Gegužės 28-os vakare Kartenos aerodrome nusileido penki malūnsparniai iš Vokietijos. Tarp atvykusių buvo ir Pasaulinės aeronautikos federacijos (FAI – Fédération Aéronautique Internationale) ultralengvųjų orlaivių skyriaus prezidentas.
Kaip pasakojo Kartenos aerodromo atstovas Maksimas Urasovas, kurio pareiga buvo rūpintis svečių priėmimu ir būtiniausių jų poreikių tenkinimu, FAI skyriaus prezidentas – svarbus asmuo, priimantis svarbiausius sprendimus ultralengvųjų orlaivių sporto vystyme ir taisyklėse, tvirtinant pasaulinio lygio varžybas. Tad Kartenos aeroklubui buvo didelė garbė tokį svečią sutikti neformalioje aplinkoje.
Vokiečiai keliautojai Johannes, Christianas, Berndas, Oliveris, Gisela ir Wolfgangas nesitikėjo puikaus priėmimo Kartenoje.
Pasak M. Urasovo, vokiečių oreivių kelionės planuose apsilankymas Kartenos aerodrome net nebuvo numatytas. Jų išvykimo vieta – Bremenas, o tolimiausias numatytos kelionės taškas buvo Nida. Kartena buvo numatyta kaip šiauriausias taškas, tačiau paliktas lyg ir atsargoje. Vokiečiai planavo iš Kauno skristi tiesiai į Nidą. Tačiau kai jie susisiekė su ULOP federacija dėl informacijos atnaujinimo, tada jiems buvo pasiūlyta užsukti į Karteną ir netgi pasipildyti kuro atsargas. Jie sutiko, nes nenorėjo atgal iš Nidos skristi tuo pačiu maršrutu, norėjo pamatyti daugiau draugiškų aerodromų komandų. Vokiečiai liko labai patenkinti šiuo sprendimu.
„Jiems labai patiko Kartenos aerodromas, nes aplink nėra didelių miestų, todėl skraidymas netrukdo gyventojams. Aerodromas didelis, turi du takus: vieną – šiaurės-pietų kryptimi, kitą – rytų-vakarų kryptimi. Tai leidžia saugiai kilti ir leistis esant bet kokiam vėjui. Tai juos labai nustebino, nes Vokietijoje tokie dideli aerodromai – retenybė“, – pasakojo M. Urasovas.
Kelionės retai apsieina be nenumatytų įvykių. Tik nusileidę, vokiečių oreiviai iškart ieškojo vieno gedimo priežasčių: nebeveikė vieno malūnsparnio (autožyro) elektros prietaisai. Tai nesutrukdė saugiai skristi, naviguoti ir nusileisti, tačiau kilimui būtina bent minimali elektros energija: reikia paleisti kelis vožtuvus, įsukti pagrindinį sraigtą. Pilotai ėmėsi tikrinti įrangą – panaudojo kito autožyro akumuliatorių, rado perdegusį saugiklį ir nusprendė, kad reikalinga nauja baterija. Karteniškiai nuvežė vokiečius į vietines parduotuves, kur rado tinkamą akumuliatorių ir kitas reikalingas dalis. Taip pat papildė apie 100 litrų kuro atsargų.
Kai akumuliatorius buvo pakeistas ir įsitikinta, kad viskas veikia tinkamai, keliautojai pasiruošė tęsti kelionę. Kitas skrydžio plano taškas buvo Nida.
Vokiečiai pasakojo, kad kelionė iš Vokietijos sudaryta iš daugybės mažų sustojimų. Kasdien jie daro iki trijų mažų perskridimų tarp aerodromų, ilgiausia vieno perskridimo trukmė – apie 2 valandas, skrydžio greitis – apie 120-130 km/h. Visa jų kelionė iš Vokietijos iki tolimiausio taško – Nidos, trunka apie 10 dienų. Paprastai suplanuojamos ir kelios rezervinės dienos, kurios gali būti reikalingos dėl nepalankių oro sąlygų.
Pasakodami apie savo kelionių patyrimą, vokiečiai teigė, per kelionę jie įveikia apie 2500 km. Ore jie praleidžia nuo 24 iki 28 valandų. Nakvoja viešbučiuose arba turistams pritaikytuose nuomojamuose būstuose. Kartenos aerodrome tokių patalpų taip pat yra. Tai reiškia, kad tokį turizmą būtų galima vystyti ir mūsų krašte.
Kiekviename aerodrome jų pagrindiniai poreikiai yra paprasti: kuras, tualetas, maistas ir gera kompanija. Kadangi keliaujama atostogų metu, tai svarbu gerai praleisti laiką – pamatyti kažką nauja, pavakarieniauti mieste.
Visos kelionės metu viešbučius užsakinėja vienas atsakingas asmuo – Gisela. Ji taip pat rūpinasi ir finansais. Oreiviai naudoja specialią programėlę, kurioje suveda visas išlaidas ir paskirsto, kas, kiek, kam skolingas, kadangi bendrų pirkinių yra daug.
Pasak M. Urasovo, Kartenos oreivius tokie keliautojai įkvepia ir patiems organizuoti turistinius skrydžius po Lietuvą bei užsienio šalis. Tiesa, į Lietuvoje vykstančius renginius skraidoma pakankamai daug, o turistinių oro kelionių kol kas tik vienetai. Nauji kontaktai Bremene gali padėti planuoti naujas oro keliones.

 379 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes

Parašykite komentarą

TAIP PAT SKAITYKITE