Norint išlaikyti sveikas akis, reikalinga ir mankšta joms, ir teisingas dienos režimas.

Tradicinė medicina kataraktos klausimą sprendžia pašalindama lęšiuką ir įstatydama implantą – dirbtinį lęšiuką. O kaip kuo ilgiau išsaugoti natūralų lęšiuką?


Lęšiuke vykstantis judesys – ypatingai svarbus
Svarbiausia kūne – kraujotaka, bet ji tokia tyli, kad mes net nejaučiame ir retai kada susimąstome, kad apskritai vyksta toks procesas.


Akies lęšiukas irgi, atrodytų, nieko neveikia, bet jis labai dinamiškas. Lęšiuke vyksta judesys, įvairūs svarbūs procesai ir jis pats gali pasirūpinti savimi!
Lęšiukas susideda iš vandens ir baltymų. Baltymų kiekis lęšiuke daugėja su amžiumi, o vandens – mažėja, todėl baltymai ima kimštis ir nustoja praleisti saulės šviesą į akis.
Labai svarbu suprasti, kaip veikia lęšiukas ir kas pagyvintų jo veiklą taip, kad baltymai nesušoktų į gniužulėlius.
Mums žiūrint iš arti, lęšiukas susitraukia, tampa išgaubtas, nes akies obuolį judinantys raumenys jį suspaudžia. O žiūrint į tolį, lęšiukas išplokštėja…
Lęšiukas juda, priklausomai nuo to, kur ir kaip mes žiūrime. Kataraktos prevencijai mums svarbu, kad lęšiukas visada judėtų ir išliktų plokščias.
Keturi svarbiausi žingsniai kataraktos prevencijai:
Žiūrėjimas į tolį


Mūsų protėviai turėjo puikų regėjimą: įvairios dykumų, medžiotojų gentys retai susidurdavo su akių ligomis, nes visada žiūrėdavo į tolį, gyveno gamtoje, daug judėjo ir patirdavo mažiau psichinės įtampos.
Šiuolaikio gyvenimo būdas mus pasodino į kėdes, mes skaitome knygas, žiūrime į kompiuterius, televizorius ir telefonus.
Nuolatinis žiūrėjimas iš arti paverčia lęšiuką standžiu, kietu. Vietoj to, kad lęšiukas taptų plokščias, žiūrėdamas į tolį, jis sustingsta vienoje pozicijoje, – kai žiūrima iš arti.
Natūrali lęšiuko būsena – plokštuma. Žiūrėkite į jūrą, ežerą, stebėkite, kaip bangos artėja į krantą.
Kaip gera žiūrėti į tolyje esančius kalnus! Jei tokių nėra, žiūrėkite į dangų, ten daug visko galima pamatyti. Žiūrint į horizontą mieste galima stebėti įvairių namų stogus, bokštus, skulptūras.
Žiūrėjimas į tolį padeda lęšiukui tuo metu likti plokščiam. Mes turime keisti gyvenimo būdą taip, kad lęšiukas galėtų vis daugiau būti savo natūralioje padėtyje.
Neleiskite savo lęšiukui kietėti, bandykite daryti viską, kad jis taptų paslankesnis, laisvesnis ir labiau atpalaiduotas. Grąžinkite lęšiukui nuostabaus judėjimo pojūtį!

Kaklo atpalaidavimas


Sunku surasti šiuolaikinį žmogų su atpalaiduotu kaklu, ypač vyresniame amžiuje. Sustingimas kaklo, pečių ir galvos srityje sutrikdo kraujotaką galvos srityje.
Tai daro įtakos regėjimo funkcijoms, kartu – ir lęšiuko darbui. Įprastai lęšiuko veiklai reikia normalios kraujotakos ir dar daugiau – vandens. Vandeninga terpė yra lyg kraujo plazma akies struktūroje. Ji turi nuolat ir tinkamai tekėti.
Sutrikus kraujotakai galvos srityje, sutrinka ir vandeninės terpės gamybos.
Gerinti laikyseną ir kraujotaką padeda įvairūs masažai, savimasažo pratybos, mankštos, šalto ir šilto vandens kompresai akims, grūdinimasis.

Tinkamas paros režimas


Blogiausias dalykas, kurį galima padaryti savo regėjimui – mokytis, tvarkyti dokumentus ar dirbti vėlai vakare, naktimis. Manote, kad tai nepaveikia akių?
Nakties metu lęšiuke vyksta lėtesni kraujotakos ir medžiagų apykaitos procesai. Todėl lęšiukas tampa standus ir drumstas.
Svarbiausia – nedirbkite naktį, nežiūrėkite televizoriaus, prieš eidami miegoti, nenaršykite telefonuose prieš užmigdami.
Mums skirta gerai matyti. Kaip ir gerai judėti. Tačiau, jei nesirūpiname kūnu, jis nyks greičiau nei jam skirta sunykti.

Regėjimo gerinimo pratybos
40-45 metų užklupus senatvinei toliaregystei, kai išrašomi akiniai skaitymui, reikia padaryti viską, kad jų išvengtumėte, t.y. daryti pratimus akims bei taikyti įvairias technikas, kad regėjimas išliktų geras kiek įmanoma ilgiau.
Ieškokite geresnio apšvietimo skaitymui, skaitykite saulėje, kad sulėtintumėte ar apskritai išvengtumėte senatvinės toliaregystės.
Jei leisite sau sustingti ir sėdėti namuose ištisas dienas, užklups artritas. Tas pats – ir su akies lęšiuku. Akiniai tik stiprins lęšiuko kietumą.
Neleiskite sau būti toliaregiu, neleiskite sau būti trumparegiu. Nes jei jūs trumparegis ir nieko dėl to nedarote, nebandote sumažinti trumparegystės laipsnio, tuomet turite žinoti, kad viena iš kataraktos priežasčių ir yra trumparegystė. Rūpinkitės savo akimis nuolat.
Kartais žmonės klausia, per kiek laiko jie atsikratys akinių, per kiek laiko sugrįš geras regėjimas ir ar apskritai verta ką nors daryti, jei neįmanoma iki tobulumo susigrąžinti regėjimo.
Tačiau ne toks klausimas turi būti keliamas. Svarbiausia atsakyti, kodėl esi įsitempęs ir sustingęs. Juk pradėję mankštintis žmonės neklausia, kada jie kojas už galvos sugebės užsikelti, kada jie taps tokie, kaip jogai.
Jei esi sustingęs, įsitempęs, dirbk, kad taptum laisvesnis, labiau atsipalaidavęs.
Jei neturi energijos, tiesiog atsistok ir pradėk vaikščioti. Jei sėdi per daug, turi vaikščioti dar daugiau.
Svarbu ne tai, ar 10 dioptrijų dings per 6 mėnesius, ar 2 dioptrijos per mėnesį, ar viena dioptrija per penkerius metus. Jei judame pirmyn, matome geriau viena raide, viena eilute, jau yra gerai.
Esmė yra mažinti savo trumparegystę visais įmanomais būdais. Nusiimkite akinius ir darykite taip, kad matytumėte geriau.
Ir jei jūs bandėte atsikratyti senatvinės toliaregystės, bet jums nepasisekė visiškai to padaryti, jūs bent jau ją pristabdėte. Tai ir bus kataraktos prevencija.
Parengė Sigita Kriaučiūnienė pagal Meir Schneider paskaitą „Kataraktos prevencija“

 10,334 peržiūrų (-a)

75% LikesVS
25% Dislikes