naikinami krūmai, valomos pakelės.
Žmonės kraipė galvas ir jau beveik patikėjo stebuklu: nejaugi ketinama atgaivinti apleistą geležinkelio ruožą iš Kretingos į Skuodą? Gal kam nors Vilniuje sąžinė prabilo? Gal atsirado koks investuotojas, ar naujas savininkas, kuris ėmėsi gražinti aplinką?
Gal šis ruožas jau parduotas? Tačiau Skuodo geležinkelis už Darbėnų pervažos baigiasi krūmuose. Tvarkyta tik pati stoties teritorija, išardyti nereikalingi seni dar caro laikais kloti bėgiai, o šalia jų – sukrauti nauji, šiuolaikiniai.
Paskutinis keleivinis traukinys čia apsilankė prieš daugiau kaip 20 metų. Prekinių vagonų sąstatai Darbėnuose apsilankydavo ir iki šių dienų, tačiau jie atveždavo tik akmenis iki „Žemaitijos granito“ ir išveždavo statybininkams ir kelininkams pagamintą produkciją. Ruožą iš dalies prižiūrėjo pati įmonė.
Daugiau niekam tos stoties nereikėjo. Ir staiga, prieš metus ji buvo pradėta tvarkyti. Šiandien čia sandėliuojami kažkokie bėgiai, lyg kažkas ruoštųsi dideliems darbams – gal renovuoti apleistą geležinkelio ruožą? Gal net iki Skuodo?
Juk kažkada verslininkai siūlė šįą istoriškai svarbią geležinkelio atkarpą išgelbėti, nes ji Lietuvai būtų labai naudinga. Mūsų šaliai įstojus į Europos Sąjungą, išmintingiau būtų buvę šią geležinkelio šaką sustiprinti, nes per čia – tiesiausias kelias iš Klaipėdos susisiekti su Ryga ir Liepoja. Iš ten krovinių ir keleivių srauto perspektyva – didelė. Tačiau šios klaidos nebeįmanoma pataisyti, nes tokio projekto kaina – labai didelė ir niekas nežino, ar investicijos atsipirks?
Taip pat būta verslininkų siūlymų išsinuomoti Kretingos-Skuodo geležinkelį pramoginiais tikslais. Prieš daugiau kaip 15 metų, kai susisiekimo ministru buvo Algirdas Butkevičius, buvo svarstoma idėja, jog vertėtų tvarkyti šį geležinkelį ir sieti jį su Palangos tarptautinio oro uosto plėtra, bei Šventosios uostu.
Ir tik prieš kelis mėnesius paaiškėjo, kad investuotojas į Darbėnus tikrai ateina. Tačiau ne bet koks, o daniško kapitalo, nori statyti čia vandenilio ir metanolio fabriką. Kadangi daugiau jokios informacijos nėra, belieka spėlioti, ar nebuvo ruoštasi danų atėjimui į Darbėnus dar prieš metus, kai buvo pradėta tvarkyti Darbėnų geležinkelio stotis?
„Lietuvos geležinkeliai“ į „Švyturio“ paklausimą, kam šiuo metu priklauso Darbėnų geležinkelio stotis, ar ji nėra parduota, išnuomota ir kokiu tikslu buvo atliekami darbai, kol kas neatsakė. Tikmės, jog atsakymą artimiausiu metu gausime.
Kol kas žinoma tik tiek, kad geležinkelio atkarpa nuo Kretingos iki Darbėnų išlaiko privažiuojamojo kelio statusą, traukinių eismas toliau į Skuodo pusę yra uždraustas, bėgiai apleisti, vietomis išardyti. Pati stotis panaši į apleistą paminklą, kuris atrodo klaikiai ir šventvagiškai. Po karo iš Darbėnų stoties buvo vežami žmonės į Sibirą, tačiau pagarbos šiam istotiniam objektui – jokios.
Gintaras Mikšiūnas
Autoriaus nuotraukos
1,728 peržiūrų (-a)