Gegužės 8 d., 17.30 val. Žalgirio seniūnijoje vyks savivaldybės administracijos ataskaitos pristatymas, kuriame dalyvaus meras Antanas Kalnius ir administracijos direktorė Vilma Preibienė. Vienas pagrindinių klausimų, kuriuos, tikėtina užduos gyventojai, bus dėl Jokūbavo aplinkkelio. Taip pat 19 val., kavinėje „Britanija Rock Pub“ numatytas dar vienas susitikimas, kur „Kretingos krašto“ nariai susitiks su gyventojais, kuriame taip pat dalyvaus ir Antanas Kalnius.
Gyventojų pasipiktinimas: aplinkkelis griauna gyvenimus
Jokūbavo gyventojai jau ne vienerius metus kovoja prieš savivaldybės planą tiesti aplinkkelį per jų gyvenamąją teritoriją. 2021 m. patvirtintas Kretingos rajono bendrasis planas, numatantis šį kelią, sukėlė audrą bendruomenėje. Gyventojai teigia, kad kelio trasa ne tik padalintų jų sklypus, bet ir sumažintų žemės vertę, sukeltų triukšmo ir taršos problemas bei pažeistų jų teisę į ramų gyvenimą.
Gruodžio 19 Kretingos rajono savivaldybės Tarybos posėdžio metu, Jaunius Vencevičius, vienas iš nukentėjusių žemės savininkų, savo sklype dėl aplinkkelio žymėjimo negali vykdyti jokių planų. Darius Stropas pridūrė, kad sužinojęs apie planą tik atsitiktinai, jis netektų didžiosios dalies savo 80 arų sklypo – liktų vos 16–17 arų.
Vida Trapenskienė pabrėžė, kad lapkričio mėnesio posėdžio metu šis planas atnešė „chaoso ir destrukcijos“ į Jokūbavą, o gyventojai jaučiasi pasimetę. Edgaras Šilgalis, valdantis 2 ha sklypą, teigė, kad kelio trasa ne tik sumažintų jo žemės plotą, bet ir dėl taršos apribojimų 25 m spinduliu abipus kelio žemės naudojimas taptų problemiškas. Jo mama, kurios namas atsidurtų vos 10 metrų nuo planuojamo kelio, bijo, kad senatvėje teks gyventi tarp dviejų triukšmingų kelių.
Savivaldybės pažadai: daugiau dūmų nei ugnies?
Indrė Šilgalienė, Jokūbavo bendruomenės atstovė, balandžio 6 d. socialiniame tinkle „Facebook“ rašė, kad meras nesilaikė savo žodžio dalintis informacija apie plano stebėseną. Bendruomenė surinko per 200 parašų, tačiau, anot Šilgalienės, savivaldybė į juos nekreipia dėmesio.
Savivaldybė teigia, kad aplinkkelio tikslas – nukreipti sunkiasvorį tranzitinį eismą, sumažinti triukšmą, taršą ir avaringumą Jokūbave. Anot plano, kelias sujungtų regioninius kelius, leisdamas transportui aplenkti gyvenvietę, o tai galėtų tapti ekonominiu stimulu regionui. Meras savo asmeninėje paskyroje filmuotos transliacijos metu teigė: „Jokūbavo bendruomenė nusprendė, kad aplinkkelio per Jokūbavą nebus. Ir tai yra sveikintinas sprendimas – tai yra žmonių valia, ir mes jos laikysimės.“ Jis taip pat pažadėjo, kad iki 2025 m. pabaigos bus parengtas naujas arba patikslintas bendrasis planas, o gyventojai kviečiami teikti pasiūlymus iki balandžio 30 d.
Socialinė atskirtis ir skaidrumo stoka
Gyventojų pasipiktinimą kursto ne tik pats aplinkkelio planas, bet ir savivaldybės komunikacijos trūkumai. Daugelis teigia, kad apie projektą sužinojo per vėlai arba atsitiktinai. 2021 m. tarybos sprendimas (Nr. T2-178) užšaldė privačių sklypų paskirties keitimo procesus, o tai, anot gyventojų, ne tik sumažino jų žemės vertę, bet ir apribojo finansinį saugumą. „Mes negalime laisvai disponuoti savo turtu. Tai žeidžia mūsų teises,“ – sakė vienas iš susirinkimo dalyvių.
Be to, gyventojai skundžiasi, kad savivaldybė nesuteikė pakankamai galimybių išreikšti nuomonę ar pateikti alternatyvių pasiūlymų. Kai kurie netgi įtaria, kad sprendimai priimami neskaidriai, galimai tarnaujant stambių įmonių, tokių kaip „Orlean Lietuva“ Mažeikiuose, interesams, kurios per Jokūbavą veža didelių gabaritų krovinius.
www.svyturiolaikrastis.lt apklausos metu 63 iš 71 respondento neigiamai vertino 2021 m. bendrąjį planą, tik patvirtina jų nepasitenkinimą.
406 peržiūrų (-a)