Kretingai svarbios, iš šiaurės į pietus visą miesto centrą skrodžiančios Vilniaus gatvės rekonstrukcija šiemet gali ir neprasidėti.  Jei taip iš tiesų ir atsitiktų, centrinės gatvės atnaujinimo pabaigtuvės gali nusikelti ir į 2021 metų pavasarį.

Tokia grėsmė kilo dėl to, kad dar rugpjūčio pabaigoje rajono savivaldybei pasirašius sutartį su šio projekto pagrindiniu rangovu bendrove „Šilutės automobilių keliai“, būsimoje statybvietėje iki šiol dar nėra iškeltos elektros linijos.

„Kol gatvė dar nėra paruošta žemės darbams, mes negalime pradėti rekonstrukcijos“, – teigė „Šilutės automobilių kelių“ direktorius Vilius Vandzinskas.

Ketina pradėti darbus tik pavasarį

Pagal pasirašytą sutartį, bendrą beveik 1,3 kilometro ilgio Vilniaus gatvės atkarpą rangovas įsipareigojo atnaujinti per 8 mėnesius.  Darbo laikas neskaičiuojamas žiemos laikotarpiu nuo gruodžio 15 iki kovo 15 dienos, kai kelininkai savo darbus stabdo.

Tiesa, V. Vandzinskas pripažino, kad jo vadovaujama įmonė dirbti dar negalėtų, jei elektros linijos ir būtų iškeltos – rangovas dar nėra paruošęs darbo projekto, kuriame smulkiai išdėstoma visa darbų eiga.

Tačiau, anot „Šilutės automobilių kelių“ vadovo, su darbo projektu jie neužtruksią, o štai visame rekonstruojamos gatvės ruože iškelti elektros linijas gali prireikti dviejų mėnesių.

„Jei tai ir būtų spėta atlikti iki lapkričio, dėl vieną mėnesį truksiančio darbo draskyti miesto centro neapsimoka.

Juk bus ir Vėlinės, žmonės masiškai važiuos prie kapų.  Kaip jie tai padarys per išraustą gatvę“, – savo motyvus dėstė V. Vandzinskas, kurio teigimu, gatvės rekonstrukcijos darbai prasidės tik kitais metais.

Savivaldybė  rangovą skubina

Su tuo nieku gyvu nenori sutikti rekonstrukcijos užsakovės – rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis.

„Dėl elektros linijų iškėlimo sutartis su energijos skirstymo operatoriumi bendrove „ESO“ jau yra pasirašyta, už šiuos darbus savivaldybės dalis – 41 tūkst. eurų jau pervesti ir iškėlimo darbai jau yra prasidėję“, – tvirtino P. Černeckis.

Anot jo, pagal sutartį elektrikai savo darbą turi baigti iki spalio 20 dienos ir visas rekonstruojamas gatvės ruožas bus atiduotas kelininkams, kurie iki žiemos dar spėtų nemažai nuveikti.

Tačiau „Šilutės automobilių kelių“ direktoriaus manymu, įsibėgėjus rudeninei darganai, lietaus sezonui, o gal net ir prasidėjus netikėtiems šalčiams iki darbų stabdymo žiemą laiko kelių darbams ir nebeliks.

Žiemą gatvė  skendės tamsoje

Bendrovei „ESO“ pradėjus elektros iškėlimo darbus, aišku ir tai, kad jau nuo rudens vidurio dar ankstyvą vakarą visa Vilniaus gatvė ir miesto centras nugrims į tamsą.

P. Černeckis guodžia, kad prie kapinių, prie mokyklos, ties pėsčiųjų perėjomis bus įrengtas laikinas apšvietimas.  Tačiau jei iki žiemos statybos darbai čia bus dar neprasidėję, išjungtas apšvietimas centrinėje gatvėje žmonės erzins.

Ar ne geriau būtų Savivaldybei iš pradžių susėsti su rangovu ir sutarti  galutinai:  jei gatvę judinti racionaliau būtų tik kitą pavasarį, gal iki darbų pradžios ir gatvės apšvietimą palikti per žiemą?

Dar šį rudenį skubinamą darbų pradžią gali stabdyti ir tai, kad iki šiol dar nėra apsispręsta, kur įsikurs rangovo technikos parkas.  Akivaizdu, kad tam skirta aikštelė turėtų atsirasti šalia Vilniaus gatvės, tačiau tokių laisvų plotų nėra daug.

Kelininkų technikai, suvežamo grunto atsargoms gali tekti aukoti ir automobilių stovėjimo aikštelę prie muziejaus ar net Rotušės aikštę?

Nesusitaria dėl darbų pradžios

Rekonstrukcijos darbus užsakiusi Savivaldybė ir rangovas, regis, nesutaria ir nuo kada pradedamas skaičiuoti rekonstrukcijai skirtas darbų terminas.

Pasak V. Vandzinsko, sutartyje skirti 8 mėnesiai pradedami skaičiuoti nuo realių darbų pradžios, kai darbams paruošta statybvietė perduodama rangovui.

P.  Černeckis tvirtina, kad rangovams skirtas laikas pradėjo tiksėti jau nuo rugsėjo 17 dienos.  Esą, tas darbams skirtas laikas naudojamas ir ruošiant darbo projektą.

Pasak P. Černeckio, taip šią savaitę buvę sutarta ir Lietuvos automobilių kelių direkcijoje, kurioje rangovas pateikė projekto įvykdymo garantą.

Žinant Palangos patirtį, kai įvažiavimo kelias buvo pabaigtas praėjus daugiau nei pusmečiui nuo sutarto termino, panašu, kad vėlavimo nebus išvengta ir Kretingoje.

Juo labiau, kad darbų užsakovas ir rangovas pradėjo nesutarti dar kelininkams net nepasirodžius gatvėje.

Dviem ruožais rekonstruojamos Vilniaus gatvės atkarpos bendras ilgis – 1,280 kilometro.

Atnaujinta važiuojamoji gatvės dalis išliks tokio paties pločio. Siaurės tik dabar 4 eismo juostų esanti gatvės atkarpa ties Rotušės aikšte.

Rekonstruojama gatvė prasiplės pėsčiųjų ir dviračių takais. Bus keičiamas gatvės apšvietimas.

Numatyta pašalinti darbams trukdysiančius 128 medžius. Jų vietoje pagal projektą bus atsodinta apie 150 naujų medžių ir 32 dekoratyviniai krūmai.

Bendra projekto vertė – apie 4,1 mln. eurų.  Iš šios sumos apie 1,34 mln. eurų – Savivaldybės dalis. Didžiąją dalį projekto finansuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Apie 600 tūkst. eurų Savivaldybė ruošiasi skolintis.  Dar 737 tūkst. eurų ketinama skirti iš kitų metų biudžeto ir rajono gatvių priežiūrai, rekonstrukcijai bei naujai statybai Kelių direkcijos skirto beveik pusantro milijono eurų.

Alvydas Ziabkus

 1,421 peržiūrų (-a)

50% LikesVS
50% Dislikes