Taip atrodo požeminė pėsčiųjų perėja įvažiavime į Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalą.

Rugsėjo 28-ąją įvykusiame neeiliniame Strateginio planavimo tarybos posėdyje nuspręsta tartis su Susisiekimo ministerija dėl požeminės perėjos su keltuvais neįgaliesiems įrengimo prie Kretingos geležinkelio stoties.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis Strateginio planavimo tarybos narius informavo, jog projektuotojai pateikė keturis galimus perėjos per geležinkelį variantus – įrengti pėsčiųjų viaduką su keltuvais arba liftais bei požeminę perėją, taip pat su keltuvais arba liftais.

Pigiausias bei greičiausiai įgyvendinamas projektuotojų pasiūlytas variantas – įrengti viaduką su keltuvais neįgaliesiems. Vietoj keltuvų montuojami liftai jau kainuotų brangiau, be to, jų konstrukcija yra sudėtingesnė, todėl ir darbai užtruktų šiek tiek ilgiau.

Rodykle pažymėta vieta, kur turėtų atsirasti pėsčiųjų perėja per geležinkelį.

Įrengti požeminę pėsčiųjų perėją būtų kur kas sudėtingiau.
Pasak P. Černeckio, sutriktų ir traukinių eismas, nes tektų laikinai uždaryti dvi iš dabar veikiančių keturių geležinkelio linijų. Vėliau, iškasus pusę tunelio, reikėtų uždaryti kitas dvi linijas, kol tunelis bus galutinai iškastas.

Preliminariais skaičiavimais, vien tik geležinkelio linijų pertvarkymas gali kainuoti apie 1 mln. eurų. Paties tunelio įrengimas kainuotų apie 1,5 mln. eurų.
Viaduko įrengimas su keltuvais arba su liftais kainuotų apie 1,2 mln. eurų.

Strateginio planavimo tarybos narių nuomone, vis dėlto svarbiausia yra žmonių saugumas bei patogumas. Dauguma pritarė nuomonei, jog ne visi jausis saugiai, ypač neįgalieji, jei viaduku reikės keltis aukštyn. Taip pat ir visiems kitiems nebus labai patogu lipti laiptais viršun.
Taip pat dauguma tarybos narių sutarė, jog šiuo atveju neverta žiūrėti tik į mažesnę kainą. Juo labiau, kad įgyvendinant projektą planuoja prisidėti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“, kuri pasiruošusi sumokėti didžiąją dalį išlaidų.

Iškart po Strateginio planavimo tarybos posėdžio Savivaldybės administracija kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir pasiūlė rengti projektą požeminei pėsčiųjų perėjai su keltuvais įrengti.

Pėsčiųjų perėja turėtų būti pastatyta per artimiausius 2–3 metus. Užbaigus pėsčiųjų perėjos statybą bus statomos garsą slopinančios sienelės palei geležinkelio liniją.

 6,233 peržiūrų (-a)

86% LikesVS
14% Dislikes