„Bolt“ paspirtukų dalijimosi paslauga Kretingoje buvo pradėta teikti 2024 m. gegužę, ir tai buvo keturioliktasis miestas Lietuvoje, kuriame veikė ši paslauga. Tačiau, remiantis kitais pavyzdžiais, „Bolt“ sprendimas nutraukti paspirtukų nuomos paslaugas tam tikruose miestuose dažniausiai siejamas su maža rinka.
Praėjusiais metais Utenoje ir Ukmergėje, „Bolt“ nutraukė paslaugas dėl mažos paklausos, kuri finansiškai nepateisino paslaugos teikimo. Kretinga, būdama mažesnis miestas, taip pat susidūrė su panašia situacija, kai paspirtukų naudojimas nebuvo pakankamas.
Mažeikiuose „Bolt“ pasitraukė dėl nesutarimų su savivaldybe dėl parkavimo aikštelių įrengimo ir jų tankumo. Kretingos savivaldybė galėjo nustatyti panašius reikalavimus, pavyzdžiui, dėl tvarkingo paspirtukų parkavimo ar infrastruktūros, o „Bolt“ galėjo nuspręsti, kad jų įgyvendinimas nėra ekonomiškai pagrįstas.
Pasak Manto Čižo, Regional PR Manager | CEE, atsovo šį sezoną paspirtukų nuomos paslauga Kretingoje tiktai nebus teikiama. „Tačiau ateityje, įvertinus situaciją rinkoje, svarstysime galimybę veiklą atnaujinti“, – sakė įmonės atstovas.
Tuo tarpu patys „Bolt“ paspirtukai niekur nedingsta. Jie, anot šias paslaugas teikiančios bendrovės, kartais perkeliami į kitus miestus, kur didesnė paklausa, ypač sezono metu, arba perskirsto resursus plėtrai į naujas rinkas. Kretingoje paslauga galėjo būti nutraukta dėl mažesnio turistų srauto ne sezono metu arba dėl vidinių „Bolt“ strateginių prioritetų.
Vienas iš pagrindinių veiksnių, kodėl Bolt ir panašios paslaugos gali trauktis iš mažesnių miestų, yra ribotas vartotojų skaičius. Paspirtukai dažniausiai populiarūs didmiesčiuose, kur gyventojų tankis ir transporto poreikis yra aukštesni. Mažesniuose miestuose, kur žmonės dažniau naudoja asmeninius automobilius, dviračius arba turi mažiau poreikio naudotis viešuoju transportu, paspirtukų paslaugos gali nesulaukti pakankamai paklausos, kad būtų ekonomiškai pagrįsta jų teikimas.
Mažuose miestuose dažnai trūksta pritaikytos infrastruktūros paspirtukų naudojimui bei jų parkavimui. Tuo tarpu didmiesčiuose paspirtukų naudojimui dažniausiai pritaikomos atskiros juostos arba specialios zonos. Mažuose miestuose tokios infrastruktūros nėra, todėl paspirtukai tampa ne tik nepatogūs naudoti, bet ir pavojingi eismo dalyviams, o tai gali sukelti problemų tiek su saugumu, tiek su miestų valdymu.
Nedideliuose rajonų centruose paspirtukų naudojimas gali būti labai priklausomas nuo sezono. Žiemą ar lietingais mėnesiais, kai oras yra prastesnis, paspirtukų naudojimas mažėja. Tai reiškia, kad paslaugos teikėjams ne visus metus yra ekonomiškai pagrįsta išlaikyti infrastruktūrą ir paspirtukus. Kadangi mažesniuose miestuose dažniausiai nėra didelio vartotojų srauto, Bolt ar panašūs paslaugų teikėjai gali susidurti su finansiniais iššūkiais, kai negali pasiekti reikalingo pelno. Paspirtukų aptarnavimas ir priežiūra reikalauja investicijų, o mažuose miestuose tai gali neatsipirkti, nes paslaugos naudotojų skaičius yra ribotas.
„Švyturio“ informacija

 979 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes

Parašykite komentarą

TAIP PAT SKAITYKITE