B?ting?s naftos terminalas.

Pirmadien? i? B?ting?s terminalo i?tek?jusi nafta, kaip teigia atsakingos institucijos, i?sisklaid? pati ir nuskendo j?roje. Aplinkosaugai gr?sm? keliantis incidentas es? suvaldytas.

?Ne katastrofa, tik incidentas?

?D?m? d?l oro s?lyg? ? v?jo ir bang? ? i?sklaidyta ? ma?esnius gabaliukus, o ?alta oro ir vandens temperat?ra j? sukoaguliavo ? gumul?lius ir ?i d?m? pati savaime nyksta, t. y. sk?sta?, ? BNS sak? J?r? gelb?jimo koordinavimo centro vadovas Eugenijus Valikovas.

Pirmadien? buvo skelbta, kad naftos d?m?s ilgis siek? apie 4 kilometrus, plotis ? apie 100 metr?. Aplinkos ministerijos teigimu, ? aplink? i?siliejo iki 2 ton? ?aliavin?s naftos.

??ia ne katastrofa, ne avarija, ?ia yra ter?al? vienkartinio i?siliejimo incidentas. Kiekis n?ra didelis, nesukeliantis katastrofinio arba avaringo poveikio gamtai?, ? sak? E.Valikovas. Aplinkos ministerija skelb?, kad preliminari ?ala aplinkai siekia apie 12 t?kst. eur?, j? tur?s atlyginti terminalo valdytoja ? Lenkijos koncerno ?Orlen? ?mon? ?Orlen Lietuva?.

Gr?sm? gyv?nijai minimali?

Gruod?io 28 d., k? tik po ?vykusios avarijos (ar, kitaip vertinant ? incidento?) Aplinkos ministras Simonas Gentvilas kalb?jo, kad ?ala aplinkai priklausys nuo meteorologini? veiksni?, o did?iausi? pavoj? ter?alai kelia j?roje ?iemojantiems pauk??iams ? ?vairioms antims. Bet, ministro ?od?iais tariant, ter?al? kiekis palyginti nedidelis, tod?l gyv?nijai gr?sm? minimali.

Institucij? vertinimu, Baltijos j?roje i?siliejo 480 litr? naftos.

Anot ?Orlen Lietuvos?, ?CleanSeaNet? palydovai tar?os Lietuvos teritoriniuose vandenyse neu?fiksavo. Planuojama, kad terminalo veikla bus atstatyta sausio 2 dien?.

Per B?ting?s terminal? ?Orlen Lietuva? naft? importuoja nuo 2006 met?, kai Lenkijos koncernas ?Orlen? ?sigijo tuometin? ?Ma?eiki? naft??.

Nuo 1998 met? veikian?iame B?ting?s terminale 1999?2008 metais yra ?vyk? keturi didesni ar ma?esni incidentai.

Nepriimtina palikti tik pauk??iams

Ta?iau Baltijos aplinko forumui, vienijan?iam ?vairias nevyriausybinink? organizacijas, nepriimtina, kad avarijos biologinei ?vairovei likvidavimo klausim? atsakingos institucijos paliko spr?sti patiems pauk??iams ir gyv?nams.

?Gal pakanka kliautis ?ka?kaip bus? principu, gal pagaliau galime tam pasiruo?ti? Gal galime ai?kiai nusimatyti valstyb?s ir socialiai atsakingo verslo vaidmenis? Juk tokio lygio momentin?ms operacijoms reikalingi ir apmokytas personalas, ir ?ranga, ir specialios tam skirtos patalpos ir kt. Kitos ?alys, kitos ?mon?s turi tam parengusios specialius krizi? planus, nuolat remia ir moko organizacijas, rengia savanori? mobilizavimo programas, visoms ?ioms priemon?ms skiria nedidel? dal? (1 ct nuo tonos) u? naftos import?/eksport? sumokamo mokes?io… Nejau ir v?l pasid?iaug? geromis pirmosios nedidel?s nelaim?s pasekm?mis (kaip buvo ir COVID-19 atveju) nepasiruo?? lauksime, kada u?grius tikroji tragedija?? ? gruod?io 31-?j? i?si?stame atvirame lai?ke Aplinkos ministerijai ir AB ?Orlen Lietuva? ra?o Baltijos forumas.

Vis? lai?k? skaitykite ?ia.

Ar atsakingos institucijos tinkamai sureagavo ? i?siliejusi? naft? ties B?tinge?

View Results

Loading ... Loading ...

 4,315 per?i?r? (-a)

12% Likes
88% Dislikes