Nors yra daug būdų gauti reikiamų maisto medžiagų, įvairių šalių gyventojams vis dar dažnai trūksta vienokių ar kitokių vitaminų. Mokslininkų teigimu, subalansuotai maitindamiesi gautume viską, ko reikia organizmui.

Pateikiame devynis požymius, pagal kuriuos suprasite, kokių vitaminų organizmui trūksta. Taigi pradžiai atsistokite prieš veidrodį ir įsižiūrėkite į save.

  1. Slenka plaukai. Priežastis: trūksta vitamino B7. Gali būti, kad valgote per daug žalių kiaušinių. Žaliuose kiaušinių baltymuose yra vaidino, kuris trukdo organizmui pasisavinti biotiną. Ką daryti: vartoti daugiau vitamino B7, valgyti daugiau migdolų, sojų pupelių, bulvių (virtų ar keptų) ir bananų.
  2. Mėšlungis. Priežastis: jei dažnai sutraukia mėšlungis, vadinasi, jums trūksta kalcio, magnio ir kalio. Jų trūkumas galimas, jei aktyviai sportuojate, nes prakaituojant iš organizmo pasišalina daug mineralų. Ką daryti: valgykite daugiau daržovių, migdolų ir lazdynų riešutų, moliūgų, bananų ir obuolių.
  3. Beria veidą. Priežastis: trūksta vitamino B7. Mūsų organizmas gali prikaupti daug su riebalais pasisavinamų vitaminų (A, E, K, D), bet B grupės vitaminų atsargas organizme reikia nuolat papildyti. Ką daryti: vartokite papildus iš vaistinės, taip pat koreguokite mitybą. Valgykite daugiau grybų, bulvių, sūrio, virtų kiaušinių, špinatų ir žiedinių kopūstų.
  4. Tirpsta galūnės. Priežastis: gaunate per mažai vitaminų B6, B12 ir B9 (folio rūgšties). Šie vitaminai labai svarbūs sveikų kraujo ląstelių gamybai, kurios aprūpina visas ląsteles deguonimi. Ką daryti: valgykite daugiau pupelių, citrusinių vaisių, jūrų gėrybių ir paukštienos.
  5. Beria rankas ir klubus. Priežastis: aknės tipo spuogelių atsiranda dėl vitaminų A, D trūkumo ir riebalų rūgščių stygiaus. Ką daryti: valgykite daugiau lašišos, riešutų. Nepamirškite vitamino A, kurio yra morkose ir saldžiosiose raudonosiose paprikose.
  6. Pageltę akių baltymai. Priežastis: trūksta vitamino B12. Ką daryti: įtraukite į racioną daugiau šio vitamino šaltinių. B12 yra jaučių ir vištų kepenyse, piene, lašišoje, tune ir avienoje.
  7. Jautrios dantenos. Priežastis: vitamino D trūkumas. Tyrimai parodė, kad žmonės, kuriems trūksta vitamino D, dažnai serga parodontoze. Ką daryti: kad dantys būtų sveiki, turite su maistu gauti kalcio, fosforo ir vitamino D. Valgykite daugiau pieno produktų, rudųjų ryžių, pomidorų, pupelių, žuvies, citrusinių vaisių ir vynuogių.
  8. Įtrūksta lūpų kampučiai. Priežastis: lūpų kampučių įtrūkimai rodo, kad organizmui trūksta vitaminų B3, B2 ir B12, taip pat geležies, cinko. Ką daryti: valgykite daugiau paukštienos, žuvies (lašišos), kiaušinių, pupelių ir riešutų. Rekomenduojama derinti šiuos produktus su vitaminu C, nes jis saugo nuo infekcijų ir padeda geriau pasisavinti geležį. Labai svarbu įsidėmėti – visi minėti požymiai rodo, kad jums trūksta vitaminų, o jų galima gauti pakoregavus mitybą. Kita vertus, šie požymiai gali reikšti ir ligas. Pavyzdžiui, aknė gali būti ir alerginė reakcija, o galūnių tirpimas – kaklo problemų požymis. Visada patartina pirmiausia pasitarti su gydytoju.
  9. Pirštų tirpimas. Gali atsirasti dėl kelių priežasčių. Vitamino B trūkumas. Jį išduoda vis tirpstančios galūnės, pasikartojantys raumenų skausmai, tvinkčiojimas. Paprastas kraujo tyrimas gali jums padėti išsiaiškinti ar jūsų organizmui trūksta vitamino B – jo atsargas galite papildyti pakoregavę mitybą. Į mitybos racioną įtraukite patiekalus iš galvijų kepenų, taip pat – sardines, austres, tuną ir varškę. Tik svarbu atsiminti, kad šiuose produktuose esantis vitaminas B, ilgai juos verdant, troškinant ir/ar laikant aukštoje temperatūroje, praranda savo vertę. Norint praturtinti organizmą vitaminu B12 reiktų pasirinkti patiekalus iš lašišos, minėtų kepenėlių, kiaušinių, mėsos ir pieno – šie produktai padės įveikti jo trūkumą. Cukrinis diabetas. Vienas iš šios ligos simptomų – tirpstančios galūnės. Diabetas – tai anksčiau ar vėliau užankančios arterijos – tarp jų ir tos, kurios maitina nervus. Ir jeigu tai įvyksta, nervai, esantys kojose ir rankose, pažeidžiami ir galūnėse atsiranda tirpimo jausmas. Galūnių tirpimas ir kiti simptomai pirmiausia pasireiškia pėdose, vėliau kyla į kojas ir paveikia rankas.

Tikėtina, kad tai bus susiję su stuburo osteochondroze. Taip pat rankų tirpimas gali pasireikšti esant riešo kanalo sindromui – šis negalavimas dažniausiai kankina žmones, ilgai dirbančius prie kompiuterio. Tam tikrais atvejais rankų tirpimas gali įspėti apie trombus arterijose ar net apie artėjantį insultą. Jei pastebite, kad ranka nutirpsta staiga ir pajuntate didelį skausmą, nedelsdami kreipkitės į medikus. Be tyrimų diagnozuoti ligos negali nei vienas gydytojas, todėl reikia kreiptis į šeimos gydytoją, kuri ir nuspręs, kokia pagalba jums reikalinga. Greičiausiai šeimos gydytojas išrašys siuntimą pas gydytoją neurologą, nes dažniausiai pirštų tirpimas rodo nervų sistemos patologiją. Dažna pirštų tirpimo priežastis yra nervinės šaknelės, gali būti ir dėl užspausto nervo. Kartais pirštų tirpimas atsiranda po didelio streso. Tokiu atveju pailsėjus, atsipalaidavus, problema gali praeiti ir savaime. Tačiau jei piršto tirpimas vargina dažnai ir ilgai, reikėtų nedelsti, bet kreiptis į medikus. Delsiant skausmas gali pereiti ir į kitus pirštus, gali apimti ir visą ranką, kojas.

Būkite sveiki.

 Kretingos r. Visuomenės sveikatos biuro

Sveikatos specialistė Virginija Mockutė

 9,593 peržiūrų (-a)

100% LikesVS
0% Dislikes