Rajono meras Antanas Kalnius su savo svita pradėjo savotiško „kalėdojimo“ turą per seniūnijas. Tokiu būdu rajono gyventojams pristatoma savivaldybės veiklos ataskaita, tačiau iš tiesų vyksta mero savygiros maratonas.
Jo metu perpasakojama savivaldybės specialistų surašyta odė, kurioje, perfrazuojant S.Neries sueiliuotą „Senelės pasaką“, tikinama, koks meras raitelis puikus.
Ataskaita pradedama nuo pernai baigtos Kretingos sporto centro statybos. Pasidžiaugiama, kad centro veiklos finansiniai, baseino lankomumo ir sporto salių užimtumo rodikliai gerokai viršijo lūkesčius. Tai liudija, kaip šis centras buvo reikalingas rajonui ir kaip jis visuomenės buvo laukiamas.
Na kur jau čia meras užsimins, kad jei ne įtartinas valdžios užsispyrimas praėjusioje kadencijoje, sporto centras būtų pastatytas kokiais metais anksčiau ir gerokai už mažesnę kainą.
Rangos darbų sutartis su jau tuomet vos kvėpavusiu „Litconu“ galėjo būti nutraukta jau 2019 metų vasarą, kai buvo sužinota, kad įmonė dirba neturinti draudimo garanto, kuris buvo privalomas pagal sutartį. Jei „Litconui“ durys būtų parodytos jau tuomet, pabaigti darbų naujas rangovas galėjo atsirasti jau metų pabaigoje ir likusius darbus pabaigti už mažesnius pinigus, nei jų prireikė per tą laiką pabrangus statybinėms medžiagoms ir išaugus statybininkų atlyginimams.
Tačiau savivaldybė „Litconui“ leido pakloti sporto salės parketą ir iki Naujųjų metų už tai skubėjo įmonei pervesti apie 800 tūkst. eurų, nors jau tuo metu buvo nustatyta, kad rangovas objekte yra palikęs broko už beveik 300 tūkst. eurų. Gavęs pinigus „Liconas“ iš statybvietės iš karto pradingo, o sutartis su juo buvo nutraukta tik 2020 metų birželį.
Pasakodamas apie džiaugsmą baigus sporto centro statybą, tos negražios istorijos A.Kalnius neprisimena. O kam? Juk ataskaita už praėjusius metus.
Pasidžiaugta sparčiai tęsiamu dviračio tako įrengimu nuo Kretingos iki Vydmantų. Gal ir derėjo užsiminti, kad tai – valstybės vykdomas ir finansuojamas projektas. Kaip ir Žiemos sodo modernizavimo darbai, prie kurių savivaldybė tik prisidėjo.
Džiugu, kad toliau investuojama į rajono švietimo, kultūros, sporto, socialinės paskirties, turizmo, laisvalaikio objektų atnaujinimą, rekonstrukciją, ar įrengimą. Kaip ir į Kretingos miesto bei seniūnijų gatvių rekonstrukciją. Bet remontuoti senstančius pastatus ir atnaujinti kelius yra bet kurios savivaldybės pareiga, savaime suprantami darbai. Juolab, kad liūto dalį rajono gatvių remontui reikalingų lėšų skiria valstybinė automobilių kelių direkcija.
Savivaldybės realizuojamos iniciatyvos labiau matomos, kai rajone atsiranda reikšmingi objektai, sukūriantys pridėtinę vertę. Tokie kaip nauja biblioteka, sporto centras ar miesto stadionas, kurį renovuoti valdžia buvo užsibrėžusi dar 2019 metų vasarą, tačiau apie 80 tūkst. eurų kainavęs stadiono rekonstrukcijos projektas atsirado tik praėjusiai kadencijai besibaigiant.
Negana to, ir jis buvo išmestas į šiukšlių dėžę. Oficiali priežastis – galimi rangovai darbus atlikti pasišovė už 7 mln. eurų. Per brangu. O ar nebus dar brangiau už daugiau nei 3 mln. eurų renovuoti tik patį stadioną su bėgimo takais, o tribūninės dalies su stadiono administracijos pastatu imtis vėliau?
Juo labiau, kad dar gali didėti ir paskelbta stadiono atnaujinimo kaina, jei po projekto ekspertizės išlįs papildomų darbų, kuriuos savivaldybė bus priversta apmokėti. Be to, geriausiu atveju po kelių metų rekonstruoti tribūnas su pastatu bet kuriuo atveju kainuos brangiau, nei tai būtų daroma jau šiemet.
Tačiau apie rajonui svarbaus objekto – pagrindinio miesto stadiono atnaujinimą mero ataskaitoje – nė žodžio. Kaip ir nekalbama apie kokį nors savivaldybės prisiimamą iššūkį, ambicingą projektą, kokiu ankstesnėms valdžioms buvo ta pati biblioteka ir sporto centras su baseinu.
Ataskaitoje paaimanuota dėl praėjusį rudenį stichinio lietaus sukeltų padarinių, kai, saugant persipildžiusią vandens valymo įrenginių sistemą, į aplinką teko išleisti beveik 6,5 tūkst. kubinių metrų nevalytų nuotekų.
Tačiau meras ne žodžiu neužsimena apie tokių padarinių priežastis. Juk tokia pati liūtis kliuvo ir kaimyninei Palangai, Gargždams, tačiau ten avariniu nuotekų išleidimu gelbėtis neteko. O juk galėjo meras bent ataskaitoje pasakyti, kad Kretingoje tokia situacija susidarė dėl to, kad nemažai gyventojų ir įmonių lietaus nuotekas yra nuvedę į kanalizacijos šulinius ir dėl to greitai persipildė nuotekų valymo įrenginiai. Vadinasi, „Kretingos vandenų“ įmonė nekontroliavo savavalinių paviršinio vandens vamzdynų prijungimo prie buitinių nuotekų tinklo.
Mero ataskaitoje nėra nė vieno kritiško žodžio sau, nė užuominos apie savivaldybės nesėkmes, atidėtų darbų priežastis. Pripažįstama, kad teko atšaukti sprendimą dėl sveikatos priežiūros centrų sujungimo sulaukus vietos gyventojų bei medikų bendruomenės išsakytas pastabas ir nepritarimą. Tačiau meras ir savivaldybė kaltės nemato, kad jei tos pastabos ir nepritarimas būtų išklausytas anksčiau, tokio, visuomenę suerzinusio sprendimo iš viso nebūtų atsiradę.
Apie „čekiukų“ istoriją ataskaitoje užsiminęs A.Kalnius pasigiria su prokuratūra pasirašęs taikos sutartį civiliniame ginče ir į biudžetą grąžinęs per 7,5 tūkst. eurų. Tuo meras prokurorams pripažino už šią sumą degalus pylęs neteisėtai, ne pagal paskirtį. Ataskaitoje nė užuominos apie kaltės pripažinimą, apie atgailą. Kodėl tokie taikūs susitarimai nesiūlomi kitiems tarybos nariams, dėl kurių, anot mero, į teismą jau keliauja pirmieji prokurorų ieškiniai?
Gal į mero vizitus gana gausiai susirenkantiems seniūnijų gyventojams jau laikas išdrįsti merui pateikti ir nepatogius klausimus? Susitikimuose su rajono vadovu reikia ne vien tik išklausyti, bet ir įvertinti tai, kas pasakojama.

 652 peržiūrų (-a)

62% LikesVS
38% Dislikes