Spalio 28 d. vykusiame Kretingos r. savivaldybės Ūkio, kaimo ir aplinkosaugos komiteto posėdyje tarybos narys Giedrius Petreikis iškėlė klausimą, o kokia situacija dėl tunelio, ar tilto Kretingos mieste per geležinkelio stotį Palangos gatvėje.
Juk apie tunelį arba tiltą per Kretingos geležinkelio stotį buvo pradėta kalbėti dar 2020 metais.
Ūkio, kaimo ir aplinkosaugos komiteto posėdyje šiuo klausimu pasisakė Vietinio ūkio ir turto valdymo skyrius Vedėja Sigutė Jazbutienė. Anot jos, šiuo metu padėtis tokia, kad įmonė „LTG infra“ rengia projektavimo užduotį. Lietuvos geležinkelių sistemai priklausanti bendrovė buvo pateikusi pirminį variantą suderinimui savivaldybėje.
Pasak S.Jazbutienės, Kretingos r. savivaldybė surašė savo pastabas ir jas išsiuntė atgal bendrovei „LTG infra“. Šiuo metu esą laukiama, ar į Kretingos savivaldybės pastabas bus atsižvelgta, nuo to esą priklauso, ar savivaldybė pritars geležinkeliečių pateiktai užduočiai? Taip pat buvo pastebėta, jog šiais metais lėšų iš savivaldybės biudžeto dar nereikės.
Mero Antano Kalniaus teigimu, tame rašte, kuriame buvo nurodyta, ar turi būti įrengtas pėsčiųjų tiltas, ar tunelis, „LTG infra“ projektuotojai bando suformuoti tokią užduotį, kad būtų galima nagrinėti abu variantus: ir tunelio, ir tilto. Meras pastebėjo, jog Kretingos savivaldybei netiktų pėsčiųjų tilto variantas, todėl kad yra tunelis yra geriau. Ir tai esą nulėmė kelios priežastys.
Apie jas esą buvo diskutuota dar praėjusios tarybos kadencijoje ir buvo nutarta, kad geriau būtų, jog Palangos g. geležinkeliečiai įrengtų požeminį praėjimą su keltuvais neįgaliesiems. Viena tokio apsisprendimo priežasčių yra ta, jog vakarinėje Kretingos dalyje yra mokykla, darželis, o buvusio Lapyno rajone – daug senos statybos pastatų, kuriuose gyvena vyresnio amžiaus žmonės, kuriems judėti į centrą laiptais per pėsčiųjų tiltą būtų sudėtingiau. Todėl esą „LTG infra“ projektuotojams buvo iškelta užduotis projektuoti ne tiltą, o tunelį.
Tarybos narys Steponas Batuonis pastebėjo, jog reikia galvoti plačiau, apie tai, kaip dvi miesto dalys, kurias skiria geležinkelis, galėtų susisiekti ekstremaliomis situacijomis. Karo atveju susprogdinti tiltą būtų lengviau, tuo tarpu rengiant požeminę perėją, ją reiktų numatyti tokią, kad galėtų pravažiuoti bent vienas automobilis. Ar bus pėsčiųjų tilto formos perėja ar tunelis – tai esą, pasak Tarybos nario, neišsprendžia esminių dalykų ekstremaliomis aplinkybėmis. Ir dar vienas dalykas, anot S.Baltuonio, nereiktų branginti projekto.
Reiktų priminti, jog apie tiltą arba tunelį pradėta kalbėti dar prieš ketverius metus. 2020 m. Rugsėjo 28-ąją įvykusiame neeiliniame Strateginio planavimo tarybos posėdyje nuspręsta tartis su Susisiekimo ministerija dėl požeminės perėjos su keltuvais neįgaliesiems įrengimo prie Kretingos geležinkelio stoties.
Gintaras Mikšiūnas
428 peržiūrų (-a)